Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
Op vakantie geweest naar l'ile de Re en om daar te komen moet je over een tolbrug genaamd Pont de I'ile de Ré. Eén van de laatste avonden op stap geweest met mijn statief.

1.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1814/43842077442_1dc74d9356_c.jpgPont de l'île de Ré at night2 by Roger Wilco, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1818/43172585144_4768723904_c.jpgPont de l'île de Ré at night1 by Roger Wilco, on Flickr

3.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/860/43842076952_ae1c2c7db4_c.jpgPont de l'île de Ré at night3 by Roger Wilco, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vind de eerste twee gaaf! Lekker strakke compositie, goed getimed qua blue hour, mooie sterretjes. Inderdaad een mooie usecase voor een statief :)
De derde valt wat dat betreft een beetje uit de toon: hij lijkt later gemaakt, is niet helemaal scherp en met name het zand rechts in beeld is wat onrustig voor het oog. Zou die dus lekker weglaten!

[ Voor 9% gewijzigd door tobiasvs op 06-08-2018 23:13 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Yup foto 2 is de winnaar :)

Goed gebruik gemaakt van leading lines (ik volg de brug helemaal op de foto).

Mocht je er ooit weer komen zou ik ook eens een long exposure met zonsondergang of zonsopgang proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:42
Eens met bovenstaande

- Fote 1 mooie kleuren. Zou wel iets meer sterretjes willen zien bij de lichten, en de reflectie op de voorgrond is iets raar (vooral het grote gele vlak midden onderin). Zie dat je 10 sec sluitertijd hebt gebruikt, ben benieuwd hoe hij met 20 was geweest
- Fote 2 is top. Reflectie werd perfect (die gele band op het water onder de brug)
- Foto 3 weglaten. Niet helemaal scherp, te geel en het zand werkt voor mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@MRIdev sluit me aan bij @tobiasvs de 3de foto is veel minder mooi door de compositie en toning.

Foto 1 vindt ik het mooist (klein puntje van kritiek, het groene lampje aan de linkerzijde en het ene lampje onder aan de brug haalde me een beetje uit de foto dus die zou ik persoonlijk weg klonen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind foto 1 juist de winnaar; het standpunt bij foto 2 zien we zooovaak langskomen :P Ik vind juist bij foto 1 het lijnenspel veel prominenter "volgbaar" zeg maar.

"Slechts" 3 foto's van hetzelfde onderwerp waarbij er ook 1 uit de toon valt, vind ik alleen moeilijk om als testcase/showcase serie te zien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
Iedereen bedankt voor de reacties!

@Verwijderd Die laatste is inderdaad later genomen. Ik was op de benenwagen en die brug is best lang en dan ben je snel wat tijd kwijt op en neer naar onder en boven ;)

@PdeBie Zonsondergang was de bedoeling, maar na twee weken mooi meer was het net die avond bewolkt. Ook nog de avond van de maansverduistering :'(

@Deathchant Twee/drie foto's zijn inderdaad aan de magere kant voor een …..case. Echter wilde ik de eerste twee foto's wel graag delen. Ik zal eens kijken of ik er nog een paar bij kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
1 en 2 zijn tof! 3e valt idd een beetje uit de toon. Niet helemaal scherp en ook de scherptediepte is wat klein / focus zou wat meer naar voren moeten liggen. De onscherpe railing leidt wat af en werkt hier niet echt lekker.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Pagina: 1