Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb gisteren opeens een zwarte streep gekregen in mijn tv, ik wilde weten wat dit precies is ? ik heb gelukkig nog garantie en wacht op een telefoontje van de monteur. ik vroeg me af wie dit ook heeft gehad ? en of het ter plaatste kan worden gerepareerd ? tv heeft weinig draaiuren gehad en verder niet op een bepaalde beeld stilgestaan

het is de streep helemaal aan de linkerkant. let niet op de rest van de strepen, dat komt door de foto.

TV: philips 55pus6162

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nhgcbf.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 08-08-2018 09:07 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
update: de streep is opeens na 2 dagen verdwenen ? hoe kan dit ? de monteur komt woensdag langs.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

TommieW

Numa numa.

Je bedoelt dat de zijkant van het scherm donkerder is? Dat lijkt mij een probleem met de backlight. Sommige TV's hebben langs de randen LED'jes zitten voor backlight, anderen hebben een soort "grid" van LED'jes achter het LCD paneel zitten.

Wanneer de backlight kapot gaat (dus een cluster van die LED'jes uitvallen), kan je dit effect krijgen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. In jouw geval kan het bijvoorbeeld een los contactje ergens zijn of een condensatortje dat het net niet lekker meer doet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro