Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dedicated LAN systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 09:18
Voor de opkomende LANparty die ik organiseer (10 man) ben ik op zoek naar een nieuwe desktop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op dit systeem een aantal simpele dedicated servers draaien van oude games. Omdat ik het zonde vind om deze pc alleen maar te gebruiken tijdens de LANparty, wil ik hem eventueel ook inzetten om mijn bankzaken op te kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had zelf een 200 tot max 350 euro in mijn hoofd, voor een systeem dat ik ook thuis nog in kan zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk niet. Dit is mijn oude systeem dat ik eerder voor de LAN gebruikte. Hij begint echt op te raken:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M3A76-CM€ 0,-€ 0,-
1Goodram GR800D264L6/2G€ 12,14€ 12,14
1OCZ Reaper HPC DDR2 PC2-6400€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 12,14

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf even gekeken naar de BBG van Maart (AMD) op reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2018 en deze komt al aardig in de buurt wat betreft budget. Andere alternatieven zijn ook welkom!

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Alle reacties

• Tailp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 22:17
Hi Dountill,

Draai je meerdere dedicated servers tegelijk?

Moet het per se een nieuw systeem zijn? Gezien je budget zou je ook eens kunnen kijken naar tweedekans systemen.

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-11 19:58
Indien je vaker lans doet, misschien leuk om een oude server te kopen ( niet bruikbaar als normaal systeem i.v.m. grootte ).

Dan heb je een best snelle machine met veel ram, bijvoorbeeld:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En anders inderdaad een oud setje, bijvoorbeeld een i7 2600k ( zie vraag & aanbod ), staan meerdere opties voor 200-250 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door deagan1337 op 08-08-2018 12:08 ]

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 09:18
Bedankt voor je reactie. Ondertussen heeft @Detmer me voorzien van een mooie Dell Optiplex waar ik prima mee uit kan. Bedankt voor het meedenken!

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!