Toon posts:

domoticz op onkyo

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden

Ik ben bezig om met mijn rasberry3 domoticz online te zetten.
Het is mij tot nu toe gelukt om domoticz overal vandaan te benaderen. Ook kan ik van buitenhuis inloggen met de ap op de telefoon.

Maar nu wil ik mijn onkyo versterker TX-NR656 er aan gaan koppelen.
Ik heb al gekeken op https://www.domoticz.com/wiki/Onkyo
maar nu is mijn vraag, hoe maak ik een php bestand en waar zet ik die neer?
En hoe krijg ik dat gekoppeld met domoticz.

heeft er hier iemand ervaring mee?
alvast bedankt Jeroen
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-08-2018 22:21)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat je dat beter in Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 kunt vragen :)

Mijn gok: dat php bestand komt op je pi te staan, open je met je webbrowser en van daar uit stuur je commando's naar je onkyo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat je dat beter in Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 kunt vragen :)

Mijn gok: dat php bestand komt op je pi te staan, open je met je webbrowser en van daar uit stuur je commando's naar je onkyo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
Is het wel slim om dit soort zaken aan hrt internet te hangen? Ik kom regelmatig onbeveiligde domotica servers tegen op het internet (garagedeuren, verlichting, verwarming etc) die ik dan gewoon kan bedienen (ik ben gelukkig geen klootzak dus probeer ik het vervolgens te melden bij de betreffende persoon mits ik gegevens kan achterhalen). Ik blijf mij keer op keer weer verbazen over hoe vaak men zulke spullen onbeveiligd aan het internet weet te hangen.

Edit : gezien de vraag van de TS heb ik dit neergezet, de TS komt mij door de vraag niet over als iemand die op de hoogte is van de ins en outs mbt het veilig configureren van deze zaken, no flame intended uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Killah_Priest op 08-08-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Killah_Priest schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:59:
Is het wel slim om dit soort zaken aan hrt internet te hangen? Ik kom regelmatig onbeveiligde domotica servers tegen op het internet (garagedeuren, verlichting, verwarming etc) die ik dan gewoon kan bedienen (ik ben gelukkig geen klootzak dus probeer ik het vervolgens te melden bij de betreffende persoon mits ik gegevens kan achterhalen). Ik blijf mij keer op keer weer verbazen over hoe vaak men zulke spullen onbeveiligd aan het internet weet te hangen.
Het is slim om het beveiligd te doen. Het is niet slim om het onbeveiligd aan het internet te hangen. Domoticz is nu ook weer niet zo plug & play dat het zomaar online te benaderen is. Dus ben je niet slim bezig als het dan nog onbeveiligd is.

(Dit in vergelijking tot bijv sommige NASen die via upnp zo het wereld wijde web op smurfen zonder of met de standaard beveiliging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ondertussen opgelost, het probleem zat in dat ik de verkeerde poort gebruikte.
En wat betreft beveiliging, dat komt ook wel goed.
Systeem is iets lastiger dan ik dacht. dus ga ik maar rustig beginnen met wat simpele schakelingen.
Daarna pak ik de onkyo weer op. want wil ook een knop maken dat hij gelijk naar een bepaalde zender gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien deze al is opgelost, en het niet puur in PRG thuis hoort doe ik deze op slot

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.