Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Mensen,

ik hoop dat dit het juiste sub-forum is, anders graag verplaatsen.

Ik heb een Samsung S8+ telefoon en een Anker powerbank ( Anker PowerCore 20.000 - Qualcomm 3.0 )

Hier zit quick charge op, maar mijn telefoon registreert dat niet meer. Die geeft dan dus doodleuk aan dat het bijvoorbeeld nog 7 uur duurt tot volledig opgeladen, terwijl dat voorheen niet zo was.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een andere kabel geprobeerd maar dit hielp misschien 1 x en daarna was het daar ook klaar mee. Ligt dit aan de powerbank of is mijn telefoon kapot ?

Mijn telefoon opladen met de originele oplader werkt feilloos en gaat dan wel op de snelle manier. Die is dan binnen max 2 uur opgeladen ( veelal veel eerder )

Beste antwoord (via rens-br op 31-12-2018 17:07)

• BootVluchteling
Even een afsluitende update;

De oorzaak was de kabel. Ik wist niet dat daar ook een onderling verschil in kon zitten. Heb een "officiële" Samsung kabel gekocht en nu werkt het wel weer naar behoren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je je powerbank al met een andere telefoon getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BootVluchteling Welke powerbank heb je precies? Je hebt het over de Anker PowerCore 20.000 - Qualcomm 3.0, maar die kan ik niet vinden. Er bestaan wel de volgende:
- pricewatch: Anker PowerCore 20100
- pricewatch: Anker PowerCore Speed 20000mAh QC3.0

De eerste heeft geen Quick Charge 3.0 ondersteuning, de tweede heeft dat wel. (Alleen op de groene output)

Daarnaast hangt het laden via QC nogal af van het toestel, powerbank en vooral ook de kabel. Welke kabel(s) heb je allemaal geprobeerd?

Als laatste heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
rens-br schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:26:
@BootVluchteling Welke powerbank heb je precies? Je hebt het over de Anker PowerCore 20.000 - Qualcomm 3.0, maar die kan ik niet vinden. Er bestaan wel de volgende:
- pricewatch: Anker PowerCore 20100
- pricewatch: Anker PowerCore Speed 20000mAh QC3.0

De eerste heeft geen Quick Charge 3.0 ondersteuning, de tweede heeft dat wel. (Alleen op de groene output)

Daarnaast hangt het laden via QC nogal af van het toestel, powerbank en vooral ook de kabel. Welke kabel(s) heb je allemaal geprobeerd?

Als laatste heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Ik heb dan de 2e, met groene output. Ik heb de originele kabel van de telefoon geprobeerd en ook die van "aftermarket" spul. Ik zal vanavond eens een andere telefoon proberen, mogelijk dat dat meer duidelijkheid biedt.

• BootVluchteling
Paar dagen verder met een beetje extra leerwerk...

Telefoon factory reset gegeven ( geen effect )
Telefoon aan andere powerbank gehangen ( zelfde model ) geen verschil
Heb even geen andere telefoon in de buurt die quick charge ondersteunt... Maar ben het beetje kwijt. Telefoon kán wel snel opladen ( via originele oplader in stopcontact ) maar dus niet met een powerbank....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
Even een afsluitende update;

De oorzaak was de kabel. Ik wist niet dat daar ook een onderling verschil in kon zitten. Heb een "officiële" Samsung kabel gekocht en nu werkt het wel weer naar behoren.
Pagina: 1