Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik zoek een?
Nieuwe tv voor op mijn slaapkamer.

Wat is je budget?
Ik speel een beetje met het motto 'minder is beter'.
Het liefst wil ik dan ook onder de 400 euro blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tv wil ik aan het voeteneind van mijn bed hangen. De kijkafstand zal daarmee ongeveer 2.50m zijn.
Ik wil de tv voornamelijk gebruiken om te netflixen en te gamen met mijn ps4 (geen pro)
Een smart tv is daarmee wel een eis. Ik heb wel een chromecast (of netflixen via ps4 kan ook).

Wat heb je zelf al gevonden?
Kijkende naar mijn budget ben ik mij bewust dat ik wat concessies moet doen.
Een simpele zoektocht levert wel wat resultaten op, maar uiteraard: meerdere goedkope merken waar ik geen ervaring mee heb. Merken als Salora en Finlux.
https://tweakers.net/pric...e/778543;1123951;1215449/
Ik ben me ervan bewust dat dit lijstje 3 4k televisies bevat waarvan de Salora geen smart tv is. Echter heeft de Salora een hele lage responsetijd in vergelijking met de philips. (Ik game niet online op mijn ps4, dus het is niet heel erg, maar 116ms is wel heel traag.)

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vragen zijn als volgt:
1. De afstand: Budgetair gezien is 32 inch fantastisch. Maar dit lijkt me veel te klein! Nu zie ik zowel 43 als 49 inch televisies voor bijna dezelfde prijs... Maar zal 49 op deze afstand niet veel te groot zijn?

2. Wat is 'okay' om als specificatie te laten 'vallen'. Ik wil goedkoper, dus is een hele snelle 4k tv zoals de Salora het waard om het 'smart' op te geven? Of kan ik op mijn kijkafstand net zo goed een 1080p tv kopen die wel smart is?

3. Iemand met ervaringen met 'B-merk' televisies? Zie net namelijk bij de mediamarkt de volgende staan: https://www.mediamarkt.nl...dl43640f-dib-1563755.html

Als ik nog meer moet verduidelijken hoor ik dat graag.
En alvast bedankt voor het advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb zelf zo'n twee jaar geleden een budget-tv bij BCC gekocht. Een 55" tv voor €500, vergelijkbaar met deze https://www.mediamarkt.nl...ra-55uhl2500-1559763.html ... Het beeld is moah, het geluid is ronduit slecht (Dolby 2.1 home cinema set erbij en dat probleem is opgelost), maar het is een gigantische lap scherm voor je geld. Nog steeds geen spijt van, hoewel ik waarschijnlijk bij een volgende televisie toch wat meer aandacht ga besteden aan beeldkwaliteit boven beeldgrootte. Maar voorlopig voldoet deze nog perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 08-08-2018 12:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vroeger bij mijn ouders een Finlux gehad (breedbeeldbeeldbuistelevisie). Prima ding. Onbekend hoeft niet perse slecht te betekenen natuurlijk ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator