Toon posts:

Nieuwe sygnology of een WD my cloud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een synology NAS met 2 harde schrijven er in. Ik heb deze niet zelf geinstaleerd en geen idee hoe alles werkt. Ik weet enkel hoe ik er in kan via de computer. Een vriend heeft dit geinstaleerd en ziet ook of ik wel of niet online ben er mee.
Nu heb ik bijna geen contact meer en wil ik het in eigen beheer en het dus anders gaan doen.

Nu kan ik een nieuwe sygnology kopen en deze zelf instaleren op het netwerk en mijn laptop. en daar de huidige externe harde schijven in doen maar hoe en kan ik dit??
Of ik koop een nieuwe WD my Cloud ( want deze schijnen heel simpel te zijn voor mij als geen expert) en zet alle data over. Maar hoe?

Ik wil mijn fotos nu dus in eigen beheer en iets hebben wat ik zelf kan beheren en kan lezen hoe ik het moet doen.
Wie kan mij helpen? Ik wil graag een NAS omdat ik het fijn vind dat het gekoppeld blijft aan mijn laptop zonder snoer en ik er met mijn mobiel in kan. :*)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou géén WD my Cloud doen, de ervaringen daarmee zijn niet bijster positief in vergelijking met een Synology.

Wat ik je écht kan aanraden is YouTube. Daar zijn écht genoeg filmpjes over het instellen van een Synology te vinden, je bent namelijk niet de enige en de eerste.

Waarom zou je een nieuwe willen kopen terwijl je misschien ook een nieuwe gebruiker kunt aanmaken en die inrichten zoals jij het wilt hebben? Je data kun je dan van de ene naar de andere gebruiker overzetten, zoals jij dat wilt. Wanneer je alles overgezet hebt én hier 100% zeker van bent kun je dan je originele gebruiker wissen. Je hebt dan dezelfde NAS, er van uitgaande dat je daar tevreden mee bent, alleen heb je dan de boel aangepast aan wat jij wilt. Kost je alleen tijd en geen grote investering.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:02:
Een vriend heeft dit geïnstalleerd en ziet ook of ik wel of niet online ben er mee.
Het is zonde om een werkend systeem te vervangen... Jouw nas zou je eenvoudig kunnen resetten en opnieuw instellen. Eventueel kan je ook de huidige koppeling (waarschijnlijk quickconnect) kunnen verwijderen en opnieuw aanmaken.

Ik vind het gek dat jouw "vriend" kan zien dat je online bent. Dat lijkt erop dat je een programma als teamviewer op de laptop geïnstalleerd hebt.

Ziet hij dat je op jouw nas ingelogd bent, of dat je de laptop aan hebt?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Welke NAS heb je nu? Als dat een recent model is > DS..14 dan zou ik die lekker houden.

Als je op de NAS kunt inloggen, dan het wachtwoord wijzigen en andere accounts verwijderen.
Vertrouw je dat niet, dan kun je ook vanaf nieuw beginnen.

Ik raad dan aan om een backup schijf te kopen en alle bestanden naar de backup schijf te kopieren. Dan kun je hem daarna opnieuw installeren, en dan is hij weer als nieuw. Theoretisch zouden de bestanden erop moeten blijven staan. Maar een goede backup is nooit weg!

Het instellen van een Synology is niet ingewikkeld. Als je goed leest wat hij vraagt, dingen opzoekt in de help, en eventueel hier vraagt moet dat zeker lukken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09
Gewoon die synology houden, pwrsoonlijk zou ik niet willen, ook al is ie een vriend dat ie zomaar de NAS in kan. Maar dat is een persoonlijke mening.

Er is veel info over te lezen, hoe je wat moet doen. Synology bied zelf ook goede support en hier kan je ook je vraag stellen natuurlijk.

[ Voor 84% gewijzigd door freaky35 op 09-08-2018 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan vanaf huis zien of de NAS aanstaat ja of nee En ook kan hij in gedeelde mappen. DS209 is het.
Gaat niet via teamviewer maar via iets anders. geen idee hoe dat heet. Ik heb geen beschrijving van dit systeem en snap ook veel termen niet. Ik weet niet hoe ik dit systeem moet beheren. Ik weet enkel waar ik de fotos kan vinden. Hij ging altijd via een programma naar de schrijf en kon daar alles instellen zoals de dagelijkse back up van de laptop.

Waar moet ik dan beginnen

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Begin met het installeren van de Synology Assistant op je pc.
https://www.synology.com/.../download/DS209#utilities

Dan kun je op zijn minst naar de inlogpagina van DiskStation Manager (DSM).
Pagina: 1