Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-04-2020
Van mijn Asus G73sw heb ik het moederbord vervangen (oude was defect). Na het vervangen de laptop aangezet en hij start netjes op. Nu stuit ik echter op het probleem dat mijn LAN poort niet meer werkt (drivers zijn wel geïn-stalleerd) terwijl de USB poort welke ook op de LAN board zit wel werkt. Verder werkt de backlight van mijn key-board niet meer.

Heb ook de BIOS ge-update, maar dat zou toch niet voor problemen moeten zorgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Mogelijk waren die componenten al defect (iig de LAN poort). Toetsenbordverlichting wil nog wel eens een apart priegelkabeltje zijn die makkelijk losschiet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
nelizmastr schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:44:
Mogelijk waren die componenten al defect (iig de LAN poort). Toetsenbordverlichting wil nog wel eens een apart priegelkabeltje zijn die makkelijk losschiet.
Backlight heb ik werkend gekregen via deze methode http://forum.notebookrevi...ight-fix-gary-key.513264/

Dat de LAN niet werkt snap ik niets van. Voor de moederbord wissel werkte het wel gewoon. Als ik de driver herinstalleer geeft hij aan dat de kaart niet gevonden kan worden...... terwijl mijn USB muis wel werkt (zit op hetzelfde stukje hardware als de LAN connector)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

FCU4ever schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:06:
[...]
terwijl mijn USB muis wel werkt (zit op hetzelfde stukje hardware als de LAN connector)
Tja, een LAN poort kan kaduuk gaan zonder het hele bord mee te nemen. Het is dat, of dit bord heeft toevallig een andere chipset voor LAN. Kijk eens rond in apparaatbeheer of je hem kan vinden. Het hardware-id is wat je moet hebben, staat onder het details tabblad van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
nelizmastr schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Tja, een LAN poort kan kaduuk gaan zonder het hele bord mee te nemen. Het is dat, of dit bord heeft toevallig een andere chipset voor LAN. Kijk eens rond in apparaatbeheer of je hem kan vinden. Het hardware-id is wat je moet hebben, staat onder het details tabblad van het apparaat.
Hij zou inderdaad kapot kunnen zijn. Lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat beide LAN cards kapot zijn (heb er nog een ander uit eenzelfde laptop geprobeerd). Zou het kunnen zijn dat er door de BIOS flash (om zo AES te activeren) mijn LAN card is uitgeschakeld of niet meer is voorzien van een MAC adres https://forum-en.msi.com/index.php?topic=303842.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder MAC adres kan je alleen niet verbinden, de kaart zou dan wel zichtbaar moeten zijn en te installeren. Vaak kan je in de BIOS het MAC adres ook zien staan bij de boot volgorde, dan staat die vaak achter de naam van de netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
nelizmastr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:08:
Zonder MAC adres kan je alleen niet verbinden, de kaart zou dan wel zichtbaar moeten zijn en te installeren. Vaak kan je in de BIOS het MAC adres ook zien staan bij de boot volgorde, dan staat die vaak achter de naam van de netwerkkaart.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken kan ik de ethernet kaart niet terugvinden in apparaatbeheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

FCU4ever schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Voor zover ik heb kunnen ontdekken kan ik de ethernet kaart niet terugvinden in apparaatbeheer...
Dan is-ie uitgeschakeld of kapodtstukdeaudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
nelizmastr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Dan is-ie uitgeschakeld of kapodtstukdeaudt.
Op wat voor manier zou ik hem dan kunnen inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU4ever
Ik heb mogelijk de oplossing: https://forums.techguy.or...o-lan-connection.1069675/

Vanmiddag maar proberen of de kaart weer werkt als ik de PXE Rom van disable op enable zet in de BIOS.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xsnjf3hw18o82.png
Pagina: 1