Monitoren kijken, welke Winkel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Weet iemand een goede winkel waar je de diverse monitoren kunt bekijken, in verband met aanschaf. Ik ben op zoek naar 19" monitor maar weet geen winkel waar ik ze rustig kan bekijken terwijl ze aanstaan, zonder dat er in je nek gehegen wordt door een fanatieke verkoper.

(omgeving Amsterdam, maar mag ook op een plaats dat makkelijk met OV te bereiken is)

Verwijderd

De BCE in amsterdam heeft veel grote monitoren van Ilyama en philips netjes allemaal aan de zelfde pc met verdeel kast kan je goed vergelijken en je kan er rustig rond kijken.
www.bce.nl

weesper straat 103 met de metro berijk baar

• Paraselsius
Hartstikke bedankt,
Ik ga zeker kijken!
Het is alleen jammer dat ze een beperkte keuze hebben. (Geen Sony, CTX, LG, ViewSonic)
(Ze hebben gelukkig wel Iiyama, Philips, EIZO)
Als iemand nog een andere winkel weet...

• Paraselsius
Ben trouwens vandaag wezen kijken bij Mycom Kinkerstraat (kwam toevallig voorbij). Daar hadden ze de Iiyama Visionmaster Pro 510 staan en CTX PR960F. Nou kon ik het niet goed beoordelen want ze draaiden 2 verschillende demo's maar de CTX (trinitron) leek veel scherper en helderder dan de Iiyama.
Mischien dat er mensen zijn met een andere mening?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De technische specificaties van de CTX zijn inderdaad iets beter: de Iiyama heeft een variabele AGP-pitch van 0.25 in het midden en 0.27 aan de randen, de CTX heeft 0.24 over het hele scherm. Het beeld van de CTX zou dus best iets scherper kunnen (of moeten) zijn. Een nadeel van de CTX vind ik alleen dat hij diep is (de behuizing)!!! Ook de vormgeving van Iiyama vind ik iets mooier...je raad al welke ik heb gekozen ;) !

Ze hebben trouwens hetzelfde type beeldbuis, maar die van CTX wordt gemaakt door Sony en die van Iiyama door Mitsubishi. De electronica is van Iiyama weer net iets beter (ik heb het hier trouwens over de 19" modelen van beide fabrikanten, die jij noemt is een 22" model (ketjing ketjing :))...moelijke keuze!

PC Specs