Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is hoofdzakelijk gewone kantoor toepassing, mails lezen, browsen, Youtube , office applicaties enzo. Maar het moet ook een beetje kunnen gamen voor de kinderen van mijn nicht (fornite etc..) Ik vind het misschien wat gek om voor een dedicated GFX kaart te gaan en heb zelf al hieronder wat onderdelen samengesteld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rekening houdend dat er nog wat randapparatuur zoals scherm en toetsenbord/muis zal moeten aangekocht worden max voor de desktop zou ik zeggen € 750.
componenten die ik heb opgesteld zijn de volgende:
Uit gebrek aan de nieuwe B450 chipset moederborden(Heb al eens rondgevraagd en ze flashen de bios voor een 15 euro meer. Dus dat is al positief zodat de 2(000) serie toch werkt.), moet zeker een SSD in de setup.
RECENT aangepast lijstje:
Eerste configuratie lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Uhm niet bepaald, ik zou de AMD 2400G nemen omdat daarmee enkele games op low kunnen gespeeld worden en budget vriendelijker is dan een stand alone gfx.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini-itx form factor en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Misschien lichtjes maar niets wow is maar voor kantoor & spelletjes.
Wat verwacht je van ons?
Heb wat andere kijk op de hardware nodig, vandaar mijn topic naar de Tweakers community. Mensen die misschien met betere hardware komen of een andere kijk op dingen hebben. Hoor het graag, alvast bedankt!
Systeem is hoofdzakelijk gewone kantoor toepassing, mails lezen, browsen, Youtube , office applicaties enzo. Maar het moet ook een beetje kunnen gamen voor de kinderen van mijn nicht (fornite etc..) Ik vind het misschien wat gek om voor een dedicated GFX kaart te gaan en heb zelf al hieronder wat onderdelen samengesteld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rekening houdend dat er nog wat randapparatuur zoals scherm en toetsenbord/muis zal moeten aangekocht worden max voor de desktop zou ik zeggen € 750.
componenten die ik heb opgesteld zijn de volgende:
Uit gebrek aan de nieuwe B450 chipset moederborden(Heb al eens rondgevraagd en ze flashen de bios voor een 15 euro meer. Dus dat is al positief zodat de 2(000) serie toch werkt.), moet zeker een SSD in de setup.
RECENT aangepast lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | MSI B450I Gaming Plus AC | € 120,- | € 120,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 57,87 | € 57,87 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC)) 500GB | € 98,85 | € 98,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,12 | |
Eerste configuratie lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 108,99 | € 108,99 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 57,87 | € 57,87 |
| 1 | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 91,- | € 91,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 610,31 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Uhm niet bepaald, ik zou de AMD 2400G nemen omdat daarmee enkele games op low kunnen gespeeld worden en budget vriendelijker is dan een stand alone gfx.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini-itx form factor en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Misschien lichtjes maar niets wow is maar voor kantoor & spelletjes.
Wat verwacht je van ons?
Heb wat andere kijk op de hardware nodig, vandaar mijn topic naar de Tweakers community. Mensen die misschien met betere hardware komen of een andere kijk op dingen hebben. Hoor het graag, alvast bedankt!
[ Voor 25% gewijzigd door RPGforYOU op 07-08-2018 22:08 ]