Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell, ASUS of HP school/studie/game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Hey! De zomervakantie zit er bijna op en mijn huidige schoollaptop heeft het begeven. Tijd dus voor een nieuwe laptop, met Back2School korting natuurlijk ;) Maar helaas kom ik er maar niet uit wat voor laptop. Ik zit momenteel te twijfelen tussen :

https://www.dell.com/nl-n...es-15-5587-laptop/bn55805

Een HP Pavilion met een i7 (8th gen, 6 cores), 16 gb RAM en een GTX 1050ti. (Kan de link niet meer vinden, komt asap)

Of een ASUS Rog laptop met vergelijkbare specs als de HP.

Ik heb maximaal 1300 euro ter beschikking. Met deze laptop wil ik graag voor mijn hobby grafisch ontwerpen met Blender, oa animaties en werken met de software van Adobe. Voor school moet ik in ieder geval word kunnen draaien, Eclipse, Visual Studio en evt nog een game (gamedevelopment). De 16 gb RAM zijn dus een minimale. Qua gamen vind mijn neefje het leuk om wat te minecraften en ikzelf speel graag X-PLANE 11. Dus een dedicated videokaart is ook vereist.

De laptop hoeft niet super portable te zijn, als ie in mijn tas past vind ik het best. Batterij maakt niet uit want ligt toch aan netstroom. Liever GEEN gamer uiterlijk, met veel lampjes en toeters en bellen.

Liefst een zo nieuw mogelijke processor en een 15.6 inch beeldscherm.

Wat zouden jullie aanraden? Dell, HP of ASUS? Is het mogelijk om te wachten op een nieuwe gen videokaarten of heeft dat geen zin? Ik heb maximaal nog 2 maanden de tijd voor ik mijn keuze hoef te maken.

Alvast bedankt!

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Alle reacties

Verwijderd

Als ik jouw was zou voor de Dell gaan.

Heb je toch nog een 1060 max-Q en veel bang for your buck.

HP pavillion ben ik niet zo tevreden over. HP word in het algemeen van wat ik zelf vaak vernomen heb. Mijn low-range HP werd ook snoeiheet zonder enige reden.

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:51:
Als ik jouw was zou voor de Dell gaan.

Heb je toch nog een 1060 max-Q en veel bang for your buck.

HP pavillion ben ik niet zo tevreden over. HP word in het algemeen van wat ik zelf vaak vernomen heb. Mijn low-range HP werd ook snoeiheet zonder enige reden.
Heeft de Max-Q variant een andere tdp? Zo ja, wat heeft dat voor concenquenties? (Sorry ben niet heel bekend qua laptop videokaarten)

Dat heet worden was nu juist ook het probleem met mijn huidige hp. De processorkoeler was vertrokken n toen "ontplofte" de laptop.

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 09:02

Voodoo

Lurker

Let wel op dat je zoekt op machines inclusief btw/verzending, de door jou gelinkte Dell is namelijk exclusief deze kosten.

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
CtrAltDelicious schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:48:
[...]

Let wel op dat je zoekt op machines inclusief btw/verzending, de door jou gelinkte Dell is namelijk exclusief deze kosten.
Tnx, daar had ik inderdaad nog niet op gelet.

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
Nu kom ik er achter dat als ik de Dell G7 bestel in de USA dat ik goedkoper uit ben en betere bouwkwaliteit daarvoor krijg. Is iemand bekend hoe en of ik deze naar Nederland kan laten verschepen en hoeveel dat gaat kosten? Google is niet heel duidelijk :?

Het betreft het volgende model:
https://www.dell.com/en-u...5-7588-laptop/dncwfsb902s

[ Voor 4% gewijzigd door Vliegenier04 op 11-08-2018 21:54 ]

Pagina: 1