Toon posts:

SSD in macbook pro 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Macbook pro uit 2011 begint erg langzaam te worden. Nu wil ik de huidige hdd vervangen door een sdd.
Maar hoe krijg ik op deze nieuwe schijf weer een os x als de oude schijf eruit is?? Liefst een clean install, zodat ik oude troep kwijt ben, belangrijke bestanden maak ik een backup van.

Zit eraan te denken de huide sdd daarna op de plaats te installeren waar nu de dvd speler zit, die gebruik ik niet en zo heb ik toch wat extra ruimte voor opslag. Beste is om dit te doen als de sdd is aangesloten, geinstalleerd en goed werkt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
Je kunt een USB stick maken met het installatieprogramma voor macOS: https://support.apple.com/nl-nl/HT201372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb toevallig kort geleden nog een SSD ingebouwd in een MBP 2011, en ik kon via internet-recovery (CMD + R ingedrukt houden tijdens opstarten) zo het besturingssysteem installeren. Ik moest eerst Lion installeren, daarna El Capitan en daarna kon ik pas High Sierra installeren. Ik moet zeggen dat dit redelijk vlot ging.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 09-08-2018 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 11:16
Om de meest recente versie van MacOS via internet te installeren kun je beter bij het opstarten cmd+option+R ingedrukt houden.

Zie voor meer informatie de site van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314.

[ Voor 25% gewijzigd door misterdaan op 14-08-2018 13:08 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
misterdaan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:07:
Om de meest recente versie van MacOS via internet te installeren kun je beter bij het opstarten cmd+option+R ingedrukt houden.

Zie voor meer informatie de site van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314.
Dat wist ik niet, dat had weer tijd gescheeld. Dan weet ik dat voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Stickie maken, mijn ervaring is dat loon niet meer installeert omdat die niet meer in de App store staat.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Schijf naar ssd clonen met een stukje software terug inbouwen en je hebt alles zoals het was.

Wel heb je dan ook al je meuk 😊, maar alles is alsnog zeker sneller en dan kan je daarna altijd nog een nieuwe installatie dien vanaf de recover doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageSam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-04 16:20
Nog gelukt?

Wat ook kan is het volgende. Vereist wel een externe HDD.

Backup maken met Time Machine naar een externe HDD.
Zodra die klaar is je mac uitzetten en de HDD eruit halen, SSD erin.
Opstarten met CMD + R, met disk utilities de SSD wissen (als dat nodig is) en nieuwe naam geven.
Vervolgens disk utilities sluiten en dan met 'restore from time machine backup' je gegevens op de SSD zetten.

Edit: eroverheen gelezen dat je een clean install wilde.
Dan zijn de bovenstaande opties gewoon het beste.

[ Voor 12% gewijzigd door SavageSam op 12-10-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

Dat wist ik niet, dat had weer tijd gescheeld. Dan weet ik dat voor de volgende keer.
Afgelopen dinsdag heb ik ook de 13" MacBook Pro 2011 van mijn zus voorzien van een SSD. Hij was namelijk niet vooruit de branden en hij gaf het verbodsteken bij het opstarten. Nu is hij een heel stuk sneller, zelfs met 4GB RAM. :) Wel heb ik het weer op de wat omslachtigere manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:39
Een MacBook Pro 2011 13" kan tot 16Gb aan. Ook een goede investering naast de HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
tweazer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:40:
Een MacBook Pro 2011 13" kan tot 16Gb aan. Ook een goede investering naast de HD ?
Dat zou hem weer een stukkie sneller maken, maar voor wat mijn zus ermee doet voldoet 4GB ook.
Pagina: 1