Op mijn persoonlijke website (ik was ooit webdesigner 15 jaar geleden) staat een eenvoudig PHP scriptje dat een cookie aanmaakt om met een knop tussen CSS bestanden te kunnen wisselen. Zo kan ik eenvoudig de website in twee talen aanbieden door delen te verbergen. Het is toegepast in 2011.
Een tijd terug kwam ik erachter dat dit opeens niet meer werkt, in geen enkele browser. Er komt nu een lege pagina (nul tekens in de broncode). De knop heb ik verborgen waardoor de website alleen in het Nederlands beschikbaar is.
Dit is de 'taalknop':
Dit is de php waar naar gelinkt wordt (taal.php):
Dit is het script dat in de <head> van elke pagina staat:
En dit is nederlands.css
Mijn vraag
Is dit eenvoudig op te lossen? Ik heb helaas bijna geen verstand van scripten. Ik was ooit heel goed in Flash...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dreamweaver (breek me de bek niet open)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoegeld maar ik kan het niet vinden.
Een tijd terug kwam ik erachter dat dit opeens niet meer werkt, in geen enkele browser. Er komt nu een lege pagina (nul tekens in de broncode). De knop heb ik verborgen waardoor de website alleen in het Nederlands beschikbaar is.
Dit is de 'taalknop':
code:
1
| <div class="nl taalknop"><a href="/taal.php?choice=/engels">English</a></div> |
Dit is de php waar naar gelinkt wordt (taal.php):
code:
1
| <?php $Year =31536000 + time(); setcookie ('style', $choice, $year); header("Location: $HTTP_REFERER"); ?> |
Dit is het script dat in de <head> van elke pagina staat:
code:
1
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo (!$style)?'nederlands':$style ?>.css" /> |
En dit is nederlands.css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| @charset "utf-8"; .en { /* Engelstalig */ display: none; } .nl { /* Nederlandstalig */ display: inherit; } |
Mijn vraag
Is dit eenvoudig op te lossen? Ik heb helaas bijna geen verstand van scripten. Ik was ooit heel goed in Flash...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dreamweaver (breek me de bek niet open)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoegeld maar ik kan het niet vinden.