Anoniem bestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn22
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-08 23:04
Hoi Tweakers,

Ik kwam het volgende bericht tegen:

https://www.want.nl/anoniem-online-shoppen/

En toen vroeg ik mij af zijn er mensen die voor een meerprijs graag anoniem zouden willen bestellen? Ik snap dat het niet fijn is als bedrijven veel persoonsgegevens bewaren, maar gaat dit niet wat te ver? Of zou dit de toekomst kunnen worden?

Ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:46
Persoonlijk vind ik het wel erg ver gaan dat je helemaal geen persoonsgegevens af wilt geven bij het online winkelen. Tenzij je echt hele spannende dingen besteld maar anders zou ik niet weten waarom..

Misschien dat "Onvermeld" in 't begin niks doet met je persoonsgegevens, maar denk je nou echt dat dit zo door zal gaan? Ik denk uiteindelijk dat zij ook veel informatie gaan verzamelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je besteld het gewoon niet op je eigen naam ( verzonnen naam) het pakketje, en laat het afleveren op een afhaalpunt. Heeft de webshop alleen je betaal gegevens. Kan ook. Is kosteloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Lijkt me vooral interessant voor criminelen, verder voegt het niet iets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Site van onvermeld doet het trouwens niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:48
Zoiets bestaat toch al jaren? Gewoon naar de fysieke winkel en contant betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FoxLenny schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:10:
Zoiets bestaat toch al jaren? Gewoon naar de fysieke winkel en contant betalen :+
En je telefoon thuis laten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:46:
Of je besteld het gewoon niet op je eigen naam ( verzonnen naam) het pakketje, en laat het afleveren op een afhaalpunt. Heeft de webshop alleen je betaal gegevens. Kan ook. Is kosteloos.
Totdat je je moet identificeren bij het ophalen van het pakketje...

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:46:
Dan krijg je het pakket niet mee want je moet je legitimeren om het af te halen :).

Maar inderdaad fysiek winkelen en alle elektronica thuis laten dan kan je nog anoniem winkelen.
Op internet weten ze al veel meer van je dan dat je denkt. En dan heeft dit ook geen toegevoegde waarde want via andere wegen zouden kwaadwillende je gegevens kunnen achterhalen.

Edit:
Hmm dit soort bedrijven gaan niet lang kunnen bestaan... Ze vergeten je na 2 weken? De belastingdienst eist dat ze de facturen 7 jaar bewaren.... Dus die kunnen we alvast afstrepen. Ow ze corrigeren hun eigen verkoop spraak 2 regels later al.. Dat komt heel betrouwbaar over. Bitcoins... Anoniem? nee hoor want jij geeft aan hun je gegevens door. En zij moeten de factuur naar jou toe gewoon blijven bewaren.
Helemaal leuk met bedragen boven de 10.000 die moeten gemeld worden bij de belastingdienst als het niet via de bank gaat.

En wat als het pakket kwijt raakt in het verzendproces? Alles gaat dus via hun... maar echt duidelijk in aansprakelijkheid zijn ze niet.. Garantie verhalen loopt ook via hun. Makkelijk overal een tussen station bij.

En dat alleen om naw gegevens te verbergen die vrijwel altijd openbaar te vinden zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21
Mooi verhaal, maar de site is offline :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikkie001 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

Totdat je je moet identificeren bij het ophalen van het pakketje...
Geen enkel probleem. Doe ik al tijdje zo.
Zo lang je maar afhaal bewijs hebt en naam. Die weet je natuurlijk ;)
Zie Postnl website: https://www.postnl.nl/kla...stemd-pakket-afhalen.html

En:

Geen tijd om zelf je pakket op te halen? Het is mogelijk om het door iemand anders te laten ophalen. Leeftijd maakt niet uit. Er zijn wel punten waar je rekening mee moet houden.

Degene die jouw pakket ophaalt:

Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie).
Moet jouw adres kunnen opgeven.

No problem dus :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10

Rmg

Snap het wel, zeker bij de wat kleinere webshops waar je niet van weet of ze over een jaar nog bestaan of mogelijk zijn overgenomen door concurrenten.

Zelf kijk ik bij sites waar ik waarschijnlijk maar eenmalig bestel hoe gemakkelijk het is om m'n account te verwijderen. Gaat niet om het soort bestellingen maar puur om dat je niet weet hoe lang persoonsgegevens opgeslagen worden en waar ze terechtkomen

Parcel4me pakketbus probeer ik ook zoveel mogelijk te gebruiken bij dat soort bestellingen

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 07-08-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 18:48

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Ik zie geen eigen inzet en het komt nu erg over als spam dan wel een eigen onderzoekje dat je moet doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.