Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een MSI GS73VR-7RF. Dit is een laptop met een 1060 6Gb en zou dus de meeste games wel aan moeten kunnen. Ik merk echter dat mijn laptop veel te snel warm wordt, wat gebruikelijk is bij een laptop zo dun, en hierdoor haal ik niet altijd 120 fps ingame. Dit ziet er dan heel erg uit als lag. Ik vraag me af of er een manier is om dit op te lossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

MSI GS73VR-7RF:
- Intel core I7-7700HQ
- Nvidia Geforce GTX 1060 6GB
- 16GB ram
- 120 hz display (geen g-sync)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf al onderzoek gedaan en hierin kwam ik erachter dat een 120hz scherm 120 frames per seconde probeert de displayen. Als je minder fps krijgt zal hierdoor 1 frame langer worden weergegeven en hierdoor ervaar je het als lag. Ik vraag mij echter dan af waarom dit niet gebeurd als je youtube kijkt en hoe ik het eventueel op kan lossen. Ik ben opzich wel bereid om mijn scherm naar 60hz te zetten, maar ik zou niet weten hoe. Ik krijg geen display settings in mijn nvidia configuratiescherm, maar zodra ik een externe monitor aansluit wel. Dit is waarschijnlijk doordat het scherm is aangesloten op het moederbord en niet op de videokaart zelf.

Ik hoor graag of er oplossingen zijn voor dit probleem

Met vriendelijke groet,

Sandro Dekkers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[q

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Je mist dus nu g sync, helaas, wat je ervaart, zal zeer waarschijnlijk tearing zijn.

Je noemt qua koeling helaas een nadeel op van Laptops. Zeker met een game die zowel CPU als GPU intensief is, wil de temperatuur wel oplopen.

Je kan er eventueel een laptop koeler onder zetten, als de laptop de koeling van onder haalt.

Plus het helpt natuurlijk niet mee dat het nu gewoon erg heet is zowel buiten als binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zorg je wel voor een vlakke ondergrond, dus niet je laptop op een deken of zo gebruiken.
Zeker met dit warme weer is koelen van een laptop wat moeilijker.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
Hoeveel fps haal je dan als "het er uit ziet als lag"? Als je 90 fps haalt op een 120hz scherm ziet het er nog steeds prima uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Als je onder de 120hz komt, kan je simpelweg last krijgen van tearing, zonder free sync of gsync. Het is per persoon verschillend of je dat als storend ervaart of niet.

Het klopt dat je bij de instellingen van de videokaart geen andere freq kan kiezen met een laptop Echter kan je vaak ingame wel een andere freq kiezen, dat zou ik als eerste proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door freaky35 op 07-08-2018 11:01 ]

Pagina: 1