Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 12:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, denk aan games als HotS, WoW, NFS, Shadow of Mordor

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 300-400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Let op dat ik alleen op zoek ben naar en bordje, cpu en geheugen. Mijn graphics kunnen nog wel ff mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu alles Intel, maar heb nu zitten kijken naar de Ryzen, gezien prijs/snelheid daar goed ligt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen ik hoef geen fancy dingen als led verlichting etc, ben ik wat te oud voor en de pc staat onder m'n desk. Ik heb een coolermaster case met 4 fans, die houden het meestal allemaal netjes koel, alleen deze 33c vind ie niet zo leuk.

Ga je overklokken?
Altijd een optie, zeker met de Ryzen

Wat verwacht je van ons?[i]
Niets meer dan input over mijn keuzes

...Edit..
Dacht dat ik de producten had toegevoegd, maar die staan bovenaan de topic tegenwoordig

[ Voor 5% gewijzigd door Abura op 08-08-2018 00:36 . Reden: bedrag aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Welke hardware heb je op dit moment?. CPU, ram en GPU?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
hehe je gaat lachen :)

Core i7 860 (first gen) met een P755D moederbord en dus DDR3 geheugen.
Dit heeft mij meer dan voldaan en draait de spellen die ik speel nog wel, maar naar 9 jaar mag ik wel een keer upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:47
Welke resolutie en fps?
WoW heeft juist baat bij de hoge kloksnelheid van Intel, maar als je 30 fps genoeg vindt, zal AMD het ook prima doen. Zoek wat benchmarks op.
Voor dit budget kan je denk ik 16 GB RAM, een hexacore en een B360/B450 moederbord nemen. Een Intel K CPU met Z370 moederbord is denk ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 (16GB)
AMD Ryzen 5 2600
ASRock AB350M

Deze onderdelen had ik toegevoegd aan het topic, maar ik zie ze dus alleen helemaal bovenaan de topic staat ipv in het topic.

Momenteel heb ik een Radeon RX460 (4GB) als videokaart, deze moet 't voor nu ff voldoen. Ik hoef geen 4K resolutie te draaien ofzo. Gewoon normaal 1920x1080 (FHD) vind ik best

[ Voor 29% gewijzigd door Abura op 08-08-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Geen enkele van die games gebruikt meer dan 8GB RAM, als je op een budget zit zou ik voorlopig 8GB nemen (2x4GB als je MOBO 4 slots heeft of 1x8GB als het 2 slots heeft) en dan later eens upgraden.

Denk er ook aan om eventueel je voeding een upgrade te geven. Als dat toen echt een high end model was dan zou het nog kunnen, maar ik zou het risico niet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Die koppelingen dienen om de zoekfunctie beter te maken.
Voor gebruik binnen het topic maakt men meestal een PriceWatch lijstje aan, dan kan je ook meteen zien hoeveel het geheel kost.
De AB350M Pro4 heeft 1 aanstuurbare casefanheader, hoe zijn je 4 casefans nu aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR501
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-06 10:53
Het ding met ryzen is dat niet alle ontwikkelaars hun games ervoor optimaliseren, dit hoeft niet bij alle games een probleem te zijn maar games als bijvoorbeeld tom clancy the division staan er om bekend om i.c.m ryzen hiccups te vertonen, het kan wel een hele goede keuze zijn ivm met forward compatability omdat de am4 socket nog meegaat tot 2020/2021,waarschijnlijk wordt het optimalisatieprobleem later door de meeste ontwikkelaars zoizo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
SpeedQber schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:05:Voor gebruik binnen het topic maakt men meestal een PriceWatch lijstje aan, dan kan je ook meteen zien hoeveel het geheel kost.
De AB350M Pro4 heeft 1 aanstuurbare casefanheader, hoe zijn je 4 casefans nu aangesloten?
Ik heb dus geen idee hoe just zo'n lijst maakt. :) En momenteel zitten 2 fans op het MoBo en de rest gewoon op 't stroom, dus niet regelbaar, ze kunnen allemaal zo overgezet worden op stroom.
Inrage schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:38:
Geen enkele van die games gebruikt meer dan 8GB RAM, als je op een budget zit zou ik voorlopig 8GB nemen (2x4GB als je MOBO 4 slots heeft of 1x8GB als het 2 slots heeft) en dan later eens upgraden.

Denk er ook aan om eventueel je voeding een upgrade te geven. Als dat toen echt een high end model was dan zou het nog kunnen, maar ik zou het risico niet nemen...
Goede tips hier. Mijn voeding is een RS-620 van Coolermaster zelf en is
620watt https://tweakers.net/pric...ster-real-power-m620.html

Misschien dat ik dat idd wel ff nog wat kan besparen op het geheugen, want het blijft raar dat dat net zo duur is als een nieuwe CPU.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
De stickies bekijken:
Handleiding Pricewatch

Hoor je je casefans erg? Ze draaien nu wss op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:12
Die voeding kan je beter niet gebruiken met nieuwe hardware. Lang zal het niet duren voordat deze zijn laatste adem uitblaast met het risico dat andere onderdelen defect raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
SpeedQber schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:57:
De stickies bekijken:
Handleiding Pricewatch

Hoor je je casefans erg? Ze draaien nu wss op 100%.
De casefans hoor ik weinig tot niet en helemaal niet als hij standby draait.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik aan 't geluid gewend ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Dan zal dat in je nieuwe systeem ook geen probleem worden.
Pagina: 1