TNT1 AGP of PCI? (zonder kast te openen)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:19
Hoe kun je zien of je een TNT1 AGP of PCI kaart hebt, zonder de kast open te maken? Natuurlijk weet ikzelf wel wat voor videokaart er in mijn compie zit, maar het is voor iemand anders die 0,0 van computers weet, en waar ik ook niet ff naartoe kan om die kast te openen.

Ik heb al gekeken bij de "instellingen voor het beeldscherm", maar daar staat niet of 't een AGP of PCI kaart is. En bij "Bureau accessoires - systeemwerkset -systeeminfo" staat 't ook niet of 't PCI of AGP is. Ik weet dat 't mogelijk is om met het programma SiSoft Sandra dat te zien, maar dat heeft ie niet, en dat is te groot om te downloaden.

Dus waar kun je in Windows (98) zien of je een AGP of PCI videokaart hebt?

Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

als je een AGP-kaart hebt, kun je dat laten zie met pcilist (161kB), er staat bij of AGP-sidebanding ect. aan of uit staat, als je geen AGP hebt, kan het ook niet aan staan!

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
TNT is er niet in PCI versie :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 12:43
:)Wel

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Joop Joop toch, ga je effe schamen... :)

Wat ook een manier is om te kijken of het AGP of PCI is, is gewoon het bios pop-upje van je videokaart te bekijken als je je PC start...

Verwijderd

Kijk, je kunt natuurlijk ook gewoon achterop de kast kijken. Als de kaart in het bovenste slot zit, en je hebt een p2/celery (dus iets met een agp mamaplank eronder), dan is het een agp kaart. Bovenste slot is altijd de agp. Anders is het pci :)
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ;)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

als er geen agp slot is, kan ook het bovenste slot pci zijn...

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
In windows ; properties of my computer. Tweede tabje (device manager), aanvinken 'view devices by connection', 'bios', 'PCI bus'.
Als je een PCI kaart hebt staat ie hier in het rijtje ,als je een AGP kaart hebt zie je hem staan onder 'xxx processor to AGP controller'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:19
OK Chemist, daarmee moet 't hem wel lukken! TNX

Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Als al het voorgaande niet werkte. kun je natuurlijk ook even kijken wat voor processor het is. pentium I is PCI en
>pentium II is AGP tenzij je zo stom bent om een AGP slot niet te benutten.

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Goh neelsjan, dus als ik een pentium 1 in bijv een p5a doe dan zou ik het AGP niet kunnen benutten??
AGP/PCI is alleen afhankelijk van de chipset op je mobo, niet de processor.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1