Toon posts:

[WhatsApp] Hoelang bewaard, wanneer telefoon uit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag, onlangs is mijn Samsung telefoon kapot gegaan. Mijn telefoon is niet te repareren (waterschade) en gaat ook niet meer aan.
Nu wil ik opnieuw whatsapp gaan installeren, ik heb nu een iPhone (6s).

Alleen zit ik in de volgende dilemma: ik wil graag mijn ontvangen en niet geopende berichten kunnen lezen.
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- wanneer ik whatsapp weer opnieuw installeer op een Android telefoon, heb ik wel mijn oude berichten terug(heb automatische back up en nog een oude Android telefoon liggen), maar kan ik dan ook mijn niet gelezen maar wel ontvangen berichten zien?
- is het ook mogelijk om de ontvangen maar niet geopende berichten te lezen wanneer ik whatsapp direct op mijn iPhone installeer?

Ik hoop dat ik deze niet geopende berichten alsnog kan ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips over?

(Ik heb nog niks geprobeerd uit angst de berichten niet meer te kunnen lezen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu dat mijn titel/onderwerp erg vaag is. Excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 23:05

-36-

Trust me. I'm an amateur

Bij een nieuwe installatie/activatie komen alle berichten die nog niet ontvangen zijn aan alsof de telefoon uitgestaan heeft. Hoe lang die periode is weet ik niet precies maar iig meer dan een week. Je kan dus gewoon whatsapp op je iphone installeren. Als ze wel ontvangen (gelezen en ongelezen) zijn zul je die moeten herstellen mbv een backup

[ Voor 29% gewijzigd door -36- op 06-08-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook of er een kans is om deze berichten na 4 weken nog te ontvangen 🙈 ik heb aardig lang gewacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 23:05

-36-

Trust me. I'm an amateur

1 manier om erachter te komen })

Je berichten kan je opdelen in 3 situaties:

1-je hebt een gedeelte van je oude berichten gebackupped. die heb je al teruggezet

2-je had een aantal gelezen en ongelezen ontvangen berichten maar nog niet gebackupped die kan je enkel herstellen door ze van de defecte Samsung te halen

3-Alles wat daarna is verstuurd zul je bij activatie gewoon ontvangen

Als je Samsung telefoon niet meer gemaakt kan worden en de berichten niet toevallig op sdkaart staan ben je de berichten van optie 2 dus kwijt.

[ Voor 82% gewijzigd door -36- op 07-08-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Ik heb je titel even aangepast.

Berichten die verzonden zijn in de periode dat je geen telefoon had / aanstond, komen inderdaad gewoon nog binnen. Volgens een aantal bronnen op internet is die periode 30 dagen.

Berichten die je op je Samsung al wel binnen had, maar nog niet gelezen (lees notificatie staat er en WhatsApp heb je nog niet geopend) worden ook behandeld als 'niet verzonden' en komen 'nog een keer' binnen.

Alle berichten die je al wel gelezen hebt, maar die niet in je backup staan ben je helaas kwijt.
Pagina: 1