Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phulakontarhos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 21:44
Ik bezit 3 NP-FW50 batterijen die ik gebruik in combinatie met een Sony A6000 fototoestel.
Ik heb deze ongeveer 4 jaar geleden aangekocht.

Heeft iemand informatie over de levensduur van NP-FW50 batterijen of Lithium-Ion batterijen in het algemeen?
Ik stel deze vraag omdat ik op diverse locaties hoor dat een Lithium-Ion batterij maar maximum 3 jaar meegaat, of vanaf 2 jaar redelijk wat capaciteit verliest.
Mijn batterijen worden niet veel gebruikt, 2 à 3 keer per jaar en dan ongeveer een 3-tal weken aan een stuk.
Voor de rest van het jaar worden deze batterijen opgeslagen in een kast op ongeveer 15 tot 20 graden.

Iemand ervaring hiermee? Vervangen jullie Lithium-Ion batterijen na 3 jaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:47
de accu's van mijn D300 zijn na tien jaar nog goed te gebruiken. Heb wel het idee dat ze inmiddels wat sneller leeg gaan, maar niet hinderlijk. Vervang ze zeker niet na 3 jaar. Een digicompact is vaak wat meer power-hungry, dus daar zou het eerder vervelend kunnen worden.

no-name kosten de accus voor je A6000 een euro of €17. Als je bang bent zonder te komen zou ik er eentje extra bij kopen, dan komt het waarschijnlijk wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je zorgt dat de accu's niet te diep ontladen en niet overladen gaan ze heeeel lang mee.
Laad ze elke paar maanden even opnieuw op met een goede lader (die ze niet overlaadt).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.