Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beeldbewerking en occasioneel een game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• David87_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-02-2024
Zouden jullie eens een kijkje willen nemen of mijn leken redenatie een beetje steek houdt?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga videos bewerken in 4K en RAW fotos bewerken. Hiervoor ga ik het voledige Adobe pakket gebruiken (premiere, After Effects, Photoshop, Lightroom en nog andere software maar dit zullend e zwaarste programma's zijn denk ik. En af en toe eens een spelletje. vroeger toen ik jong was speelde ik GTA en dat ga ik ook op de computer zetten denk ik. als ik eens wat ontspanning nodig heb....

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag ong 2250€ zijn inc scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kies deze case omdat die stil is en geen lichtes en toeters langs de buitenkant heeft. ik hou het graag een beetje rustig.

Ga je overklokken?
Ik ben niet vanplan te overclocken omdat ik daar geen kaas van gegeten heb en ik me heb laten vertellend at je systeem daar instabiel van kan worden. En dat vind ik niet zo een goed idee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ken niet zo heel veel van computers en ik heb echt heeeeel veel opzoekingswerk gedaan en ben tot onderstaande gekomen. Kan er iemand naar kijken en kijken of er geen grote fouten/dommigheden in zitten en dingen die veel beter kunnen.

Waarom kies ik voor onderstaande onderdelen?

Ik Ga voor de Ryzen 7 2700X voor de 8 cores en de "hoge" kloksnelheid.
Ivm de harde schijven wil ik de 2 1 TB hdd schijven in raid 1 zetten (en veel werken met externe schijven voor opslag)
De 500 GB M2 wil ik gebruiken voor het OS en andere software
De 250 GB M2 voor de cache van de adobe probramma's en andere programmas waar ik de cashe lokatie van kan kiezen
De 500 GB ssd wil ik gebruiken voor projecten waar ik mee aan het werken ben.
De videokaart heb ik gekozen voor deze omdat het scherm freesync ondersteund en dat handig leek.
De 16 GB ram heb ik in 1 latje omdat ik dan nog 3 keer 1 latje kan bij steken en zo aan de maximale 64 gb komen in de toekomst.
De voeding dat is een beetje en twijfel geval 850w klinkt voor mij veel maar dat had iemand me aangeraden maar daar twijfel ik een beetje of het niet veel te veel is.
de case zoals ik al zei ziet er discreet uit en is stil.
Voor het moeder bord heb ik geen speciale reden leek me goed passen en had genoeg sata poorten om in de toekomst misschien nog een paar harde schijven bij te steken of een 2e GPU moest dat nodig zijn of wat dan ook.

Ik hoor graag jullie mening.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 314,90€ 314,90
1MSI X470 Gaming Pro€ 128,01€ 128,01
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 322,-€ 322,-
2WD Blue WD10EALX, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 452€ 67,95€ 67,95
1LG 34UC88-B Zwart€ 592,50€ 592,50
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 114,95€ 114,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 161,99€ 161,99
1LG GH24NSC0€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX850M€ 94,-€ 94,-
1Corsair Force MP500 240GB€ 99,-€ 99,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 107,90€ 107,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 162,99€ 162,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.166,19

Alle reacties

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:48
Ik zou in ieder geval geen AMD kaart nemen. Hardwareversnelling via cuda is essentieel in After Effects. Los van het feit dat mocht je ooit willen uitbreiden naar 3D pakketten AMD niet tot nauwelijks wordt ondersteund.

Verder vanwege ram previews, neem direct 32 gb, en bewaar de mogelijkheid daar 64 van te kunnen maken.

• David87_
Inverted_World schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:08:
Ik zou in ieder geval geen AMD kaart nemen. Hardwareversnelling via cuda is essentieel in After Effects.
Welke kaart raad jij aan dan?
(En ik ben nu al blij dat ik hier raad vraag, dankjewel alvast!)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik zou gewoon voor 1 goede SSD gaan, de tijd dat je voor elke functie een aparte 'schijf' nodig hebt is voorbij: https://tweakers.net/pric.../1169447;1169445;1167303/

Als videokaart kun je kijken naar een 1060 6gb, of als je niet teveel gebruik maakt van gpu acceleration voldoet een 1050(ti) ook wel.
Al zul je bij die laatste in GTA 5 wat settings omlaag moeten zetten.

Neem ook wat sneller geheugen, bij voorkeur 3200-3600MHz.

Voeding is overkill en niet al te beste kwaliteit, ga voor een goede 450-550W voeding, bv: https://tweakers.net/pric...;1130237;1130239;1112041/

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 09-08-2018 08:20 ]

• David87_
Ivm SSD's dat ga ik dan nog eens bekijken dank je wel!

wat betreft geheugen. de Ryzen ondersteund maar geheugen tot 2933 MHz en volgens verschillende tests die ik zag was de snelheid van dat geheigen niet echt een groot verschil. Of vergis ik me nu?

Ivm GPU ondersteunen alle kaarten van nvidia CUDA? want google is een beetje onduidelijk.
En is er nog iets extra waar ik op moet letten? want ik wil dan dit scherm er aan hangen en in de toekomst nog een groot 4K scherm ook. moet ik daar nu rekening mee houden ivm aankoop van een kaart?

groetjes

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Inverted_World schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:08:
Ik zou in ieder geval geen AMD kaart nemen. Hardwareversnelling via cuda is essentieel in After Effects. Los van het feit dat mocht je ooit willen uitbreiden naar 3D pakketten AMD niet tot nauwelijks wordt ondersteund.

Verder vanwege ram previews, neem direct 32 gb, en bewaar de mogelijkheid daar 64 van te kunnen maken.
Zo ver ik weet gebruikt AE alleen de GPU voor de 3d raytraced renderer, dus als je die niet gebruikt kan je de AMD kaart ook wel houden want zo ver ik weet kan de rest van de adobe suite wel overweg met OpenCL. Dit komt oa omdat Apple tegenwoordig AMD kaarten gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkBlaze op 09-08-2018 10:35 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Inverted_World
DarkBlaze schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Zo ver ik weet gebruikt AE alleen de GPU voor de 3d raytraced renderer, dus als je die niet gebruikt kan je de AMD kaart ook wel houden want zo ver ik weet kan de rest van de adobe suite wel overweg met OpenCL.
Er zijn ontzettend veel plugins die cuda hardware acceleratie gebruiken, RSMB, Neat Video, Trapcode plugins, Plexus, Element 3D en andere VC stuff, etc. De AMD kaart biedt sowieso al geen voordelen op bijvoorbeeld een 1060 / 1070, dus het is sowieso een kwestie van better safe than sorry.

Ik ben persoonlijk bij video werk altijd voorstander van kaarten met de meeste VRAM, en zou daarom minimaal een 1070 nemen. In principe is een 1060 meet bang for buck, maar het hangt er vanaf wat je in de toekomst wilt gaan doen.

Ik werk 45 uur in de week in After Effects ( Eigen 3D studio ) en Cinema 4D, heb 4 workstations, met of 2x 1080TI of 2x 1070. (gpu rendering)

Tevens kan een 1060 niet in SLI draaien, niet dat dat nodig is voor zaken als Octane Render, After Effects, o.i.d. (mocht je er ooit in willen werken) Maar het maakt het nut bij gaming wel useless. Anderzijds biedt SLI sowieso nauwelijks voordelen en kun je beter 1 sterke gpu hebben, dan 2 matige kaarten.

Verder ben ik fan van de Corsair RMX serie, niet de CX serie. Zeker bij een goede build zonde om op zo'n voeding uit te komen. Qua wattage zit je wel goed, maar alleen als je die 2e GPU wilt nemen. Ik heb per workstation 850 watt, en daar draaien dan 2 GPU stabiel op.

Verder hebben wij qua scherm ook 3x de 34UC88-B, en 1 keer de platte variant, en dat zijn echt top schermen. Oorspronkelijk hadden we cheape 4K samsung monitoren, maar dat was een ontzettende fout qua kleurweergave, dus goed dat je daar wat extra geld in wilt stoppen.

Ben je tevens bewust dat een monitor met 3440x1440 aansturen in gaming, minstens die 1070 vereist qua gaming. :)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Inverted_World schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Er zijn ontzettend veel plugins die cuda hardware acceleratie gebruiken, RSMB, Neat Video, Trapcode plugins, Plexus, Element 3D en andere VC stuff, etc. De AMD kaart biedt sowieso al geen voordelen op bijvoorbeeld een 1060 / 1070, dus het is sowieso een kwestie van better safe than sorry.

Ik ben persoonlijk bij video werk altijd voorstander van kaarten met de meeste VRAM, en zou daarom minimaal een 1070 nemen. In principe is een 1060 meet bang for buck, maar het hangt er vanaf wat je in de toekomst wilt gaan doen.

Ik werk 45 uur in de week in After Effects ( Eigen 3D studio ) en Cinema 4D, heb 4 workstations, met of 2x 1080TI of 2x 1070. (gpu rendering)

Tevens kan een 1060 niet in SLI draaien, niet dat dat nodig is voor zaken als Octane Render, After Effects, o.i.d. (mocht je er ooit in willen werken) Maar het maakt het nut bij gaming wel useless. Anderzijds biedt SLI sowieso nauwelijks voordelen en kun je beter 1 sterke gpu hebben, dan 2 matige kaarten.

Verder ben ik fan van de Corsair RMX serie, niet de CX serie. Zeker bij een goede build zonde om op zo'n voeding uit te komen. Qua wattage zit je wel goed, maar alleen als je die 2e GPU wilt nemen. Ik heb per workstation 850 watt, en daar draaien dan 2 GPU stabiel op.

Verder hebben wij qua scherm ook 3x de 34UC88-B, en 1 keer de platte variant, en dat zijn echt top schermen. Oorspronkelijk hadden we cheape 4K samsung monitoren, maar dat was een ontzettende fout qua kleurweergave, dus goed dat je daar wat extra geld in wilt stoppen.

Ben je tevens bewust dat een monitor met 3440x1440 aansturen in gaming, minstens die 1070 vereist qua gaming. :)
Van RSMB weet ik dat het OpenCL gebruikt en dat werkt dus ook gewoon op een AMD kaart ;)
Ook neat video support OpenCl en zal dus op de meeste AMD kaarten gewoon werken.

Element 3D en Plexus zijn OpenGL en werken ook met AMD kaarten dus dat je CUDA nodig hebt is echt FUD tenzij er toevallig 1 plug-in is die geen OpenCL ondersteund. Overigens is er ook voor de raytraced renderer wel een OpenCL alternatief te vinden.

Dat jij een nVidia voorkeur hebt vind ik verder prima hoor maar ga aub geen onzin verspreiden.
Overigens heeft de AMD kaart wél een voordeel namelijk freesync.

PS: Dit komt oa omdat Apple naar AMD is gegaan en OpenCL dus veel belangrijker is geworden.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Inverted_World
DarkBlaze schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Van RSMB weet ik dat het OpenCL gebruikt en dat werkt dus ook gewoon op een AMD kaart ;)
Ook neat video support OpenCl en zal dus op de meeste AMD kaarten gewoon werken.

Element 3D en Plexus zijn OpenGL en werken ook met AMD kaarten dus dat je CUDA nodig hebt is echt FUD tenzij er toevallig 1 plug-in is die geen OpenCL ondersteund.

Dat jij een nVidia voorkeur hebt vind ik verder prima hoor maar ga aub geen onzin verspreiden.
Overigens heeft de AMD kaart wél een voordeel namelijk freesync.
Dan zal ik dat inderdaad verkeerd begrepen hebben schijnbaar, excuus daarvoor dan, no need om meteen fel te worden.

Echter blijft het een simpele kwestie en niet een kwestie van voorkeur, los van argumenten die schijnbaar niet op gingen.

Bij deze argumenten die wel op gaan:

- Geen ray traced renderen op AMD kaarten. ( Al is het outdated )
- Geen algemene CUDA ondersteuning.
- Geen mogelijkheid tot Octane, Redshift, of vrijwel elke GPU renderer.

Lijkt me reden genoeg als het je voornamelijk gaat voor video gerelateerd werk.

Ik zou niet kunnen werken met AMD kaarten, omdat onze renderers het niet ondersteunen bijvoorbeeld. Als je enigszins future proof wilt zijn dan is AMD gewoon een stomme keuze in dit werkveld.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Zo kan je toevallig wel enkel de features opsommen waarbij een AMD kaart toevallig minder goede ondersteuning geeft maar niet anders om. Zal dus wel van de topic starter af hangen of hij deze al dan niet gebruikt. Ook niet duidelijk of dit alles in een professionele omgeving is, want voor sommige van deze dingen... wat maakt die seconde sneller of trager uit.

Voor de rest zou ik ook gewoon voor 1 grote SATA SSD kiezen, snelheidsverschil ga je amper merken. Stop je geld ineens in die 32GB RAM. Eventueel een kleinere 970 EVO als bootdisk mocht je toch denken dat je iets hebt aan die extra snelheid.

RAID 1 is ook geen echte back-up, maar dat weet je waarschijnlijk wel, ik zou eerder met een appart back-up systeem werken.

Goede 550W voeding is zeker voldoende:
pricewatch: Corsair RM550x Zwart

[ Voor 18% gewijzigd door Inrage op 09-08-2018 13:16 ]

• Inverted_World
Inrage schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:11:
Zo kan je toevallig wel enkel de features opsommen waarbij een AMD kaart toevallig minder goede ondersteuning geeft maar niet anders om.
Je haalt 'minder goede ondersteuning' door elkaar met 'geen ondersteuning'. Als in het kan niet. En dan specifiek render engines, ( die tevens ook in ontwikkeling zijn voor After Effects )

Ik snap niet helemaal de reden waarom het blijven aanprijzen van een AMD kaart, is het dan een soort fanboy ding? Het is gewoon absoluut de onverstandige keuze in dit vakgebied, zelfs als het hobby-matig is wil je tenslotte altijd het meeste voor je geld, toch?

Ik heb nul voorkeur voor AMD, Intel of nVidia, I couldn't care less, het gaat erom wat het beste is. Als alle renderengines volgend jaar overspringen op AMD en je krijgt daar 20% performance winst op nVidia, dan ben ik de eerste die alle 1080ti's de deur uit doet.

Verder ben ik het met je eens op vlak van de SSD en RAM. However, als TS inderdaad wilt upgraden naar mogelijke 2 GPU's dan is die 550wat te laag, en zou ik voor 850 gaan, wel van dezelfde serie.

[ Voor 49% gewijzigd door Inverted_World op 09-08-2018 17:29 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47
Met @Inverted_World eens.
Als je zeker weet dat je geen CUDA nodig hebt kun je een AMD kaart nemen, ga je wel gebruik maken van CUDA of weet je het niet --> Nvidia
Inverted_World schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:45:
[...]
Dat valt dan wel weer mee zolang je niet op de hoogste settings wilt gamen.
Bv: https://nl.hardware.info/...d-pascal-benchmarks-gta-v

[ Voor 54% gewijzigd door mitsumark op 09-08-2018 23:41 ]

• David87_
Ik vind de reacties allemaal erg waardevol. Dankjewel daarvoor. Ik lees met veel plezier mee! En ik denk dat ik inderdaad eens ga kijken naat een 1070 van Nvidia, iemand tips over een goede kaart?
Pagina: 1