Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb een whatsapp backup restored op mijn telefoon. Dat zijn zo'n 3000 foto's, belachelijk veel dus. 9 van de 10 foto's zijn rotzooi uit oude groepschats, waar ik allang geen lid meer van ben en waar ik de chats ook allang van verwijderd heb. Het gaat vooral om memes, screenshots en al dat soort nutteloze plaatjes. Deze wil ik dus verwijderen, maar komen telkens weer terug wanneer ik de whatsapp backup restore na bijvoorbeeld een herinstallatie van Android. Het is erg vervelend om telkens duizenden nutteloze foto's te moeten downloaden. Het neemt erg veel tijd en opslag in gebruik. Is er een manier om deze permanent te verwijderen zodat deze na een restore ook niet meer terug komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 20:27
Misschien een domme vraag, maar een nieuwe back-up maken nadat je al die troep hebt verwijderd helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Sallyriana schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:38:
Misschien een domme vraag, maar een nieuwe back-up maken nadat je al die troep hebt verwijderd helpt niet?
Zo ver ik weet verwijdert dit alleen de lokale bestanden. In het verleden heb ik zoiets eerder geprobeerd en na het restoren van de backup waren ze gewoon weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:19

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Infection schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

Zo ver ik weet verwijdert dit alleen de lokale bestanden. In het verleden heb ik zoiets eerder geprobeerd en na het restoren van de backup waren ze gewoon weer terug.
Nadat je alles verwijderd hebt en je maakt een nieuwe backup. Dan zou deze backup moeten zijn zoals de situatie is op je telefoon. Dit had je al geprobeerd? :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dat is het idee van een backup natuurlijk, verwijderde zaken weer terug zetten.

https://www.quora.com/How...hatsApp-chats-permanently

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54
Waarschijnlijk maakt WhatsApp een incrementele backup naar Google Drive (althans ik ga er even vanuit dat je de Google Drive backup gebruikt).
Ofwel, WhatsApp voegt telkens toe wat nieuw is, maar doet niets met de data die al in de backup stond.

Wat je dus denk ik zou moeten doen, is de backup van je Google Drive verwijderen, en dan, na opschonen van je WhatsApp op je telefoon, een nieuwe backup naar Google Drive maken.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1