Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Voor mijn werk gebruik ik regelmatig Adobe Premiere Pro en Adobe Photoshop.
Ik heb hiervoor de benodigde materialen aangeschaft (zie hieronder) op advies van een kennis.
Echter valt de computer regelmatig uit wanneer ik een bestand aan het editen ben, ook gaat het laden van de beelden vaak erg traag.

Waar gaat het volgens jullie mis?
En belangrijker: Hoe kan ik het oplossen zonder al teveel kosten te maken...
(Let op: Ik heb totaal geen kennis van hardware. Dus a.u.b. niet te moeilijk :+ )

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een HP workstation Tower Z240 met AMD Firepro w5100 kaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 10:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Op het eerste oog best een slecht systeem gezien de prijs. Geen ssd, slechts 8GB geheugen en een Pro videokaart die het met beeldbewerking een stuk minder goed doet dan een gelijk geprijsde GTX of RX.
Is het systeem een SFF of Tower model?
Zit er een Intel i5 of i7 in het systeem?
Wat zegt HP/de leverancier over de problemen die zich voordoen?
Valt het systeem spontaan uit of komt er eerst een BSOD?
Wat is de temperatuur van cpu en videokaart tijdens editten? Installeer daarvoor HWmonitor
Geen ssd is de oorzaak van het traag laden van beelden.
Slechts 8GB ram doet daar nog een schepje bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

Uszka schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:43:
Op het eerste oog best een slecht systeem gezien de prijs.
Systeem is inderdaad behoorlijk aan de prijs voor een 'instap' workstation.

Een hardeschijf hoeft per definitie niet meteen traag te zijn voor laden van bestanden (gebruik zelf ook nog HDD's icm 4K videobestanden). Echter, het probleem zit hem vooral, dat er slechts 1 HDD in zit. Dus het OS (met alle rotzooi aan programma's op de achtergrond) draaien op dezelfde schijf waar je dan je video/foto materiaal van wil laden, en daar gaat het dan ook finaal mis.

Echter, uitvallen wat de TS aangeeft hoor onder geen van de omstandigheden voor te komen met zo'n systeem.
Mogelijk is er iets los geraakt (koeler of iets dergelijks) tijdens transport... of (noem maar wat) de schok absorberende materialen zitten nog in de kast gedrukt...(doen ze soms bij systemen, moet je eerst het materiaal verwijderen voordat je de PC aansluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om de HP Z240 TWR 4Core i7-7700K (4.2-4.5GHz). 16GB (2x8 DDR4-2400non ECC) 256 GB SSD DVD-Writer, SD Card Reader, Win10PRO Intel HD Graphics 630.

Overigens kreeg ik net van onze ICT man te horen dat de W5100 niet meer verkrijgbaar was, en er derhalve een NVIDIA Quadro P1000 4GB GDDR5 is ingebouwd.

Volgens hem kunnen er geen verpakkingsmaterialen meer in zitten aangezien de videokaart hier is ingebouwd. Maar de pc valt nog steeds regelmatig uit wanneer ik aan het editen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:43:
Op het eerste oog best een slecht systeem gezien de prijs. Geen ssd, slechts 8GB geheugen en een Pro videokaart die het met beeldbewerking een stuk minder goed doet dan een gelijk geprijsde GTX of RX.
Is het systeem een SFF of Tower model?
Zit er een Intel i5 of i7 in het systeem?
Wat zegt HP/de leverancier over de problemen die zich voordoen?
Valt het systeem spontaan uit of komt er eerst een BSOD?
Wat is de temperatuur van cpu en videokaart tijdens editten? Installeer daarvoor HWmonitor
Slechts 8GB ram doet daar nog een schepje bovenop.
De computer geeft overigens niet eerst een melding voor hij uitvalt. Het gebeurt ineens... Ik zal de temperatuur tijdens het editen eens peilen met het programma wat je doorgaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:35
Is de workstation door je werkgever aangeschaft? Zo ja, dan heb je wellicht recht op support vanuit de leverancier.
Pagina: 1