Het LCD scherm met 1920x1080 pixels van mijn laptop heeft het begeven. Nu heb ik een ander LCD scherm aangesloten op de laptop waarna hij weer perfect werkt. Helaas heeft dit LCD scherm 1600x900 pixels. Is het mogelijk om dit scherm toch in te stellen op een 1920x1080 resolutie? Alles lijkt nu zo groot op het scherm.
Vraag
Alle reacties
Nee. Het scherm gaat niet verder dan z’n maximale eigen resolutie.
Officieel niet. Onofficieel kan het wel (al blijft de resolutie laag, maar kan je de Scaling aanpassen zodat veel dingen kleiner gemaakt worden). Een eerste google-resultaat geeft deze oplossing:Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:42:
Het LCD scherm met 1920x1080 pixels van mijn laptop heeft het begeven. Nu heb ik een ander LCD scherm aangesloten op de laptop waarna hij weer perfect werkt. Helaas heeft dit LCD scherm 1600x900 pixels. Is het mogelijk om dit scherm toch in te stellen op een 1920x1080 resolutie? Alles lijkt nu zo groot op het scherm.
https://superuser.com/que...pi-below-100-on-windows-7
Maar dat is voor windows 7 (en we weten verder niets van je systeem). En dan nog: Scaling werkt lang niet in alle software, en het kan allerlei vreemde issues geven.
Dus nee, eigenlijk kan wat je wil niet.
Dank voor de reactie.Waah schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Officieel niet. Onofficieel kan het wel (al blijft de resolutie laag, maar kan je de Scaling aanpassen zodat veel dingen kleiner gemaakt worden). Een eerste google-resultaat geeft deze oplossing:
https://superuser.com/que...pi-below-100-on-windows-7
Maar dat is voor windows 7 (en we weten verder niets van je systeem). En dan nog: Scaling werkt lang niet in alle software, en het kan allerlei vreemde issues geven.
Dus nee, eigenlijk kan wat je wil niet.
Ik gebruik Windows 7 als besturingssysteem en heb een Geforce GTX460m videokaart. Ik ga dit vanavond eens proberen.
Hou er rekening mee dat het beeld een stuk minder scherp wordt omdat je schaling niet in stappen van 2 zal gaan.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Heb een nieuw 1920x1080 scherm besteld. Kon via de Nvidia optie een custom resolutie aanmaken.... en inderdaad crappy beeld. Dank voor het meedenken
Pagina: 1