Raspberry Apache webserver redirect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Dag allen

Ik heb er al een heel tijdje op zitten zoeken, maar ik geraak er maar niet aan uit.
De situatie is de volgende: ik heb thuis een raspberry waarop ik Apache geïnstalleerd heb en enkele sites heb staan. Deze kan ik bereiken via domein1.be

Nu zou ik voor een tweede domeinnaam een redirect nodig hebben naar mijn eigen webserver. Daarvoor heb ik in de DNS instellingen van domein2.be een CNAME record toegevoegd die test.domein2.be doorverwijst naar mijn webserver. Dit werkt, want test.domein2.be wordt doorverwezen naar domein1.be, meer bepaald naar de root van mijn virtual host.

Nu zou ik graag hebben dat wanneer de client test.domein2.be ingeeft in zijn browser, dit doorverwezen wordt naar een subfolder op mijn webserver, meer bepaald domein1.be/test/

Hoe kan ik dit best instellen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
Laat maar, ik heb het ondertussen al kunnen fixen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou je dan voor het fatsoen en de hulpvaardigheid de oplossing nog kunnen delen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• briecht
Zeker! Ik heb een virtual host aangemaakt op de apache server met volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<VirtualHost *>
DocumentRoot "/var/www/html/test"
ServerName test.domein2.be
<Directory "/var/www/html/test">
allow from all
Options None
Require all granted
</Directory>
HostNameLookups off
</VirtualHost>

Na het herstarten van de apache service is dit in orde.
Indien jullie nog vragen hebben, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, je wilde dus de content van domein1.be/test laten zien. Ik dacht dat je wilde dat als je naar test.domein2.be ging, je naar domein1.be/test werd herleid, met dus als resultaat dat het adres in de adresbalk ook mee veranderde. Dat vereist namelijk veel minder configuratie, dat is maar 1 regel namelijk. ;) Echter, voor sommige tests is het dan weer niet zo handig en werkt wat je nu hebt ook prima.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
Hero of Time schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:16:
Ah, je wilde dus de content van domein1.be/test laten zien. Ik dacht dat je wilde dat als je naar test.domein2.be ging, je naar domein1.be/test werd herleid, met dus als resultaat dat het adres in de adresbalk ook mee veranderde. Dat vereist namelijk veel minder configuratie, dat is maar 1 regel namelijk. ;) Echter, voor sommige tests is het dan weer niet zo handig en werkt wat je nu hebt ook prima.
Om het adres mee te veranderen kan je in principe onderstaande lijn nog toevoegen, dit had ik ook getest gisteren:
code:
1
Redirect / "http://nieuwadres.be"
Pagina: 1