SATA 2.5 1TB Disk wordt niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb de 1TB Harddisk uit mijn laptop vervangen door een SSD Schijf.
Nu heb ik de 1TB HDD via een USB Bridge aan de laptop hangen.
Schijf wordt in schijfbeheer herkend, maar ik kan er niks mee.
Uitgebreid gezocht en van alles geprobeerd in verschillende computers, maar niks lukt.

Graag advies.

Alle reacties

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 21:49

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

En wanneer je bijvoorbeeld partition Magic gebruikt? Zijn er dan acties mogelijk? Niet alles kan via schijfbeheer, zeker niet de de schijfindeling niet helemaal lekker is.

• playon1955
Na XP heb ik geen schijfbeheer programma's meer gebruikt.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:29
En waarom probeer je het nu niet?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

kodak

FP ProMod
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom je de disk niet kan gebruiken. Helaas hebben ook de tools van Windows beperkingen. Je zou gparted op een usb kunnen zetten, daarmee booten en kijken wat voor informatie dat geeft over je disk.

[ Voor 29% gewijzigd door kodak op 06-08-2018 21:52 ]

• playon1955
Ik ben met AOMEI aan de gang gegaan. Gratis Disk Partition Manager dat onder Windows 10 werkt.
Hij hikt en breekt de opdracht af. Ik zal foutmelding uploaden.
Wat ik niet snap is dat ik al meerdere keren een Laptop disk in een USB 3.0 case heb gedouwd en niet tegen deze problemen aanliep.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Zit ie in een USB 2 poort ? Zoja misschien op het randje van toegestane vermogen.

• playon1955
Dank voor alle reacties. Ik heb diverse freeware partition managers gebruikt zonder resultaat. Het idee om het daar te zoeken kon ik zelf niet bedenken. Zeker nadat ik over ben gegaan naar Windows 7 en later Windows 10 toen ik er achter kwam dat mijn Partition Manager niet meer geschikt was vanwege ander disk management. Nu via via geholpen aan Paragon Partiion Manager. WeTransfer is dan een uitkomst tegenwoordig. De Freeware managers liepen allemaal stuk en met Paragon was het in een keer raak.
Dank voor de tips om het in deze hoek te gaan zoeken.
Dit is niet de eerste keer dat ik een disk met een bridge aan een computer heb gehangen. Gek dat ik al die poespas moest uithalen.
Pagina: 1