Vraag

• darkint
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik zoek een?
Een Andriod telefoon voor multimedia

Wat is je budget?
Ga de telefoon waarschijnlijk bij een Abonnement afsluiten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik, Kijken van films en luisteren van muziek in hoge kwaliteit. (Camera en zo maakt niet zo heel veel uit) En uiteraard voor dagelijks gebruik

Wat heb je zelf al gevonden?
One Plus 6 en Sony xperia XZ 1 of Sony xperia XZ2

Ik maak dagelijks ongeveer 2 uur gebruik van het OV en ik heb nu een iPhone 6 (voor noodzaak) waar ik eigenlijk niet aan kan wennen. Schermgrootte valt me tegen en de resolutie van het schermpje is niet echt om naar huis te schrijven. Overigens hoef heb ik altijd een powerbank van 16000 mAh bij me dus accu grootte is niet echt van belang,

Beste antwoord (via darkint op 08-08-2018 15:13)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
darkint schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:01:
- Ik kan ongeveer 30-35 euro per maand voor het toestel betalen en er is 200 direct beschikbaar
Dus 35 * 24 + 200 euro = maximaal €1040,-?
Ik zoek eigenlijk alleen de beste beleving maar als het niet veel verschilt dan toch maar naar de prijs kijken.
'Beleving' is erg persoonlijk kan ik je vertellen. Simpel gezegd 'voldoen' alle high-end toestellen aan jouw eisen. Ze hebben allemaal een 'groot' scherm, je kan er films op kijken en muziek luisteren kan ook op allemaal. Echter heeft wel elk merk zijn eigen nadelen / voordelen:

- Samsung en Huawei hebben allebei een topcamera, maar een vrij ingrijpende (zware) schil over Android heen liggen.
- Sony, HTC en LG toestellen zijn prima toestellen, maar ze blinken 'in principe' nergens in uit.
- OnePlus staat bekend om zijn enorm goede prijs/specs/kwaliteit verhouding, goede custom rom support en die toestellen zijn enorm vloeiend.
- Nokia, vooral in het budget segment, hebben een enorm goede prijs/kwaliteit/support verhouding (o.a. door Android One)
- Xiaomi staat ook bekend om zijn prijs/specs verhouding, maar is weer een stuk lastiger te bestellen en wordt niet altijd geleverd met goede 4G ondersteuning en NL ROM.

Ga je dus inderdaad puur naar de prijs kijken is de OnePlus 6 een snelle keus. Snel, stabiel, goed updatebeleid en gewoon een heel goed toestel.

Alle reacties

• rens-br

rens-br

@darkint je openingspost is al erg compleet, maar ik mis toch nog wat kleine dingen. Zou je de onderstaande vragen willen beantwoorden?

- Hoewel je het toestel bij een abonnement gaat afsluiten, zal je toch echt een budget hebben neem ik aan? Het maakt namelijk nogal verschil of je 10 euro of 40 euro voor een toestel moet afbetalen. (let daarbij ook op de BKR registratie)
- Daarnaast zijn alle toestellen die je opnoemt prima toestellen voor multimedia, waar twijfel je zelf nog aan tussen de modellen?
- Heb je verder nog wensen betreft specificaties (schermformaat, opslag, werkgeheugen, e.d.)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Voor hoge kwaliteit muziek zou ik zeker ook naar LG kijken met hun Quad DAC audio oplossingen. Bijvoorbeeld de LG V30:
pricewatch: LG V30 (4GB ram) Zilver

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
darkint schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:32:
Wat is je budget?
Ga de telefoon waarschijnlijk bij een Abonnement afsluiten
Oke, en dat betekent unlimited budget? 24 maanden lang 30 euro per maand betalen is ook gewoon serieus veel geld :P

Ik zou trouwens hoe dan ook het toestel gewoon in 1x aflossen en voor lagere maandlasten kiezen.

En wil je geen toestel zodat je die lompe powerbank thuis wil laten :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@darkint aanvulling op rens-br. als je €10,- afbetaald aan je toestel kom je onder de €250,- p/24mnd en komt er geen BKR reg.

Een powerbank van 1600mAh is er weinig, en moet ook wel vol zitten. bij een nieuw toestel is dat als reserve wel voldoende.
Foutje mobiel actief ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 08-08-2018 11:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:59:
@darkint aanvulling op rens-br. als je €10,- afbetaald aan je toestel kom je onder de €250,- p/24mnd en komt er geen BKR reg.

Een powerbank van 1600mAh is er weinig, en moet ook wel vol zitten. bij een nieuw toestel is dat als reserve wel voldoende.
Je vergeet een nulletje over te nemen, hij heeft een 16000mAh powerbank

• darkint
rens-br schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:10:
[mbr]@darkint je openingspost is al erg compleet, maar ik mis toch nog wat kleine dingen. Zou je de onderstaande vragen willen beantwoorden?

- Hoewel je het toestel bij een abonnement gaat afsluiten, zal je toch echt een budget hebben neem ik aan? Het maakt namelijk nogal verschil of je 10 euro of 40 euro voor een toestel moet afbetalen. (let daarbij ook op de BKR registratie)
- Daarnaast zijn alle toestellen die je opnoemt prima toestellen voor multimedia, waar twijfel je zelf nog aan tussen de modellen?
- Heb je verder nog wensen betreft specificaties (schermformaat, opslag, werkgeheugen, e.d.)[/]
- Ik kan ongeveer 30-35 euro per maand voor het toestel betalen en er is 200 direct beschikbaar

-Ik zoek eigenlijk alleen de beste beleving maar als het niet veel verschilt dan toch maar naar de prijs kijken.

- rest maakt interne specs niet heel veel uit. een groot schermpje zou wel ideaal zijn.

• darkint
swhnld schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:54:
Voor hoge kwaliteit muziek zou ik zeker ook naar LG kijken met hun Quad DAC audio oplossingen. Bijvoorbeeld de LG V30:
pricewatch: LG V30 (4GB ram) Zilver
Had nog niet naar de LG V30 gekeken kan zeker ook een optie zijn.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-08-2018 11:18 ]

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
darkint schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

Had nog niet naar de LG V30 gekeken kan zeker ook een optie zijn.
Ik heb zelf ook een LG V30 en het is een erg fijne telefoon met goede accuduur, geweldig scherm en goed geluid. Wel een aandachtspuntje: bellen via 4G gaat niet (bij Vodafone in ieder geval), internetten natuurlijk wel. Tegelijkertijd snel internet op je telefoon terwijl je aan het bellen bent is dus geen mogelijkheid.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

darkint schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:01:
Ik zoek eigenlijk alleen de beste beleving maar als het niet veel verschilt dan toch maar naar de prijs kijken.
'Beleving' is erg persoonlijk kan ik je vertellen. Simpel gezegd 'voldoen' alle high-end toestellen aan jouw eisen. Ze hebben allemaal een 'groot' scherm, je kan er films op kijken en muziek luisteren kan ook op allemaal. Echter heeft wel elk merk zijn eigen nadelen / voordelen:

- Samsung en Huawei hebben allebei een topcamera, maar een vrij ingrijpende (zware) schil over Android heen liggen.
- Sony, HTC en LG toestellen zijn prima toestellen, maar ze blinken 'in principe' nergens in uit.
- OnePlus staat bekend om zijn enorm goede prijs/specs/kwaliteit verhouding, goede custom rom support en die toestellen zijn enorm vloeiend.
- Nokia, vooral in het budget segment, hebben een enorm goede prijs/kwaliteit/support verhouding (o.a. door Android One)
- Xiaomi staat ook bekend om zijn prijs/specs verhouding, maar is weer een stuk lastiger te bestellen en wordt niet altijd geleverd met goede 4G ondersteuning en NL ROM.

Ga je dus inderdaad puur naar de prijs kijken is de OnePlus 6 een snelle keus. Snel, stabiel, goed updatebeleid en gewoon een heel goed toestel.

• darkint
rens-br schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

[...]

Dankjewel voor je uitgebreide informatie ik denk dat ik hier wel wat mee kan!
Pagina: 1