Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Mijn Google Pixel heeft kuren. Regelmatig valt het geluid van ringtones en bericht notificaties uit terwijl toestel niet op stil staat. Zelfs in ingebouwde carkit is dan geen geluid.
Sinds een paar weken gaat het toestel ook automatisch over op "Niet storen" stand. Dit gebeurt vaak als ik het teostel even gebruikt heb om bijv. te appen of bellen, maar ook als het toestel gewoon in mijn zak zit.

Herkenbaar?
Ik kan het toestel wel weer terugzetten naar fabrieksinstellingen maar dit moet wel zin hebben.
NB: ik ben een redelijke nitwit en begrijp een heel erg technische uitleg helaas niet. :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-08-2018 17:06)

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Ik zou een paar dingen kunnen verzinnen:

Heb je niet toevallig een app geïnstalleerd die bijvoorbeeld door middel van een specifieke bluetooth verbinding je telefoon op DND of stil zet?

Heb je niet toevallig ergens een NFC chip met een bepaalde DND functie ergens inzitten, zoals een phone holder oid. Je zou dan wel een melding moeten krijgen, maar vaak gaat dat zo snel dat je het niet merkt. Je telefoon zou hiervoor wel ontgrendeld moeten zijn volgens mij.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Op Tweakers wordt het een klein beetje meer eigen inzet verwacht dan je nu hebt laten zien. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus kunnen aangeven wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
Kijk voor de issue met de carkit eens of je de do not disturb (niet storen) modus aan hebt staan. Deze zit bij geluid en dan niet storen. Deze optie zorgt er bijvoorbeeld voor dat tijdens het rijden je geluid op stil gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br
Ik heb e.e.a. proberen op te zoeken. Er wordt wel geklaagd over niet goed functioneren van DND maar hier word ik niet veel wijzer van. Klachten komen niet overeen.
Ik heb mijn DND (Do-not-disturb) niet vooraf geprogrammeerd op vaste tijden maar doe dit altijd handmatig.

Verder heb ik de telefoon afgemeld en opnieuw aangemeld op mijn carkit en tot heden nog geen problemen gehad, maar dat zegt nog niks vrees ik.

Het enige dat ik verder zelf heb gedaan is de telefoon een poos uit gezet.
Probleem lijkt erger te zijn geworden na laatste Android update (8.1.0)

Nogmaals, ik kan het toestel wel terug zetten naar fabrieksinstellingen, heb dit vaker moeten doen omdat batterij soms in een half uur half leeg was en helderheid van mijn scherm varieerde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Ik zou een paar dingen kunnen verzinnen:

Heb je niet toevallig een app geïnstalleerd die bijvoorbeeld door middel van een specifieke bluetooth verbinding je telefoon op DND of stil zet?

Heb je niet toevallig ergens een NFC chip met een bepaalde DND functie ergens inzitten, zoals een phone holder oid. Je zou dan wel een melding moeten krijgen, maar vaak gaat dat zo snel dat je het niet merkt. Je telefoon zou hiervoor wel ontgrendeld moeten zijn volgens mij.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!
Bedankt voor het meedenken. Ik heb vorige week 2 apps verwijderd (Todo van Mimcrosoft en een Takenlijst). Sindsdien is het probleem verdwenen.
Pagina: 1