Lightning kabel pin 4 probleem - Pin wordt weggevreten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb last van het PIN 4 probleem. Mijn lightning kabels houden één voor één op. Ze willen dan mijn iPhone 7 niet meer opladen. Dus ik pak maar gewoon een nieuwe kabel uit de la. Deze week weer twee kabels weggegooid.

De PIN 4 wordt volledig weg gevreten bij het laden. Je ziet hem langzaam smart worden.

Afbeeldingslocatie: https://rienkjanschurer.nl/wp-content/uploads/2018/08/Charging-the-iPhone-is-destroying-pin-4-at-the-lightning-cable.jpg

Ik laad mijn telefoon met originele kabels. Ik gebruik nep Apple kabels. Ik gebruik de rugged Blitzwolf kabels die ik bestel vanaf Banggood. Ik gebruik de originele Apple lader en een 2.4A lader. Ik pak gewoon wat op dat moment voor handen ligt. Dat de pin verdwijnt van een nep kabel. Kan ik begrijpen. Maar dat ook originele kabels stuk gaan. Dat vind ik een beetje jammer.

De redenen die op het internet staan die kabels kunnen beschadigen:
- Ik gebruik te hoge stroom bij het laden.
- De niet-originele kabels beginnen meteen met laden waardoor er een vonk kan ontstaan. Apple kabels wachten een paar tellen.

Reden die ik zelf heb bedacht.
- Vochtige lucht en misschien oude resten zout. Dus chemie.

Nu heeft de iPhone 8 en iPhone X officieel ondersteuning voor snelladen. Dus ik dacht. Ze zullen hiervoor een extra rij connectors in de lightning poort hebben gebouwd. Gister heb ik een iPhone X van een collega bekeken. Maar deze heeft net als mijn iPhone 7 maar één rij met 8 pinnen. Dus de Lighting connector kan dus die hoge wattage hebben. Een iPad laad je ook met 12 watt. Dus het probleem zit waarschijnlijk niet in de 2.4A stroom.

Waar kan ik dit probleem zoeken? Of kan ik beter gewoon accepteren dat lighting kabels stuk gaan en dat het beter is dat ik elke twee/drie maanden een nieuwe kabel koop. Lighting kabels zijn net als tandenborstels. Paar maanden gebruiken en dan in de prullenbak?

Ik wil niet horen van de iSheeps; "Je laad je telefoon verkeerd op".

Accepteren of is er een oplossing?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Slecht metaal in combinatie met een hoge temperatuur tijdens het laden en zout zweet betekent dat het snel wegrot.

Kijk ook even in je iPhone of het er daar nog goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:31:
Slecht metaal in combinatie met een hoge temperatuur tijdens het laden en zout zweet betekent dat het snel wegrot.

Kijk ook even in je iPhone of het er daar nog goed uit ziet.
Wat ik kan zien met een zaklamp is dat de pin daar niet verkleurt is. Dat is op het eerste gezicht. Hiervoor heb ik een vergrootglas of een microscoop nodig om dat goed te bekijken.

Ben ik trouwens de enige tweaker die een verkleurde pin vier krijgt ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@4POX zorg je wel voor org./MFI kabel, en voor een schone en droge laadingang ?

(door bagger kabels maak je de boel kapot. je stekker ziet er erg slecht uit. mijn oudste kabel ziet er nog beter uit)

oplossing: Lightning/dock connector cable vervangen in je toestel, en (versleten) kabels weggooien

[ Voor 62% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 10:03 . Reden: oplossing ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Je kunt beide schoonmaken met alcohol. Maar let op, in de iPhone zitten de verende delen, deze kun je verbuigen als je onvoorzichtig bent.

Ik heb ook al wel eens zwarte aanslag op mijn kabel gezien. Maar dat veeg ik er gewoon vanaf, en dan gaan we weer verder. Ik beschouw dit gewoon als slijtage van het verzonken deel door de klemmen aan de zijkant wat zich door een magnetische effect langzaam ophoopt rond de stroomvoerende connectors.