Hoe krijg je MSI Optix MAG27CQ naar 144hz?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1063377

Topicstarter
Mijn vraag
Ik krijg de MSI MAG27CQ niet naar 144hz, de optie is er wel maar als ik erop klik krijg ik een zwart scherm voor 20 seconde en daarna is de optie verdwenen zowel bij nvidia control pannel als bij beeldscherm instellingen. Veel geld betaald voor dit mooie beeldscherm graag wil ik het optimaal gebruiken met 144hz 1440p

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een 1070ti, i5-8400 als dit relevant is? Ik gebruik de DisplayPort anders is 144hz niet mogelijk. Ook gebruik ik een tweede scherm van 60hz maar zelfs zonder dat scherm aangesloten werkt de 144hz optie niet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik bij beelscherminstelligen kijk staat er dat het scherm een "generic PnP monitor" is zowel bij scherm 1 als 2 ik heb ergens gelezen dat dat het probleem kan zijn maar dat oplossen lukte ook niet op de aangegeven manieren

Beste antwoord (via Anoniem: 1063377 op 10-08-2018 02:03)

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien is je kabel niet lekker, ik heb dit zelf ook gehad. Deed het soms wel overigens maar als ik de kabel dan aanraakte kreeg ik ook een zwart scherm en veelal vaak deed hij het niet meer. Was een beetje willekeurig bij mij maar dat kwam dan ook door de kabelbreuk.

Probeer een andere DP kabel indien mogelijk? (Let ook op welke DP versie)

Mijn idee is dat je monitor wel adverteert dat hij 144hz kan, maar nadat je die probeer krijgt hij geen sync met je 1070ti en laat nvidia de optie niet meer toe omdat het toch niet werkte. En dus vermoed ik dat de sync niet tot stand komt vanwege de kabel.

Eventueel kun je hem forceren d.m.v. custom resoluties/frequenties in het nvidia control panel. Maar ik denk dat je niet voor niets een zwart scherm krijgt.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien is je kabel niet lekker, ik heb dit zelf ook gehad. Deed het soms wel overigens maar als ik de kabel dan aanraakte kreeg ik ook een zwart scherm en veelal vaak deed hij het niet meer. Was een beetje willekeurig bij mij maar dat kwam dan ook door de kabelbreuk.

Probeer een andere DP kabel indien mogelijk? (Let ook op welke DP versie)

Mijn idee is dat je monitor wel adverteert dat hij 144hz kan, maar nadat je die probeer krijgt hij geen sync met je 1070ti en laat nvidia de optie niet meer toe omdat het toch niet werkte. En dus vermoed ik dat de sync niet tot stand komt vanwege de kabel.

Eventueel kun je hem forceren d.m.v. custom resoluties/frequenties in het nvidia control panel. Maar ik denk dat je niet voor niets een zwart scherm krijgt.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Je zou ook eens naar CRU (custom resolution utility) kunnen kijken. Volgens mij kan je hier mee ook je instellingen forceren. Anders zou het echt de kabel moeten zijn of een defect in het scherm zelf.

Heb je de laatste drivers van Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ook ik heb deze problemen met de display kabel gehad, anders neerleggen hielp, zodat deze niet langs de stroomkabel liep. Uiteindelijk heb ik de kabel vervangen voor een beter geïsoleerde kabel ipv die bij de MSI monitor meegeleverd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1063377

Topicstarter
bedankt voor de hulp iedereen! het lag aan de kabel, er was een low quality kabel bij geleverd die ik gebruikte maar het dus ineens niet meer goed deed. met de nieuwe kabel werkt alles zoals het hoort, 144hz 1440p :D