Apple "delen met gezin" versus creditcard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik heb een eigen bedrijf, een iphone met icloud abonnement en een zakelijke creditcard. Tot nog toe betaalde ik mijn icloud abonnement via de creditcard. Nu heb ik echter mijn gezinsleden uitgenodigd om delen te nemen aan onze lokale "apple familie", om zo iedereen gebruik te kunnen laten maken van mijn icloudopslag en Apple Music (gezinsabonnement).

Nu loop ik er echter tegen aan dat mijn creditcard niet mer beschikbaar is als betaalmiddel. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de mogelijkheid dat andere op de creditcard aankopen doen. Nu heb ik "delen van aankopen" uitgeschakeld.

- Is het nu mogelijk dat anderen nog steeds aankopen doen op mijn kosten?
- Indien bovenstaande met nee wordt beantwoord, is er een mogelijkheid om alsnog weer een creditkaart als betaalmiddel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 14:05
Een antwoord op je vraag heb ik niet, maar je kunt tegenwoordig ook met paypal of ideal betalen. Wellicht dat dat een oplossing bied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
persoonlijk vind ik ideal een ideale oplossing. En dan kun je delen van aankopen nog steeds beschikbaar houden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Ideal kan je alleen niet gebruiken als betaalmethode bij delen met gezin. Hiervoor moet er een creditcard of paypal account gekoppeld zijn.

Je zegt dar de creditcard niet meer beschikbaar is als betaalmiddel. bedoel je dan dat de creditcard verlopen is of veranderd is of zie je hem niet meer staan als betaalmethode?

Als je hem als betaalmethode toe wil voegen kan dat dan wel of krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik kan dus nu alleen ideal gebruiken als betaalmiddel. Nu kan ik wel een tegoed er op zetten, maar mijn creditcard vond ik juist handiger.

Nu net bij wijze van proef een tientje toegevoegd. Vooralsnog niet bij geschreven, maar wel van mijn bankrekening afgeschreven.

Edit: gevonden. In de app-store kan ik het wel weer wijzigen naar creditcard. Geen idee waarom het op paypal terecht is gekomen.

Anyway, het is nu dus wel mogelijk op middels ideal te betalen, bij Apple Family.

[ Voor 28% gewijzigd door pegagus op 08-08-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Snapte het al niet want ik heb delen met gezin aan staan met een Creditcard (dochterlief moet alleen wel eerst toestemming krijgen van mij voor aankopen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1