[Online.nl] Ineens ALLE mails weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Ik zat al zo'n 15 jaar bij Online.nl en vorig jaar hebben zij mij aangeraden over te stappen naar de server van Ziggo omdat ik daar al kabel had en dus goedkoper uit zou zijn.
Zo kon ik mijn meerdere emailadressen van Online gewoon houden. Sinds gisteren waren alle postvakken, ook van verzonden berichten ineens leeg. Ik ben alle emails kwijt!

Ik kan sindsdien ook geen email meer ontvangen en mij niet inloggen op de webmail van Online, ik kan alleen nog maar emails verzenden....

Ik heb met Online.nl gebeld en ze zeiden dat ze oude emailadressen aan het opschonen zijn en slapende of zwevende (non-actieve) accounts verwijderen. :?
Maar ik ben iedere dag volop actief. op de meerdere online.n mailadressen die al een jaartje prima via de servers van Ziggo verliepen.

Ik zal binnenkort door hen worden teruggebeld, hopelijk met het nieuws dat ze deze actie ongedaan kunnen maken.

Maar zo niet, wat zijn dan precies mijn rechten?
Dit kan toch niet zomaar zonder verdere consequenties?
Al met al in die jaren 'alles kwijt waaronder ook data met contracten /abonnementen en soms met gevoelige en soms privacy gegevens....

Hebben anderen dit ook gehad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48
Was je al overgestapt op de server van ziggo? Moet je nu dan niet inloggen bij ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Ja al bijna jaar ging ook alles prima, zowel thuis op desktop als via inlog webmail.

Voor mijn werk o.a gebruik ik meerdere mailadressen om alles qua type werk overzichtelijk te houden.
Zonder ook eerder een mail van online bijv. dat ze zouden stippen met de meest oude accounts bleek al snel "alles weg vandaag.
Gebruik thuis eM client (portable) als mail.
Zowel met Ziggo als online alle instellingen doorgelopen en zowel imap als smtp en poorten stonden zoals hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb ooit bij online gezeten en hebben aan mij opn 17 juni via email (op mijn andere niet provider gebomden mail adres wat ik altijd gebruik) aangegeven dat ik tot 15 juli nog kon inloggen om mijn mail te redden. Dat had ik 3 jaar gelden al gedaan toen ik bij ze weg ging. Ik was verbaasd dat mjn mail account nog bestond. Positief verrast dat ze mij hierover nog mailden.

Ps stop met het gebruik van je mail adres van je provider, gebruik een gratis mail dienst, goolge, proton etc. maak je je zoegen over privacy neem dan een domein naam met mail dienst....

[ Voor 33% gewijzigd door jeanj op 07-08-2018 20:58 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Zo te lezen heb heb jij dan ws meer geluk ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nee, geen gwluk, wijsheid, ik heb ooit mijn alternatieve email adres op gegven en zo ben ik voor hen bereikbaar.....

Maar ik was ook al lang niet ingelogd.nik snap niet dat jouw account wordt afgesloten, als je regelmatig inlogd...

Je stelt nog wat vragen

kan dit zo maar. ja, je bent geen betalende klant meer. Volgens mij stopte hun dienst verlenging toen je abo stopte. Het was een gunst dat je die mail nog kom gebruiken.
Je hebt zelf de verantwoordelijkheid om het te backuppen als het zo belangrijk is

Ps wie heeft je gadviseerd naar ziggo te gaan, je zegt ze, maar bedoel je online?

Misschien kan je hen bewegen het terug te zetten, omdat je niet tijdig bent ingelicht, terwijl je wel die email leest/gebruikt en ze dat hadden kunnen zien. Weet je zeker dat ze niet hebben gemail op/rond 17 juni j.l.?

[ Voor 59% gewijzigd door jeanj op 07-08-2018 21:19 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Ik ook niet, mijn alternatieve was ook deze hier van HCC net... die werkt ook dus prima maar nu al enige dan...
Volgens helpdesk zou bij hun niet bekend zijn dat ik al jaar nu bij ziggo alles haal ;) Klantnummer is dan ook beginnend met een W toen alles nog Wanadoo was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
Laatst inderdaad ook over gehoord. In dat geval een online.nl mailadres voor onbelangrijke zaken, maar toch nog af en toe gebruikt. Komt nog uit de tijd dat Online.nl nog Orange was en zat blijkbaar bij een dial-up verbinding inbegrepen. Van de een op de andere dag kon er niet meer worden ingelogd, Online.nl heeft alle wachtwoorden gereset. Daar is blijkbaar geen enkele mail of brief over binnengekomen. De mailadressen bestaan overigens nog wel want er komt een successfull mail delivery notification en/of out-of-office notification terug. Reactie van Online.nl: Vanaf nu mag je €4,00 per maand betalen voor toegang tot je mailbox, maar als je je te laat aanmeld schijn je wel al je mailbox inhoud kwijt te zijn. Eigenlijk konden ze het wel verwachten, aangezien Online/Euronet hun inbelservers al ruim 2 jaar geleden hebben afgesloten. ;)

Ik heb ze maar aangeraden om alle mail in hun client te backuppen en te exporteren, een eigen domein plus mailservice te nemen en daar hun mail in te importeren. TS, dat zou jij ook kunnen doen, mail weer importeren is mogelijk mits je mailclient ingesteld staat op POP3 in plaats van IMAP. Want bij IMAP worden er geen berichten in je client bewaard.

Overigens kom je dit fenomeen de laatste tijd vaker tegen, vooral bij providers die vroeger dial-up inbelinternet aanboden. Die hebben vaak nog accounts waarvan de klanten tegenwoordig niet meer betalen(al dan niet omdat ze een andere provider hebben genomen voor hun breedband internetverbinding). Zo is Tele2 ook al 3 jaar gestopt met de inbelservers, maar de oude Zonnet/Versatel/Tele2-internet emailadressen bestaan nog steeds. Aangezien Tele2 dit jaar bezig is om meer oudere diensten uit te faseren, zou het mij niet verbazen als zij deze oudere accounts/adressen binnenkort ook afstoten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
Oke, ik snap ( als oude digibeet) nog dat ook providers soms hun servers controleren en opruimen door 'stille of jarenlange mailaccounts zonder verkeer iig eens mailen of ze hun account nog willen gebruiken/behouden en met een lees/ontvangstbevestiging, of duidelijk in de aanhef aangeven dat ze gaan opruimen.
Maar dit is allemaal amper een jaar dat ik via Ziggo nog dagelijks meerdere keren deze 4 online accounts gebruikte!
Laatste mail dat ik mij herinner is dat ik hun modem in goede staat had geretourneerd en de formele beeinidiging van mijn contract met mij....

Zie ook nog een oud screenhot van online met aangepast contractnummer in 2017 : https://www.imgdumper.nl/...82ae5-mijn_online2017.png dus zo 'oud' is alles ook niet!

Ergste als inderdaad nu die complete mappen met mails pleite zijn en blijven...
Levert flink wat aan ellende, werk en ook immateriele schade op en kans op verlies vertrouwen van mijn contacten als ik niets kan herlezen aan afspraken contracten namen en meer inhoudelijke gegevens..
Kan en mag dit 'zomaar' ?

Per maart 2017 was de overstap naar ziggo ( gehele pakket en met behoud online accounts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Euhm. Je bent al een jaar geen klant meer bij ze. Dat ze zo lang nog je mailadres hebben bijgehouden is eerder wat mij verbaast. Dat ze geen waarschuwing stuurden op voorhand is niet netjes, maar euh, ja, dat kunnen ze zomaar.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tip(beetje laat) gebruik iets van Hotmail of Gmail. Bij grote partijen als KNP zit je altijd goed, maar iets als onl;ine of andere provider vertrouw ik niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:07
floeps schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:47:
Ergste als inderdaad nu die complete mappen met mails pleite zijn en blijven...
Levert flink wat aan ellende, werk en ook immateriele schade op en kans op verlies vertrouwen van mijn contacten als ik niets kan herlezen aan afspraken contracten namen en meer inhoudelijke gegevens..
Kan en mag dit 'zomaar' ?
Sjah, een archief + backup-strategie is jouw eigen invulling en keuze. Mail != archief. Zoals je ziet; er hoeft maar [iets] te gebeuren en alles is foetsie. Regel dat vanaf nu iig goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jeanj schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:55:

Ps stop met het gebruik van je mail adres van je provider, gebruik een gratis mail dienst, goolge, proton etc. maak je je zoegen over privacy neem dan een domein naam met mail dienst....
Enige waar je rekening mee moet houden is overnames en overstappen, ik zit al ~20 jaar bij xs4all en kan nog steeds bij mijn email van begin 2000. Heb al jaren imap ondersteuning, maak 1x in de 2-3 maanden een complete backup van mijn email (via outlook), zelfs mijn originele cistron account is nog een alias binnen mijn email.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1