Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN simulatiesoftware windows gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 09:54
Binnenkort ga ik twee keer verhuizen en wil o.a. met switches en vlans het thuisnetwerk direct goed inrichten.
Nou vroeg ik me af of er windows software is met een beetje overzichtelijke gui, die een beetje user friendly/ietwat idiotproof is, waarin ik alvast de infrastructuur kan virtueel nabouwen en evt testen.

Nou kwam ik iets tegen dat heet GNS3 wat volgens mij zo'n beetje doet wat ik wil, echter deze software leek me na de installatie veel te uitgebreid en complex...

Iemand ervaring en tips?

Alle reacties

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik heb zelf altijd cisco packet tracer gebruikt. Hierbij kan je een zakelijke omgeving kwa netwerk volledig met cisco apparatuur opbouwen en configureren. Dit is wel uitgebreid, maar je kan hier ook een hele basic setup mee maken.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Nu weet ik niet wat je virtueel zou willen testen en simuleren voor een thuisnetwerk, maar als het meer gaat om gewoon je schema uit te tekenen zou je kunnen kijken naar LibreOffice Draw met de VRT netwerksymbolen.

De meeste van die programma's zijn tevens gericht op enterprise netwerken dus consumenten hardware zul je er waarschijnlijk ook niet in terug vinden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 11:16
Er is de unifi netwerk planner: https://unifi-planner.ubnt.com/#/

Je kunt er niets testen maar het geeft wel aan hoeveel switches/ap’s nodig zijn voor de locatie. (Vergeet niet ‘optional’ aan te klikken voor eventuele ‘rf blocking walls’ )