Toon posts:

Norton Ghost Images opspitsen in meerder bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou de topic zegt het al, ik wil ff een backup maken van mijn dat, maar het wordt onderhand een beetje tegek op alles zo op cd tjes te branden. 25 Gig ;)

Maargoed ik wil dus een image maken met Ghost. En die dan opsplitsen in bestanden van 650 mb.

Hoe kan ik dit het beste doen. Of kan ik beter de boel inpakken met winzip ofzo?

Thx

edit:
Ik zie net dat me topic naam een foutje bevat, ze moeten dus niet gespits worden maar gesplitst

Verwijderd

Eeh, ghost.exe /?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 22:43

DarkSide

theres no place like ::1

geloof dat er in de search dit al een keer langsgeweest met een url na een pagina waar alles fijn wordt uitgelegd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Ik heb ff in de manual van Ghost gezocht, maar hier wordt nergens iets gezegt over het opsplitsen van bestanden. Wel multiple disk spanning, maar dat gaat natuurlijk weer niet met cd's. Ik denk dat winzip de makkelijkste oplossing is, tenminste, kan je bij winzip ook spannen zonder dat je meteen wegschrijft (en kan je dus zelf de groote van de verschillende files instellen?)?

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 21:22
De nieuwste versie van ghost heeft ondersteuning voor een aantal branders, zodat je de image gelijk op cd kan branden, hij maakt er dan ook gelijk meerdere images van zodat je die ook gewoon aan een stuk terug kan zetten.

Suc6
Marcel }:O

MCDST | MCITP-EA

Verwijderd

ghostpe.exe -split=aantalmb

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 22:43

DarkSide

theres no place like ::1

oudere versies moet je zelf aangeven hoe groot de maximale data mag worden.
Hij maakt dat automatisch meerdere bestanden (hoe weet ik niet).
Nieuwere versies ondersteunen het branden direct naar CD, en dan gebeurd spanning automatisch.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1