Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb 2 stuks van 4GB RAM (8GB intotaal), maar op Speccy zie ik aleen maar dat er 4GB is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord = h110m-s2h
Crucial - DDR4 2133Mhz CL15 Kit - 8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet helemaal niks van computer af, heb er geen verstand van. Ik weet niet wat ik moet doen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 21:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Test zowel je sloten als DIMMS onafhankelijk van elkaar. Dus steek eerst DIMM 1 in slot 1 en daarna in slot 2. Daarna hetzelfde met DIMM 2. Als een van deze vier configuraties fout gaat, weet je waar het probleem zit. Het is dan dus of je moederbord of je DIMM (afhankelijk van welke test fout gaat :)).

Zie je trouwens ook maar 4GB RAM in de Task Manager?

edit:
@Verwijderd zoals @Orac terecht opmerkt, val je me met je postgedrag wel een beetje op als 'helpdesker', iemand die alleen maar komt 'halen' maar zelf nooit wat bijdraagt. Kijk anders eens tussen de Actieve Topics, geheid dat daar wel eens wat voorbij komt dat jou ook aanspreekt en waar je wat zinnigs aan toe te voegen hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 07-08-2018 22:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Heb je 32-bits of 64-bits Windows geïnstalleerd?

Als je 1 van de 2 ram sticks om en om eruit haalt, blijft alles dan werken? (Om te checken of je slots nog werken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56

Orac

Ik mis je papa.

Jij hebt de eigenaardige gewoonte je topic start en diverse posts op dit forum te verwijderen zie ik. Best wel irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:57:
Mijn vraag
Ik heb 2 stuks van 4GB RAM (8GB intotaal), maar op Speccy zie ik aleen maar dat er 4GB is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord = h110m-s2h
Crucial - DDR4 2133Mhz CL15 Kit - 8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet helemaal niks van computer af, heb er geen verstand van. Ik weet niet wat ik moet doen
Quote voor het archief; maar is je Windows nu 32 of 64 bits?

En zie je de 8 GB wel in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:09:
Test zowel je sloten als DIMMS onafhankelijk van elkaar. Dus steek eerst DIMM 1 in slot 1 en daarna in slot 2. Daarna hetzelfde met DIMM 2. Als een van deze vier configuraties fout gaat, weet je waar het probleem zit. Het is dan dus of je moederbord of je DIMM (afhankelijk van welke test fout gaat :)).

Zie je trouwens ook maar 4GB RAM in de Task Manager?

edit:
@Verwijderd zoals @Orac terecht opmerkt, val je me met je postgedrag wel een beetje op als 'helpdesker', iemand die alleen maar komt 'halen' maar zelf nooit wat bijdraagt. Kijk anders eens tussen de Actieve Topics, geheid dat daar wel eens wat voorbij komt dat jou ook aanspreekt en waar je wat zinnigs aan toe te voegen hebt.
Hallo,

Ik heb het net geprobeerd en volgens mij ligt het aan slot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TECHcrime schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:10:
Heb je 32-bits of 64-bits Windows geïnstalleerd?

Als je 1 van de 2 ram sticks om en om eruit haalt, blijft alles dan werken? (Om te checken of je slots nog werken)
64-bits windows 10
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Je kunt prima je originele bericht wijzien en meerdere quotes toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 07-08-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Hallo,

Ik heb het net geprobeerd en volgens mij ligt het aan slot 2.
Dus beiden DIMMS doen het niet in slot 2?

edit:
@Verwijderd Niet dubbelposten. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 07-08-2018 22:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Room42 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:36:
[...]

Dus beiden DIMMS doen het niet in slot 2?
If so.. dan is het een hardware issue (Waarschijnlijk mobo dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helpdesk is bij dezen gesloten.

We hebben je al vaker erop gewezen dat je op GoT enige eigen inzet mag tonen voor je een topic opent.

In het algemeen:
Het algemeen beleid #quickstart

Als je er niets vanaf weet, ga eerst op zoek, Je bent heus niet de eerste die hier tegenaan loopt, zoek voor de grap eens op "4GB 8GB".

Dicht dus. En stop met je topics onnodig leeg te halen. Dat gaat deze keer in ieder geval niet mogelijk zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.