Mijn fans gaan constant hard en dan weer zacht.
Zelfde probleem met kleinere led fans....
Iemand tips?
Zelfde probleem met kleinere led fans....
Iemand tips?
Als je in je bios kijkt kun je dan zien op basis van welke temperatuur je case fans worden aangestuurd? En als je dan vervolgens de temperatuur daarvan in de gaten houdt met bv Hwmonitor, zie je dan dat je case fans harder gaan draaien als dat onderdeel (waarschijnlijk CPU) boven een bepaalde temperatuur komt en gelijk weer langzamer gaan draaien zodra die temperatuur een paar graden gezakt is?cptbuttlick schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:03:
Ik heb een 6700K met een Rog maximus viii gene bord. Als ik de PWM fans op het bord aansluit , Gaan de fans op en af hard en dan weer zacht draaien. Als ik met mijn muis beweeg gaan de fans hard draaien....
Als ik 120 fans plaats heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb de 140 fan op silent gezet dat gaat prima. Bedankt voor het meedenkenWekko306 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:30:
[...]
Als je in je bios kijkt kun je dan zien op basis van welke temperatuur je case fans worden aangestuurd? En als je dan vervolgens de temperatuur daarvan in de gaten houdt met bv Hwmonitor, zie je dan dat je case fans harder gaan draaien als dat onderdeel (waarschijnlijk CPU) boven een bepaalde temperatuur komt en gelijk weer langzamer gaan draaien zodra die temperatuur een paar graden gezakt is?
Je kunt eventueel de fan curve rondom die temperatuur iets aanpassen zodat het verschil in snelheid minder groot is, of spelen met een hysterisis optie als je die hebt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq