Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Binnenkort vertrekken mijn vrouw en ik voor een aantal weken naar de USA en Canada. We hebben in de US een auto van Hertz en in Canada via SunnyCars. Beide goede ervaringen en reeds vaker mee geboekt.

Ik zie alleen wat betreft de tolwegen 't bos niet meer. We gaan ongeveer het volgende rijden:

- AMS
- SFO (GG brug op en neer)
- Stukje kustlijn
- Fresno (was eerst Yosemite, maar helaas door de brand een plan B opgesteld).
- Sierra National Forest, Kings Canyon en Sequoia
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Zion
- Salt Lake City
- Yellow Stone
- Salt Lake City
- Calgary
- Banff / Jasper
- AMS.

Nu lees ik zaken over het huren van een SlatePass, FasTrak e.d.
Er is ook nergens even een fatsoenlijk overzicht van tolwegen. We willen niet voor verrassingen staan, maar ook weer niet onnodig geld uit geven aan bijv 't huren van zo'n kastje terwijl je die maar 1 keer nodig hebt wellicht. Tevens lees ik zaken over Express Lanes. Op de lange afstanden (bijv. Zion - Salt Lake) willen we het liefst wel lekker door kunnen rijden en km's pakken.

Wat zijn jullie ervaringen met tolwegen, en hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik heb enkel ervaring met het huren van een auto in Zuid-Afrika bij Europcar dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit voor Hertz en SunnyCars hetzelfde is. Maar in Zuid-Afrika was het zo dat het kastje voor tolwegen in de huurauto zat, maar goed ook want wij hadden niet in de gaten dat zowat alle doorgaande wegen in Zuid-Afrika tolwegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

meeste huurauto's hebben dat geïntegreerd in de auto, maar omdat het per staat kan verschillen zal het wat lastiger zijn.

Kijk op de site van verhuurder. daar staat de info vaak in welke staten de auto kan rijden met geintegreerd systeem.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 992889 op 08-08-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 11:49
Mijn ervaring met tolwegen (weliswaar de andere kant van de VS).
Zorg dat je altijd muntgeld bij je hebt, in Florida zijn vaak bij de simpele opritten poortjes die alleen munten accepteren.

Aan de andere kant, wij hadden de auto via Alamo en hadden regelmatig niet genoeg muntgeld. Dan wordt gewoon je kenteken gescand en krijgt Alamo de rekening. De toll zie je dan op je eind factuur. Echter veel huurmaatschappijen rekenen administratie kosten per dag. Bij Alamo was dit dacht ik 4 dollar per dag, ook al was de tol maar 0,75 cent. Hier zat wel een maximum aan van $19,75 administratie kosten voor de gehele huurperiode. Bij Alamo geld dit ook bij de Golden Gate bridge en California etc.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Voor Hertz vragen naar plate pass en voor sunnycars is er ook zoiets dergelijks. Vragen bij de verhuurders dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Afgelopen April van Miami naar NY gereden. Bij National autoverhuur zat een deal met, uit mijn hoofd, EZ-pass. op het moment dat je door tol poortje rijd, betaal een iets van 4 dollar "activatie" voor een dag, en daarbij dan de tol kosten. Rijd je dus een dag niet over tolwegen, betaal je niets. National trekt dan achteraf de tol kosten van je Credit Card. Voor 3 weken en meer dan 5000 km was ik $40 kwijt, wel veel binnenwegen genomen, maar niet echt gelet op tolwegen o.i.d.

Edit: Registratie gebeurd dan op kenteken, staat netjes aangeven welke baan je moet hebben. Andere optie was contant betalen bij elk poortje, maar daar staan vaak rijen.

[ Voor 15% gewijzigd door Minneyar op 08-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
Aan de westkant van Amerika heb je minder met tolwegen te maken dan in bijv Florida. Tolpas oid is, mijns inziens, overkill. Tolwegen staan goed aangegeven (dus je hebt de keuze ze te nemen, of niet). De Express/tol weg rond SFC is gratis als je met minimaal 2 man (incl bestuurder) in de auto zit. Let wel op met "lekker doorrijden". Er kan aardig gecontroleerd worden. FF schrikken als je zo'n kerstboom aan lampen achter je op ziet duiken.

De SFO brug (naar het zuiden) is sowieso tol, deze wordt electronisch verrekend (op nummerplaat)
Canada ben ik niet geweest, dus geen info over Tol.

Ps: voor de parken is het wel zinvol om een National Park pas aan te schaffen (80$ voor een jaar en te gebruiken door 2 personen, dus door te geven of te verkopen).

Have fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 08:01
Het lijkt me voor het deel in de VS inderdaad overkill, want naast de Golden Gate Bridge kom je volgens mij nergens meer een tolweg tegen (wel een express lane bij Salt Lake City, maar daar hoef je zoals jan390 al schreef niet voor te betalen als jullie met tweeën zijn). De toll voor de Golden Gate Bridge southbound gaat inderdaad op kenteken. Die kan je ook vooruit betalen op http://goldengate.org/tolls/ Dat scheelt mogelijk kosten die de verhuurmaatschappij in rekening brengt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17

Typhone

Who Dares Wins

Voor zover ik weet is de enige echte tol de Golden Gate Bridge wat @voske al omschreven heeft. En dat is maar 1 kant op volgens mij (yep: als je van het noorden naar het zuiden rijdt: Golden Gate Bridge tolls are collected in only one direction, headed southbound into San Francisco.
Verder wordt er niet met slagbomen gewerkt maar met lampen volgens mij (rood is stoppen, groen is rijden).

Ervaring die wij hebben is dat we een keer de verkeerde rij hadden (we hadden niet genoeg quarters en alleen quarters werden geaccepteerd) en toen zijn we doorgereden - onder druk van heel wat toeterende Amerikanen achter ons...-. Dan begint er meteen een bel te gaan (soort trrrrrrring bel) en dan ben je geflagged in het systeem. Enfin, vriendin heeft gewoon opgebeld naar die instantie van de toll en toen konden we gewoon het bedrag overmaken (geen boete of niks). Sindsdien doen we het eigenlijk altijd heel simpel. Ik zoek de juiste rij uit (handje met een een paar muntjes) en vermijd de EZ-pass lanes en zo niet dan bellen we op en betalen we het gewoon via de creditcard. Amerikaanse helpdesken zijn by far niet te vergelijken met Nederlandse (Amerikaanse zijn véél beter) dus die helpen je er goed doorheen.

Beste tip: geen zorgen maken :).

Wat betreft de Express Lanes -> bij mijn weten gelden er speciale regels voor om daarop te mogen rijden. Een van die regels (bij Salt Lake City hebben we dat gehad) is dat je met minimaal 2 personen in de auto moet zitten om gebruik te maken van die baan (die zit helemaal links op de snelweg trouwens). Dan mag je daar gewoon overheen rijden.

Overigens als je deze vragen hebt geef ik je gratis nog wat hints & tips:

- Bij stoplichten RECHTSAF mag je ALTIJD door rood rijden tenzij er staan: No turn on red. Niet wachten dat het groen wordt dus als kost het je in het begin even doorzettingsvermogen en gaat het tegen je natuurlijke gevoel in.

- Verder kennen ze 4-way stops: gelijkwaardige kruispunten waar de eerste auto die komt als eerste mag doorrijden, de tweede daarna enz enz. Het maakt dus niet uit of je van rechts kwam ja/nee ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 08-08-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:32
San Francisco zijn alle bruggen stad-inwaards toll-brug.
Voor de GG kan je op voorhand online betalen op kenteken, of tot twee dagen na passeren
http://goldengate.org/tolls/
De Oakland-bay-bridge kan je "normaal" betalen bij een booth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Wij hebben via SunnyCars een auto gereden. Hier ging de tol volledig automatisch (op kenteken) als ik me dat goed kan herinneren. Kan je het beste even navragen bij de verhuurder.

Voor de National Parks (Grand Canyon, Zion, Yellow Stone etc.) gaat het anders. Regel een Annual pass ($80,-). Hiermee kan je vrijwel alle parken bezoeken en hoef je niet voor elk park los te betalen. Scheelt ontzettend veel geld..en tijd
https://www.nps.gov/index.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Was er laatst in April, zoals meerdere al vermelden enige tol die ik was tegen gekomen was de Golden Gate Bridge.

Bij Zion kan je naar Bryce rijden en andersom, let op als je er door heen rijdt dat er een tunnel is met 1 richting verkeer. Hier dien je een kleine tijd te wachten omdat het gewisseld wordt wie van welke kant mag rijden. https://www.nps.gov/zion/...n-mount-carmel-tunnel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben vorig jaar in de Banff/Jasper area geweest, en geen tolweg tegen gekomen.

Vlieg je overigens terup via Calgary of Vancouver? Als via Vancouver, dan zou ik sterk aanraden om vanaf Banff via Joffre Lakes Provincial Park naar Vancouver te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank allen so far voor alle tips, zeer bruikbaar!! Aanvullingen zijn altijd welkom natuurlijk :)

We gaan ook zeker die parkpass halen. M'n zus + fam gaat volgend jaar naar Amerika, en dan kan ze mooi onze pas gebruiken.
Sissors schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:01:
Ik ben vorig jaar in de Banff/Jasper area geweest, en geen tolweg tegen gekomen.

Vlieg je overigens terup via Calgary of Vancouver? Als via Vancouver, dan zou ik sterk aanraden om vanaf Banff via Joffre Lakes Provincial Park naar Vancouver te rijden.
Vanaf Banff vliegen we vanuit Calgary weer terug met een stopover op Toronto naar AMS.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14

Nullifiel

╞═══════╡

Sissors schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:01:

Wij zijn in Mei in BC en Alberta rondgereisd. Geen tolwegen tegengekomen.
Voor Banff/Jasper NP moet je wel betalen. Dat hebben wij bij een parkranger gedaan, die in z'n hokkie zat bij de ingang. Kosten: https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/visit/tarifs-fees (1x betalen geeft toegang tot beide parken.)

[ Voor 3% gewijzigd door Nullifiel op 08-08-2018 12:22 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 16:33
Nullifiel schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Wij zijn in Mei in BC en Alberta rondgereisd. Geen tolwegen tegengekomen.
Voor Banff/Jasper NP moet je wel betalen. Dat hebben wij bij een parkranger gedaan, die in z'n hokkie zat bij de ingang. Kosten: https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/visit/tarifs-fees (1x betalen geeft toegang tot beide parken.)
Dat klopt, ben hier 2 jaar geleden geweest. Kon toen betalen met een creditcard bij het hokje. Daarna je bonnetje achter je voorruit plakken en je mag doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik heb alle tol gewoon met CC of contant kunnen betalen. Let er wel op dat het soms alleen maar contant kan. Wij stonden daar dus al onze centjes bij elkaar te schrapen voor de tol naar SF.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17-06 16:35
Flinke reis!

Behalve die express lanes heb je in Californie (en andere plekken) 'HOV'-lanes: High Occupancy Vehicles. Dat zijn carpoolstroken waar je inderdaad met 2+ personen in de auto op mag. Geen sticker oid nodig: 2 of meer in de auto = recht om die baan te gebruiken. Bevinden zich, net als de eerder genoemde express lanes, vaak uiterst links. Grote voordeel is dat die banen vaak nog doorrijden als de andere banen file hebben. Aangezien je met je vrouw bent dus gewoon gebruiken die banen!

ALS je al het tolsysteem van de verhuurder zou willen gebruiken in de VS, dan moet je altijd goed kijken wat je dat gaat kosten. De tol 'an sich' valt vaak mee, maar er worden bijzonder ruime administratiekosten berekend. Ik heb een keer een auto gehad waarbij je niet betaalde per dag dat je daadwerkelijk tol betaalde, maar voor de hele huurperiode - ook met terugwerkende kracht. Goed lezen dus!

Bij SFO heb je inderdaad niet per se zo'n kastje nodig. Ik zou inderdaad deze tactiek toepassen:
Bushie schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:00:
San Francisco zijn alle bruggen stad-inwaards toll-brug.
Voor de GG kan je op voorhand online betalen op kenteken, of tot twee dagen na passeren
http://goldengate.org/tolls/
De Oakland-bay-bridge kan je "normaal" betalen bij een booth

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 17:28
Mijn vriendin en ik zijn nu afgelopen jaar 2x in de VS geweest. Eerste reis was in Florida en wij zijn zo'n 4 weken geleden teruggekomen uit Californie. Beide keren zat de auto die we gehuurd hadden aan onze creditcard en werd de tol afgerekend via de kentekenplaten. Moet zeggen dat de tol niet schrikbarend duur was, in de 5000 km die we nu gereden hebben maar iets van omgerekend 25 eu betaald. Voordeel van op kenteken is dat je overal de fastlane kan nemen en nergens hoeft aan te sluiten.
Geniet van je mooie reis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn advies zou zijn om niet moeilijk te doen maar gewoon wat cash bij de hand te houden. Afrekenen via de verhuurder kan extra administratiekosten opleveren en de kans is groot dat je, afgezien van de GG (en daar ook maar in 1 richting), nergens tolwegen tegenkomt.

Daarnaast: Navigatie apps bieden vaak wel de optie om tolwegen te mijden. Je bent op vakantie dus je wilt sowieso de tolwegen mijden want dat zijn doorgaans de drukke hoofdwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door downtime op 08-08-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Wij hebben in 2015 een rondreis door west Amerika gedaan (met Yellowstone National Park) en dit jaar door het westen van Canada. Ik zou gewoon zorgen voor contant geld zoals al vaker is aangegeven. In Amerika hebben we in totaal 1 of 2 keer over een tolweg gereden, en dit was eenvoudig contant te betalen. In Canada hebben we helemaal geen tol betaald. Er zijn maar paar hoofdwegen in Canada en hoewel het bij de toeristische plekken druk kan zijn is dit op de wegen helemaal niet het geval. Niet te vergelijken met Europa in ieder geval.

De enige reden om gebruik te maken van een tolweg om door te rijden is bij grote steden en ook dit valt reuze mee omdat men daar als snel 4 banen heeft. Alleen de linkerbaan is dan iets sneller omdat dit een tolbaan is waar je voor moet betalen.
Ik zou je niet druk maken dat de reistijden veel langer zullen zijn als je er geen gebruik van maakt. De snelheden liggen daar meestal al lager dan hier in Europa en de drukte is ook heel anders. Doordat men niet constant wisselt van baan en vrachtwagens ook vaak de maximale snelheid halen is het veel fijner rijden dan hier in Europa.

Als ik naar je lijst kijk dan hebben we alleen drukte gehad bij Salt Lake City en Las Vegas. Maar daar heb je niets aan de tolbanen, want de drukte is vooral midden in de stad en dan zul je toch auto aan auto rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Andyk125 op 08-08-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 16:57
NeFoRcE schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:15:
Dank allen so far voor alle tips, zeer bruikbaar!! Aanvullingen zijn altijd welkom natuurlijk :)

We gaan ook zeker die parkpass halen. M'n zus + fam gaat volgend jaar naar Amerika, en dan kan ze mooi onze pas gebruiken.
Ik begrijp dat je wilt besparen op je reis maar het gaat over $80 (een zeer klein bedrag tov de totale kosten van je vakantie). De parken hebben het geld echt nodig om te blijven bestaan, laat iedereen dus zijn eigen pas kopen.

Waar je wel geld mee kan besparen (of gratis extra's krijgen) is lid worden van de verschillende rewards programs van hotels en restaurants. Heeft me toch al een paar keer een gratis dessert opgeleverd ;-) of korting op rekening.

(bv BJ Brewhouse / Chilli's / TJI fridays en natuurlijk starbucks). Hotels kan interessant zijn als je steeds bij dezelfde keten verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jacko01 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Ik begrijp dat je wilt besparen op je reis maar het gaat over $80 (een zeer klein bedrag tov de totale kosten van je vakantie). De parken hebben het geld echt nodig om te blijven bestaan, laat iedereen dus zijn eigen pas kopen.
Mwah. Ik kan me vergissen maar volgens mij loopt dat niet zo’n vaart. De Nationale Parken hebben een beschermde status, of ze nu geld opbrengen of niet, en het ergste wat er zal gebeuren als ze te weinig opbrengen is dat faciliteiten (hotels, winkels, campings, etc) uit de parken verdwijnen. Er zijn nu ook wel parken waar gewoon helemaal geen faciliteiten zijn omdat er te weinig bezoekers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

downtime schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Mwah. Ik kan me vergissen maar volgens mij loopt dat niet zo’n vaart. De Nationale Parken hebben een beschermde status, of ze nu geld opbrengen of niet, en het ergste wat er zal gebeuren als ze te weinig opbrengen is dat faciliteiten (hotels, winkels, campings, etc) uit de parken verdwijnen. Er zijn nu ook wel parken waar gewoon helemaal geen faciliteiten zijn omdat er te weinig bezoekers komen.
Ik denk daar iets anders over, en ook een pubicatie als Scientific American wijdt er wel eens een artikeltje aan. Kort gezegd: er wordt aan alle kanten gesneden in het budget (en omvang) van de Nationale Parken.

Als tip voor de tolwegen kan ik nog geven dat je met Google Maps heel gemakkelijk kunt aangeven dat je geen tolwegen rijden wilt. Meestal (Noord-Oost van Maine tot en met Viriginia gereden in verschillende vakanties) is het tijdsverschil niet groot en als dat wel het geval is (ik meen een brug bij Philadelphia of zo, dat zou dan anderhalf uur omrijden zijn) dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 16:24

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik ben januari dit jaar in Florida geweest en had ervoor gekozen om geen kastje in de huurauto te nemen maar zelf z.s.m. een tolsticker te halen die achter de voorruit geplakt moet worden. Hiermee kun je op tempo door de fastlanes gescand worden. Reden voor deze actie was dat de toeristenwebsite mij meldde dat de autoverhuur anders zelf (niet-controleerbare) tarieven of totaalbedragen aan tol gaat noemen waar je geen kijk op hebt. Als je het via die sticker c.q. creditcard laat lopen weet je in ieder geval dat er geen tussenpartij kosten aan verhogen is. Overigens had ik in de praktijk net zo min zicht op de kosten, maar die had ik eventueel via elektronisch bankieren wel kunnen achterhalen als ik wilde. Kosten vielen reuze mee; ik dacht zo'n twintig Euro op ongeveer 1100km rijden inclusief Miami en Fort Lauderdale.

Het gebied dat de OP beschrijft heb ik geen ervaringen mee qua tol, helaas.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
In de bay area betaal je alleen voor brugen tol. En alleen om SF in te komen.

Interstates zijn meestal gratis (bruggen en tunnels willen nog wel eens tol hebben).
Freeways zijn ook gratis.

Zorg dat je cash geld hebt.
Veel $1 biljetten en munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Andyk125 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:54:Er zijn maar paar hoofdwegen in Canada en hoewel het bij de toeristische plekken druk kan zijn is dit op de wegen helemaal niet het geval.
Duidelijk niet in de buurt van Toronto geweest, de QEW/Gardiner Express is verre van rustig. (waar overigens maar een tolweg is, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Wij zijn begin Juli bijna 25 dagen in Canada geweest, geen tolwegen gezien. Wel een Canada Discovery Pass National Parks gekocht, met deze pas kan je alle nationale parken bezoeken,

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PolarBear schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Duidelijk niet in de buurt van Toronto geweest, de QEW/Gardiner Express is verre van rustig. (waar overigens maar een tolweg is, dat wel)
Jaaa, dat is goed dat je dat zegt! Wij reden vorig jaar semi-onbewust de 407 op, wat een "Express Toll Route" is. Je kon daar ook niet vooraf via een website betalen, en er staan ook geen poortjes oid: het werkt op kenteken. De rekening wordt dan dus opgestuurd. Die konden wij enkel via de verhuurder betalen, en dat was echt peperduur (door alle bijkomende kosten naast de toll). Die weg kun je rustig vermijden :X

Let op: vanaf de Queen Elizabeth Way vanuit het zuiden (Niagara Falls, Detroit) rij je die weg vrij simpel op, dus goed opletten als je hem wil vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

Wij reden vorig jaar semi-onbewust de 407 op, wat een "Express Toll Route" is.
Het is niet heel erg onduidelijk aangegeven eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik schreef ook semi-onbewust, ik wist wel dat het een tolweg was maar ging uit van poortjes om cash/credit te betalen, of achteraf aan de hand van kenteken via een website. Dat kan dus niet, het wordt opgestuurd naar de eigenaar, lees autoverhuurbedrijf, lees veel extra kosten in ons geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
PolarBear schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Nee dat klopt, ik ben alleen naar het westen van Canada geweest wat ook in mijn reactie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Toll by plate wordt gewoon van je creditcard afgeschreven door de verhuurder en je kunt online het overzicht bekijken bij de verhuurder. Ik denk dat ik ieder jaar niet meer dan US$ 100 aan toll kwijt ben. Ik rijd meer kilometers in de VS dan in ons land en ik kom in veel meer staten in de VS dan in staten in ons land. Met name Frankrijk is duur. Je gaat naar Noord-Amerika: Gewoon rijden en niet druk om maken. Cash is alleen voor tips waar tips niet op de kaart kunnen, dus voor toll hoef je al helemaal geen cash mee te nemen.

SunnyCars is overigens broker van Alamo. Hier vind je dus meer info:
https://www.alamo.com/en_...al-faqs/toll-charges.html
NeFoRcE schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:15:
Pas heeft ruimte voor twee handtekeningen. Zet in dat geval niet meteen twee handtekeningen op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Trommelrem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Pas heeft ruimte voor twee handtekeningen. Zet in dat geval niet meteen twee handtekeningen op de kaart.
Of je zet er geen handtekening op, worden ze gecontroleerd, in Canada werden ze niet gecontroleerd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Je gaat naar Noord-Amerika: Gewoon rijden en niet druk om maken. Cash is alleen voor tips waar tips niet op de kaart kunnen, dus voor toll hoef je al helemaal geen cash mee te nemen.
Nou ja in het Noord Westen (New York, Pennsylvania) kan je met cash betalen waardoor je door belasting met de bijkomende kosten van een verhuurmaatschappij voorkomt. Zelfde dat als je echte roadtrip gaat maken je beter benzine kan komen met cash dan met een CC. Sowieso in in de VS wat cash bij de hand hebben niet onhandig, in tegenstelling tot wat men hier denkt kan je echt niet overal met CC betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
PolarBear schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Nou ja in het Noord Westen (New York, Pennsylvania) kan je met cash betalen waardoor je door belasting met de bijkomende kosten van een verhuurmaatschappij voorkomt. Zelfde dat als je echte roadtrip gaat maken je beter benzine kan komen met cash dan met een CC. Sowieso in in de VS wat cash bij de hand hebben niet onhandig, in tegenstelling tot wat men hier denkt kan je echt niet overal met CC betalen.
Noordwest is Washington en Oregon. NY en PA is Mid Atlantic en samen met Nieuw Engeland Noordoost.

In die regio kom ik niet zo vaak, maar ik kom wel veel in het diepe zuiden, waar de infrastructuur minder is dan de eerdergenoemde regio. Zelfs in het diepste zuiden kun je overal met kaart betalen, ook op plaatsen waar geen mobiel bereik is. Visa en Mastercard doen wel moeilijk bij tankstations, maar Amex is daar geen probleem. Zorg er gewoon voor dat je minimaal een Amex (brandstof) en Visa/Mastercard (de rest) hebt en houd wat cash bij de hand voor tips. Verkeersboetes kun je telefonisch betalen, maar over het algemeen krijg je met een Nederlands paspoort vaker een waarschuwing dan een daadwerkelijke boete. Houd altijd je handen bovenaan het stuur tenzij de LEO anders vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Toll by plate wordt gewoon van je creditcard afgeschreven door de verhuurder en je kunt online het overzicht bekijken bij de verhuurder.(...) Je gaat naar Noord-Amerika: Gewoon rijden en niet druk om maken. (...)
Lees anders effe terug voor je roept. Er wordt aangeraden om er van te voren over na te denken omdat de kosten bij verhuurders fors op kunnen lopen. Dat jij voor jezelf "gewoon rijden maar en we zien wel" hanteert, wil niet zeggen dat iedereen dat wil.

Pagina: 1