Zouden jullie eens een kijkje willen nemen of mijn leken redenatie een beetje steek houdt?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga videos bewerken in 4K en RAW fotos bewerken. Hiervoor ga ik het voledige Adobe pakket gebruiken (premiere, After Effects, Photoshop, Lightroom en nog andere software maar dit zullend e zwaarste programma's zijn denk ik. En af en toe eens een spelletje. vroeger toen ik jong was speelde ik GTA en dat ga ik ook op de computer zetten denk ik. als ik eens wat ontspanning nodig heb....
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag ong 2250€ zijn inc scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kies deze case omdat die stil is en geen lichtes en toeters langs de buitenkant heeft. ik hou het graag een beetje rustig.
Ga je overklokken?
Ik ben niet vanplan te overclocken omdat ik daar geen kaas van gegeten heb en ik me heb laten vertellend at je systeem daar instabiel van kan worden. En dat vind ik niet zo een goed idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ken niet zo heel veel van computers en ik heb echt heeeeel veel opzoekingswerk gedaan en ben tot onderstaande gekomen. Kan er iemand naar kijken en kijken of er geen grote fouten/dommigheden in zitten en dingen die veel beter kunnen.
Waarom kies ik voor onderstaande onderdelen?
Ik Ga voor de Ryzen 7 2700X voor de 8 cores en de "hoge" kloksnelheid.
Ivm de harde schijven wil ik de 2 1 TB hdd schijven in raid 1 zetten (en veel werken met externe schijven voor opslag)
De 500 GB M2 wil ik gebruiken voor het OS en andere software
De 250 GB M2 voor de cache van de adobe probramma's en andere programmas waar ik de cashe lokatie van kan kiezen
De 500 GB ssd wil ik gebruiken voor projecten waar ik mee aan het werken ben.
De videokaart heb ik gekozen voor deze omdat het scherm freesync ondersteund en dat handig leek.
De 16 GB ram heb ik in 1 latje omdat ik dan nog 3 keer 1 latje kan bij steken en zo aan de maximale 64 gb komen in de toekomst.
De voeding dat is een beetje en twijfel geval 850w klinkt voor mij veel maar dat had iemand me aangeraden maar daar twijfel ik een beetje of het niet veel te veel is.
de case zoals ik al zei ziet er discreet uit en is stil.
Voor het moeder bord heb ik geen speciale reden leek me goed passen en had genoeg sata poorten om in de toekomst misschien nog een paar harde schijven bij te steken of een 2e GPU moest dat nodig zijn of wat dan ook.
Ik hoor graag jullie mening.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga videos bewerken in 4K en RAW fotos bewerken. Hiervoor ga ik het voledige Adobe pakket gebruiken (premiere, After Effects, Photoshop, Lightroom en nog andere software maar dit zullend e zwaarste programma's zijn denk ik. En af en toe eens een spelletje. vroeger toen ik jong was speelde ik GTA en dat ga ik ook op de computer zetten denk ik. als ik eens wat ontspanning nodig heb....
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag ong 2250€ zijn inc scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kies deze case omdat die stil is en geen lichtes en toeters langs de buitenkant heeft. ik hou het graag een beetje rustig.
Ga je overklokken?
Ik ben niet vanplan te overclocken omdat ik daar geen kaas van gegeten heb en ik me heb laten vertellend at je systeem daar instabiel van kan worden. En dat vind ik niet zo een goed idee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ken niet zo heel veel van computers en ik heb echt heeeeel veel opzoekingswerk gedaan en ben tot onderstaande gekomen. Kan er iemand naar kijken en kijken of er geen grote fouten/dommigheden in zitten en dingen die veel beter kunnen.
Waarom kies ik voor onderstaande onderdelen?
Ik Ga voor de Ryzen 7 2700X voor de 8 cores en de "hoge" kloksnelheid.
Ivm de harde schijven wil ik de 2 1 TB hdd schijven in raid 1 zetten (en veel werken met externe schijven voor opslag)
De 500 GB M2 wil ik gebruiken voor het OS en andere software
De 250 GB M2 voor de cache van de adobe probramma's en andere programmas waar ik de cashe lokatie van kan kiezen
De 500 GB ssd wil ik gebruiken voor projecten waar ik mee aan het werken ben.
De videokaart heb ik gekozen voor deze omdat het scherm freesync ondersteund en dat handig leek.
De 16 GB ram heb ik in 1 latje omdat ik dan nog 3 keer 1 latje kan bij steken en zo aan de maximale 64 gb komen in de toekomst.
De voeding dat is een beetje en twijfel geval 850w klinkt voor mij veel maar dat had iemand me aangeraden maar daar twijfel ik een beetje of het niet veel te veel is.
de case zoals ik al zei ziet er discreet uit en is stil.
Voor het moeder bord heb ik geen speciale reden leek me goed passen en had genoeg sata poorten om in de toekomst misschien nog een paar harde schijven bij te steken of een 2e GPU moest dat nodig zijn of wat dan ook.
Ik hoor graag jullie mening.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 314,90 | € 314,90 |
| 1 | MSI X470 Gaming Pro | € 128,01 | € 128,01 |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 322,- | € 322,- |
| 2 | WD Blue WD10EALX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | LG 34UC88-B Zwart | € 592,50 | € 592,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16 | € 161,99 | € 161,99 |
| 1 | LG GH24NSC0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair CX850M | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Corsair Force MP500 240GB | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 162,99 | € 162,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.166,19 | |