Bestelling bij Belsimpel/Tele2 duurt weken!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKBlikopener
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-05 19:35
Hallo beste mensen,

Ondertussen wordt ik helemaal gek van de gang van zaken en ik kom hier dus vooral om te checken of ik iets over het hoofd zie of gewoon gelijk heb.

Het begon in April, het abonnement bij mijn Galaxy S6 liep bijna af en ik kon gaan verlengen. Mijn S6 aanschaf verliep al via Belsimpel en nu liet ik daar mijn oog vallen op de Huawei P20 lite. En nieuw, fris, betaalbaar toestel. Dus trots besteld, maar het toestel viel toch tegen. Dus ik stuurde hem terug naar Belsimpel. Belsimpel vertelde dat mijn vorige abbo weer zou worden hervat en dat ik weer rustig verder kon gaan op mijn S6.

Op 10 juli trok ik weer de stoute schoenen aan en koos voor de betaalbare opvolger, de Galaxy S8. Maar toen liep alles in de soep. Mijn order werd geweigerd omdat ik al een abbo had lopen voor de komende 12 maanden of langer... Bleek dat het Huawei abonnement nog steeds door liep! Dus ik Belsimpel bellen en zij zien inderdaad dat dit niet klopt en nemen contact op met Tele2. Ineens werd mijn order hervat met het bericht:"Tele2 verwerkt uw aanvraag handmatig, dit kan maximaal een week duren."

Zie hier... Een maand na de bestelling. Ondertussen schrijf ik ook al op het forum van Tele2. Daar kreeg ik de details dat de annulering via Belsimpel, bij Tele2 binnen kwam buiten de respijt periode. En daarom moest dit worden doorgeschoven naar een ander bureau. Zo zouden ze de einddatum van het Huawei abbo aanpassen naar de datum van nu, zodat er weer verlengt kan worden voor de Galaxy S8. Maar deze actie heeft nu blijkbaar al weken nodig ofzo?

Ik snap er niks meer van. Kan iemand mijn verhaal bevestigen, is er herkenning of ben ik echt die ene pechvogel?

Beste antwoord (via JKBlikopener op 08-08-2018 16:23)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
JKBlikopener schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:45:
Ja @MicGlou deels heb je gelijk. Want de fout ontstond ergens tussen Belsimpel en Tele2. Maar het herstellen van de abonnementen was toch echt iets wat Tele2 moest doen. En daar hadden ze veel meer tijd voor nodig dan ik verwacht had. En in die verwachting hadden ze als eerst wat helderheid kunnen geven. Want foutjes gebeuren inderdaad en het zal vast allemaal een reden hebben. Maar mijn verwachting was dat ik binnen 24u een nieuwe telefoon had, of later na een dag, of later na een week... Ineens toch een maand.
Ik denk dat je daar een aanname doet... hoe de processen tussen belsimpel en tele2 lopen hebben jij en ik geen zicht op. Maar als bijvoorbeeld belsimpel niet de juiste opdrachten doet aan Tele2 dan krijg je vanzelf verkeerde of vertraagde opdrachten... om maar een mogelijke situatie te bedenken, die volgens mij in eerste instantie ook is voorgekomen gezien de 'vergeten' annulering van het abonnement.

In ieder geval is mijn ervaring met Tele2 dat ze normaal gesproken snel reageren en handelen als je direct dingen met ze moet regelen... maar dat is in jouw geval niet zo en dan is het lastig aan te wijzen waar de vertraging ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2018 11:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je toch echt contact zal moeten opnemen om de boel uit te laten zoeken. Kan mij niet voorstellen dat iemand hier je een oplossing kan geven als er blijkbaar ergens bij Tele2 of Belsimpel iets fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKBlikopener
PilatuS ja ik heb veel contact gehad maar toevallig lijkt er nu ook net beweging in de zaak te zitten! De einddatum is aangepast, morgen wordt de verlening geregeld en zojuist kreeg ik een bericht over de vergoeding voor de extra kosten. Ze zouden het zelfs eigenhandig met Belsimpel gaan rond maken (ben benieuwd).
Voor de helderheid, deze info kreeg ik dus via het Tele2 forum. Ik moet zeggen dat ik geen hoge pet op heb voor hun administratie. Maar op dat forum krijg je razendsnel reactie van een medewerker terwijl je klacht openlijk wordt behandeld voor alle forumleden. Dat werkt erg goed!
Hopelijk is de boel nu eindelijk binnen een paar dagen afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hoezo heb je geen hoge pet op van de administratie bij Tele2? Zoals ik het verhaal begrijp ligt het allemaal bij Belsimpel, via hun heb je het abonnement afgesloten en ook weer opgezegd, daar moeten ze het probleem voor je oplossen. Dat ze bij Tele2 toch een reactie geven terwijl ze je ook gewoon naar Belsimpel hadden kunnen doorverwijzen toont alleen maar goede klantvriendelijkheid en zegt verder helemaal niets over hun administratie.

Overigens wordt het blijkbaar allemaal netjes opgelost... foutjes kunnen gemaakt worden, hoe men actie onderneemt om de fout te corrigeren is wat bepalend is ;) Enige puntje van echte kritiek is dat het niet netjes is van Belsimpel dat het een maand geduurd heeft voor dat er actie werd ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKBlikopener
Ja @MicGlou deels heb je gelijk. Want de fout ontstond ergens tussen Belsimpel en Tele2. Maar het herstellen van de abonnementen was toch echt iets wat Tele2 moest doen. En daar hadden ze veel meer tijd voor nodig dan ik verwacht had. En in die verwachting hadden ze als eerst wat helderheid kunnen geven. Want foutjes gebeuren inderdaad en het zal vast allemaal een reden hebben. Maar mijn verwachting was dat ik binnen 24u een nieuwe telefoon had, of later na een dag, of later na een week... Ineens toch een maand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
JKBlikopener schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:45:
Ik denk dat je daar een aanname doet... hoe de processen tussen belsimpel en tele2 lopen hebben jij en ik geen zicht op. Maar als bijvoorbeeld belsimpel niet de juiste opdrachten doet aan Tele2 dan krijg je vanzelf verkeerde of vertraagde opdrachten... om maar een mogelijke situatie te bedenken, die volgens mij in eerste instantie ook is voorgekomen gezien de 'vergeten' annulering van het abonnement.

In ieder geval is mijn ervaring met Tele2 dat ze normaal gesproken snel reageren en handelen als je direct dingen met ze moet regelen... maar dat is in jouw geval niet zo en dan is het lastig aan te wijzen waar de vertraging ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JKBlikopener Door het beëindigen en terugsturen zit er bepaalde verwerkingstijd tussen, en als er ook iemand iets fout doet in 1 van de partijen gaat het mis. Je kunt ook direct bij Tele2 terecht dan skip je de tussenpersoon (belsimpel) https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/samsung-galaxy-s8/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKBlikopener
Jullie hebben beiden denk ik een goed punt. @MicGlou Ik denk dat ik zeker wat aannames doe maar dat is er denk ik in geslopen doordat het lang onduidelijk was.
@Hackus dat zal hoogst waarschijnlijk inderdaad het punt zijn waarop iets is mis gegaan. Al is dat uiteindelijk ook weer een aanname.
Het had inderdaad ook prima direct via hen gekund. Maar de voordelen van Belsimpel vind ik altijd wel heel handig.

Ps. Leuk om te reageren :D dit is mn eerste keer hier. Bedankt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JKBlikopener schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:05:
Jullie hebben beiden denk ik een goed punt. @MicGlou Ik denk dat ik zeker wat aannames doe maar dat is er denk ik in geslopen doordat het lang onduidelijk was.
@Hackus dat zal hoogst waarschijnlijk inderdaad het punt zijn waarop iets is mis gegaan. Al is dat uiteindelijk ook weer een aanname.
Het had inderdaad ook prima direct via hen gekund. Maar de voordelen van Belsimpel vind ik altijd wel heel handig.

Ps. Leuk om te reageren :D dit is mn eerste keer hier. Bedankt hoor
Ze wachten dus denk ik tot de bedenktijd om is, van online aankopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKBlikopener
Mijn telefoon is eindelijk onderweg! Hoewel TELE2 aangaf dat ik opnieuw een bestelling moest gaan doen, heeft Belsimpel na een reminder van mij, de boel netjes afgemaakt met mijn oorspronkelijke order.
Het ging vanmiddag binnen een paar minuten. Eerst het mailtje van Tele2 als welkom bij hen met een nieuw contract. Vlak daarna een sms dat mijn aansluiting vanaf nu verder ging op dat contract. En weer even daarna een track&trace van Belsimpel dat een pakketje onderweg was.
Gelukkig heb ik straks gewoon een heerlijk toestel voor een mooie prijs op een goed netwerk. Al denk ik volgende keer wel 2x na voordat ik een toestel retour stuur! Volgens mij retourneerde ik het toestel in de laatste dagen voor Belsimpel, dat waarschijnlijk de oorzaak was dat zij de annulering te laat doorgaven. De inruilperiode compleet uitzitten heeft blijkbaar ook zo z'n risico.
Maar goed, als het ff meezit ben ik dit ergens volgende week al weer vergeten :p
Pagina: 1