Gulp concat of useref: relatieve url's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 17:05
Dag medetweakers,

een vraagje waar ik al een tijd mee zit te klooien.
Ik heb een applicatie waarbij externe javascript plugins in een apart mapje staan, als in:
  • css
  • js
  • images
  • plugins
    • fancybox
    • datatables
    • etc...
Ik wil de CSS en JS bestanden graag meenemen in de gecombineerde files van de applicatie middels Gulp.
Echter, elke plugin heeft vaak z'n eigen mapje met afbeeldingen waar naartoe verwezen wordt met relatieve paden.

Ik lees vergelijkbare problemen die met bijv. rebase of replace packages opgelost worden. In dit geval is ook dat lastig omdat ze juist elk hun eigen mapje hebben. Dan zou ik al alle afbeeldingen in een map moeten gooien?

Is hier nog een truc voor, of zit er niets anders op dan deze structuur los te laten?

edit: ik zie dat deze eigenlijk in Webdesign, Markup & Clientside Scripting hoort :+

[ Voor 5% gewijzigd door frietsje op 08-08-2018 15:25 . Reden: Verkeerde forum ]

Beste antwoord (via frietsje op 15-08-2018 09:01)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ten eerste zou ik voor externe plugins kijken of ze niet via npm zijn te includen. Als het niet op npm staat anno 2018 is de kans groot dat ze al een tijd niet onderhouden worden. Zo is de laatste update van Fancybox van 2010...

Daarnaast, als je dan alsnog tegen dit soort issues aanloopt, kun je eenvoudig paden normaliseren met bijvoorbeeld postcss. Er is ook een gulp wrapper voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-08-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou ook kijken of die libs niet gewoon via een package manager naar smaak te vinden zijn, is altijd de moeite waard, ook om achteraf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Bosmonster schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:33:
Zo is de laatste update van Fancybox van 2010...
Fancybox 1 inderdaad. Ondertussen is er echter ook al Fancybox 3 via fancyapps (en die word wel gewoon onderhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

thaicecube schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Fancybox 1 inderdaad. Ondertussen is er echter ook al Fancybox 3 via fancyapps (en die word wel gewoon onderhouden)
En die staat dan ook op npm: https://www.npmjs.com/package/@fancyapps/fancybox

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 17:05
Thnx allen.
De meeste plugins staan helaas niet in npm.
Ik ga je tip eens proberen @XWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
Webpack is wellicht ook een interessante package voor je, https://webpack.js.org/
Pagina: 1