Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€800 PC voor een kennis

Pagina: 1
Acties:

• Kingsanity
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-10 10:21
Hallo mede-Tweakers,

Een kennis van mij heeft gevraagd de eerste gaming pc te bouwen voor haar zoontje voor rond de €800. Nu heb ik een lijstje samengesteld maar wilde nog even wat dingen vragen/checken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld gaat het om een gaming pc. Hierop zullen games gespeeld worden als Fortnite, League of Legends etc. Ook zal de pc gebruikt worden voor schoolwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag rond de €800,- kosten. Ik zal deze zelf monteren en alles installeren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten welke meegenomen kunnen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken en kijk vooral naar het beste voor deze prijscategorie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat de genoemde spellen op 1080p vloeiend en zonder problemen gespeeld kunnen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende dingen even te checken:

Extra info: Er is geen randapparatuur aanwezig maar hiervoor zal een simpel toetsenbord gekocht worden en een oude muis van mijzelf welke nog top werkt. Voor de monitor heb ik gekozen om waarschijnlijk een https://tweakers.net/pric...wk-g2530hsu-b1-zwart.html te kopen aangezien deze goed aangeprezen staat voor deze prijs.
Let op: De randapparatuur zit niet in het budget inbegrepen maar hier wilde mijn kennis niet te veel aan uitgeven.

1. Voor RAM heb ik gekozen voor een enkel stickje zoals in de laatste BBG stond. Hierover lees ik als nog veel verschillende dingen op het internet en wilde dus even checken of dit zo goed is? 8GB zou denk ik voor nu genoeg moeten zijn en op deze manier lijkt het mij altijd makkelijk te upgraden naar eenzelfde stickje voor dual channel 16GB.

2. De videokaart: Ik heb hiervoor gekozen omdat icm het gekozen scherm gebruik gemaakt kan worden van Freesync. Hoewel ik hier nog geen ervaring mee heb en er alleen over gelezen heb, denk ik er op dit budget zeker profijt van te hebben.

3. De voeding heb ik geselecteerd omdat deze een tijd terug heel veel gebruikt werd, in het budget past, en modulair is zodat ik minder moeite zal hebben om in deze kast alles netjes weg ter werken.

4. Het moederbord ben ik niet echt over uit omdat er over de B450 chipset maar weinig reviews te vinden zijn. Ik heb dan ook geen idee welk moederbord het beste zal zijn voor dit systeem maar zie het gekozen moederbord toch wel het meeste terugkomen.

Hier het lijstje met de gekozen componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB€ 279,-€ 279,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,95€ 38,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,09€ 35,09
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 75,99€ 75,99
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Kingston A400 240GB€ 41,90€ 41,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,33

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deze kaart is leverbaar en beter beoordeeld dan Gigabyte pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB

Verder zou ik deze voeding kiezen als je modulair wil: pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Of niet modulair: pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
450w is voldoende voor deze set.

Als je meer games opslaat zal ik een grotere SSD kiezen dan 240gb. oa Crucial MX500 500gb

* je hebt nu 8gb gekozen,om straks te upgraden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 13:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kingsanity
Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:02:
Deze kaart is leverbaar en beter beoordeeld dan Gigabyte pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB

Verder zou ik deze voeding kiezen als je modulair wil: pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Of niet modulair: pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
450w is voldoende voor deze set.

Als je meer games opslaat zal ik een grotere SSD kiezen dan 240gb. oa Crucial MX500 500gb

* je hebt nu 8gb gekozen,om straks te upgraden ?
Is die videokaart niet erg luid? Dat zie ik tenminste bij de reviews meteen.

Een grotere ssd past, net zoals meer ram niet in het budget. Ik denk dat 8gb ram overigens voor nu wel genoeg is. Dit kan ik over een paar jaar bijvoorbeeld nog altijd upgraden naar 16gb mits spellen dit meer gaan vragen.

Ik zal eens even kijken naar die voeding. Ik dacht dat ik wel een 500+ nodig had maar dat is weer mooi meegenomen. Is de voeding die je genoemd hebt kwa capacitors enzo gewoon van goede kwaliteit? Hier ben ik altijd bang voor.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kingsanity Deze is beter maar duurder pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)
De Gigabyte is ook niet de stilste btw

Je gekozen voeding is al veroudert en een lagere certificering. dus hoger verbruik om zijn capaciteit te halen.

Om de €800,- strak te houden zul je niet uitkomen. of je moet een lijstje vinden van 1 leverancier.

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 13:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kingsanity
Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:36:
@Kingsanity Deze is beter maar duurder pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)
De Gigabyte is ook niet de stilste btw

Je gekozen voeding is al veroudert en een lagere certificering. dus hoger verbruik om zijn capaciteit te halen.

Om de €800,- strak te houden zul je niet uitkomen. of je moet een lijstje vinden van 1 leverancier.
Na even gezocht te hebben ziet het ernaar uit dat die voeding inderdaad van goede kwaliteit is? Deze heb ik dan ook in het lijstje gezet.

Ook heb ik even het lijstje met de verzendkosten + Gigabyte videokaart en lijstje + Sapphire gekeken.
Met de Sapphire zou ik alles bij elkaar inclusief verzending €31 meer kwijt zijn; €829,70 vs 860,73.

Dit zou betekenen dat ik eigenlijk best wat over het budget ga. Zou ik nog zoveel profijt hebben van de Sapphire? Als dit zo is moet ik het er even over hebben met mijn kennis.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kingsanity schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Na even gezocht te hebben ziet het ernaar uit dat die voeding inderdaad van goede kwaliteit is? Deze heb ik dan ook in het lijstje gezet.

Ook heb ik even het lijstje met de verzendkosten + Gigabyte videokaart en lijstje + Sapphire gekeken.
Met de Sapphire zou ik alles bij elkaar inclusief verzending €31 meer kwijt zijn; €829,70 vs 860,73.

Dit zou betekenen dat ik eigenlijk best wat over het budget ga. Zou ik nog zoveel profijt hebben van de Sapphire? Als dit zo is moet ik het er even over hebben met mijn kennis.
ik durf wel te zeggen dat het bij de beste 580's hoort. En Sapphire heeft een goede garantieafwikkeling cq klantenservice. Tja, dat zul je moeten bespreken of dat 3 tientjes meer waard is voor de koper. Misschien eens kijken of een quadcore cpu gewenst is (oa Intel i3-8100)

• Kingsanity
Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:56:
[...]
ik durf wel te zeggen dat het bij de beste 580's hoort. En Sapphire heeft een goede garantieafwikkeling cq klantenservice. Tja, dat zul je moeten bespreken of dat 3 tientjes meer waard is voor de koper. Misschien eens kijken of een quadcore cpu gewenst is (oa Intel i3-8100)
Ik denk dat je met de Ryzen wat betreft toekomst beter uit bent, vandaar die keuze.
Wat denk je over de keuze van het moederbord? Dat is dan het laatste waar ik mee zat. Als dit goed is zal ik het eens bespreken met mijn kennis.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MB is prima is deze prijsklasse. @Kingsanity

Je kunt ook kijken voor 1 met Displayport als dat bij het te gebruiken scherm gewenst is.
pricewatch: MSI B450M Mortar

[ Voor 77% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 15:15 ]

• Kingsanity
Oke mooi. Bedankt voor de hulp!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Doe een extra casefan in de Neos anders wordt het te warm daarbinnen. Of een betere behuizing met 2 casefans als product: Fractal Design Focus G of pricewatch: Fractal Design CORE 2500
Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:08:
Je kunt ook kijken voor 1 met Displayport als dat bij het te gebruiken scherm gewenst is.
Dat heeft lekker veel zin zonder igpu!

[ Voor 81% gewijzigd door Uszka op 07-08-2018 15:29 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25

Want je gaat je scherm aansluiten op je mobo? ...
Kingsanity schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Een grotere ssd past, net zoals meer ram niet in het budget.
Laat dan de HDD achterwege... De crucial MX500 500GB versie is net in prijs gezakt, toppertje!
Voor een tiental games en wat schoolwerk is dat wel voldoende opslag. Geen oude trage HDD meuk meer...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

:+ :+ Hackus heeft last van de warmte :+ :+

• Kingsanity
Inrage schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:27:

Laat dan de HDD achterwege... De crucial MX500 500GB versie is net in prijs gezakt, toppertje!
Voor een tiental games en wat schoolwerk is dat wel voldoende opslag. Geen oude trage HDD meuk meer...
Als ik een 500GB Crucial zou pakken ben ik weer net iets duurder uit wat niet de bedoeling is. (Iedere keer een beetje telt best wel op).

Klein beetje offtopic: Overigens lijkt mij 500GB ook niet echt veel? Ik heb mijn eigen 250GB vol met Windows, 1 spel en een aantal programmas (development). Daarom zelf ook een 2TB HDD erin en vooral daarop mijn spellen.
Pagina: 1