welke surround set (soundbar)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie85
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn vraag

Beste allemaal. Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Willem en ik heb net een account aangemaakt.
Heb al veel gelezen en gezien hier en dacht, ik wordt eens wat actiever met meteen een vraag aan jullie.

Mijn vrouw en ik hebben een huis gekocht en nu wil ik daar een mooi surround sound in gaan creëren.
Ik had in mijn oude woning al een kef set staan (2x q4, 2x q1 en een kef center). Deze is echter al flink verouderd en ga ik gebruiken in een andere ruimte in huis. Mijn vrouw wil van de zuilen af en met de komst van een kleine lijkt me dit ook wel verstandig.

Nu ben ik mij dus aan het verdiepen in een soundbar met raar speakers en een sub.

Mijn budget ligt rond de 2000 euro.

Ik heb een 46 inch samsung tv aan de muur hangen (althans, die komt er te hangen). Daaronder komt een zwevend tv meubel van 150 cm breed.

Mijn voornaamste doel is om tv / netflix te kijken en muziek te luisteren via spotify. daarnaast speel ik af en toe games op een playstation 4.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al verschillende dingen voorbij zien komen maar zoek nog wat advies alvorens ik tot een aanschaf overga en er later spijt van krijg.

-De sonos soundbar, met 2x play 1 als rear en de sub toegevoegd (ong 2000 euro).

-De samsung hwk950 (nog 1150 euro) (nogal een prijsverschil).

-De teufel cinesysteem trio (ong 1800 euro) (al vind ik de rears qua uiterlijk niet zo mooi hiervan).

De ruimte is 360 diep en 10 meter breed. De woonkamer (het zitgedeelte) stopt op ong 4 meter breed maar loopt dus door in de eetkamer waardoor de ruimte daar gebroken wordt.
de tv en de bank komen dus tegenover elkaar op 360 van elkaar, de bank komt praktisch tegen de muur, waarbij rechts een raam zit.

graag jullie advies,
alvast bedankt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door wimpie85 op 08-08-2018 12:56 . Reden: bookmarks ]

Beste antwoord (via wimpie85 op 12-08-2018 20:18)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wimpie85 Echt geplaatste speakers klinken altijd beter dan speakers die van weerkaatsing gebruik maken (zoals omhooggerichte atmosspeakers en ook soundbars). Het devies is sowieso om speakers eerst te beluisteren, voordat je ze koopt. Ze klinken namelijk allemaal anders en misschien vind jij het geluid dat uit speaker A komt helemaal niet mooi en speaker B juist wel.

V.w.b. de receiver, moet je even goed op een rijtje zetten wat je voor functies en aansluitingen perse nodig hebt. Losse speakers stuur je immers aan met een receiver. Een soundbar heeft vaak zijn eigen versterker ingebouwd.

De tv, heb je die al, of moet je die nog kopen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Gewoon even mijn menig spuien :-)

- sonos soundbar, ik was niet echt onder de indruk van het geluid. Zeker in die prijsklasse had ik er meer van verwacht.
- deze specifieke samsung soundbar ken ik niet, maar andere samsung soundbars klonken naar mijn mening allemaal te iel.
- Teufel wil ik graag nog een keer horen, helaas nooit tegengekomen nog, dus daar kan ik geen mening over geven.

Wellicht nog een andere optie voor je lijstje:

De LG SK10Y soundbar aangevuld met een SPK8-A rear speaker kit.
Deze soundbar heb ik gehoord en naar persoonlijke smaak klonk dat beter dan de sonos en samsung. En dan heb ik hem zonder rear speakers gehoord. ( setje samen kom je ook rond de 1150 euro op dit moment )

[ Voor 0% gewijzigd door Gitano op 08-08-2018 00:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@wimpie85 Aankoopadvies topics horen thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus je topic is dus die kant op geschoven.

Op het gebied van speaker techniek verandert op zich niet heel veel dus zo verouderd zal die Kef-set niet zijn; hooguit de receiver die ze aanstuurt. Wanneer je over gaat stappen naar een soundbar ga je qua geluid wel wat stappen terug doen; toch iets om niet te vergeten wat betreft je eventuele verwachtingspatroon.

Als je naar een Sonos-setup kijkt, kun je in je overwegingen ook soortgelijke systemen van Heos en Bluesound meenemen. Ook niet goedkoop maar qua geluid naar mijn mening wel een stapje hoger.

Ten slotte, let voor het posten even op je gebruik van hoofdletters, interpunctie en harde enters. Het is nogal rommelig zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
In dit budget zou ik ook naar de Bluesound Pulse bar kijken. Of gewoon een 5.1 want dan krijg je wel betere sound voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
ik zou ook de Bluesound kant op gaan. Setje past binnen budget. Met sub net eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie85
Dank voor jullie reacties!

Ik zal mij ook eens verdiepen in de bluesound.

@S1NN3D excuses voor het misplaatsen en de leestekens. Zal erop letten.

Ik had als alternatief nog verzonnen om 4x de Q Acoustics 3020 aan te schaffen icm met de sub en center van dezelfde serie. Deze zien er prima uit en kunnen met beugels aan de muur gehangen worden.
Als ik u goed begrijp zal dit icm de juiste versterker altijd een beter geluid geven dan welke soundbar dan ook?

Gr
Willem.

[ Voor 0% gewijzigd door wimpie85 op 08-08-2018 12:53 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
wimpie85 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:49:

Ik had als alternatief nog verzonnen om 4x de Q Acoustics 3020 aan te schaffen icm met de sub en center van dezelfde serie. Deze zien er prima uit en kunnen met beugels aan de muur gehangen worden.
Als ik u goed begrijp zal dit icm de juiste versterker altijd een beter geluid geven dan welke soundbar dan ook?
Dat zal in mijn optiek altijd beter / mooier geluid geven dan iedere soundbar. Versterker hoeft niet heel bijzonder te zijn, je kan al uit de voeten met een Denon x1400h ofzo.

[ Voor 76% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 08-08-2018 13:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wimpie85 Echt geplaatste speakers klinken altijd beter dan speakers die van weerkaatsing gebruik maken (zoals omhooggerichte atmosspeakers en ook soundbars). Het devies is sowieso om speakers eerst te beluisteren, voordat je ze koopt. Ze klinken namelijk allemaal anders en misschien vind jij het geluid dat uit speaker A komt helemaal niet mooi en speaker B juist wel.

V.w.b. de receiver, moet je even goed op een rijtje zetten wat je voor functies en aansluitingen perse nodig hebt. Losse speakers stuur je immers aan met een receiver. Een soundbar heeft vaak zijn eigen versterker ingebouwd.

De tv, heb je die al, of moet je die nog kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
wimpie85 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:49:
Ik zal mij ook eens verdiepen in de bluesound.
Ze maken mooi spul; heb er zelf ook wel wat van in huis. Geef ook Heos van Denon een kans; pre daarvan is dat deze ook met HDMI werkt.
Lijkt me wel; echte speakers om je heen zal altijd beter klinken dan een soundbar.
Gr
Willem.
Is niet nodig op het forum; check Het algemeen beleid #groeten nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie85
@Jorgen

De tv heb ik al. Een samsung 46 inch tv. Is al een paar jaar oud. Type weet ik nu 1 2 3 niet uit mijn hoofd omdat deze even in de opslag staat. Ik ga hem over 2 weken ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
S1NN3D schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Ze maken mooi spul; heb er zelf ook wel wat van in huis. Geef ook Heos van Denon een kans; pre daarvan is dat deze ook met HDMI
Ik werd daar niet vrolijk van. Connectie met achterspeakers was verre van foutloos en HEOS app is mwah.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie85
Vriendelijk dank voor de reacties.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor 4x de dali senzor 1, de senzor vocal en de sub met een denon x1500h versterker..
Geluid was erg goed te noemen en de prijs zit zo rond de 2000 dus al met al dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wimpie85 Veel plezier ermee. Laat nog even weten over een tijdje hoe je het allemaal bevalt.

Pagina: 1