Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:17
Wat ga je met je laptop doen?
Werklaptop (coding) en Gamen

Wat is je budget?
2000-2300 ex de btw

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
MSI GS65, Clevo(bto etc)

Hallo,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een leuke gamelaptop (liefst niet al te zwaar). Nu heb ik gekeken bij laptopplus (https://www.laptopplus.nl/producten/skikk-17es71) en bto (https://bto.eu/product/xbook-17cl875/), en valt mij op dat er nogal een groot verschil is qua prijs met redelijk dezelfde configuratie:

1920*180
Nvidia Geoforce GTX 1070
i7-8750H
16 GB mem
1 TB samsung Evo 970 NVMe SSD
3 jaar garantie
Win10 Pro
extra adapter

Bij BTO ~2800, bij laptopplus ~2100 incl btw

Kan iemand mij dit grote verschil verklaren? Onder water zijn het gewoon EVO laptops.
Ik zal vast iets over het hoofd zien.

Daarnaast had ik begrepen dat nvidia wsl met nieuwe grafische chips komt (20 aug).
Hoelang zal het duren voordat deze chips in laptops beschikbaar komen? Hebben we het dan over weken of maanden?
Zit te twijfelen of ik nog eventjes moet wachten op een nieuwe generatie :)

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door bertuslambertus op 08-08-2018 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Prijsverschil zit hem met name in het merk en de marge. Wellicht ook in de afname van onderdelen die men heeft, maar dan zou ik eerder verwachten dat BTO een lagere prijs heeft dan Laptopplus.

Je kunt in elk geval flink besparen door de M.2 SSD niet erin te stoppen. Een NVMe SSD is zeer leuk en de snelheden zijn veelbelovend, maar tijdens het laden van games ga je die 1 a 2 seconden die het maximaal scheelt in laadtijden niet merken en van 9 seconden langer wachten tot Windows gestart is ga je ook niet dood. Een betere performance in games geeft het niet en met het booten van de PC ook niet genoeg wat de meerprijs (bij BTO toch een 700 euro) rechtvaardigd. Bespaar je dus wat geld (zo'n €200,-) en stop een reguliere SSD in de laptop, al dan niet met dezelfde hoeveelheid opslag.
Daarnaast had ik begrepen dat nvidia wsl met nieuwe grafische chips komt (20 aug).
De geruchten dat dat gebeuren gaat, maar er zijn intussen wel vaker geruchten geweest die niet bleken te kloppen. Of het nu ook zo is, is afwachten. Ga er maar vanuit dat laptop GPU's wel even op zich laten wachten van nieuwere generaties. Dat is echt niet in een paar dagen geregeld. ;) Als de GPU's er wel zijn, moeten fabrikanten ze ook implementeren op moederborden, het moet getest worden, noem het maar op. Dat is niet in een paar weken geregeld.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
En bij laptopparts4less is het nog goedkoper.

Elk bedrijf hanteert een andere marge. Zolang de bto/skikks/clevo's een stuk goedkoper zijn dan MSI kopen mensen die wel, of het nou 15, 25 of 35% scheelt

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:17
Zijn er nog onderdelen qua cpu oid waar een ander type qua prijs en performance veel beter is?