Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXI op een Intel Nuc met i5 met 2cores?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een ESXI server opzetten op een Intel Nuc en hier een paar VM's op draaien voor een testlab voor Server 2016 certificering bijvoorbeeld. Voor de certificering komen er max 5-6 Windows Machines te draaien. server 2016 en Windows 10 machines.
Mogelijk dat er ook enkele Linux machines komen om applicaties op te testen (plex, radarr, sonarr etc) Al draait dit momenteel prima op mijn Xpenology

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Intel Nuc, 16GB of 32GB RAM, 500GB SSD en 1TB HDD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet een Intel Nuc zijn. Topic is voor advies of het lekker zal werken

Wat verwacht je van ons?
Advies of een Intel Nuc met een i5 een beetje gaat performen. Twijfel zelf een beetje omdat die 2 cores heeft en ik veelal Windows machines ga draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC7i5BNH€ 329,89€ 329,89
1Intel NUC Kit NUC7i5DNH2E (met EU stroomkabel)€ 392,70€ 392,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 722,59

Alle reacties

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16
Het gaat niet heel snel, maar het werkt prima.
Heb zelf al een paar jaar een 4 node low power cluster draaien op i3-4330T met 32GB per node
Meer is altijd beter ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De vraag is of ESXi de netwerkadapter out-of-the-box ondersteund. Dus de vraag is welk NIC-chipje wordt er gebruikt in de NUC, en is de driver van deze NIC ingebakken in de ESXi installatie image.

Je kunt best 10 Windows machines naast elkaar draaien, wanneer diezelfde 10 machines uit de neus staan te vreten.

Ga je twee machines belasten, dan hebben de andere 8 een 'probleem'. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:31
PD2JK schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:11:
De vraag is of ESXi de netwerkadapter out-of-the-box ondersteund. Dus de vraag is welk NIC-chipje wordt er gebruikt in de NUC, en is de driver van deze NIC ingebakken in de ESXi installatie image.

Je kunt best 10 Windows machines naast elkaar draaien, wanneer diezelfde 10 machines uit de neus staan te vreten.

Ga je twee machines belasten, dan hebben de andere 8 een 'probleem'. ;)
Een collega van mij heeft de nuc gekocht met i5 en met ESXI 6.7 had hij geen problemen out of the box.
Wat ik tot nu toe heb moeten virtualiseren voor de server certificeringen zijn de standaard dingen eigenlijk:

Server 2016 met AD, DHCP, DNS
2 Server 2016s met Hyper-v en daarop 1 of 2 vms (nested virtualization, hyper-v failover clustering)
Fileserver met storage pools en als zijnde iscsi target en dergelijke
Windows 10 die als cliënt functioneert

Deze draaien dan tegelijk allemaal. Meestal met 2 vCPU's en 2 / 4GB RAM.
De nieuwe i5 hebben natuurlijk wel hyperthreading

En als fun maak ik misschien een keer een sharepoint / exchange server puur om wat te spelen / kennis op te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aschtra op 09-08-2018 10:28 ]