In de maling genomen door een ziggo callcenter medewerkster

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Rodrigues
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 20:25
Dag allen,

Vorige week werd ik gebeld door een Ziggo vertegenwoordigster en deze kwam met een verleidelijke aanbieding. Het kwam neer op sneller internet voor dezelfde prijs alleen zou ik dan een zakelijke aansluiting hebben. Ik was niet geïnteresseerd maar gaf aan dat ik wel graag het ziggo Movies en series pakket wilde. De mevrouw heeft toen me in de wacht gezet en even met haar manager gesproken en heeft me toen gezegd dat dit kon voor dezelfde prijs. Er ging wat meer onderhandeling aan vooraf maar in de basis is dit hoe het gesprek verliep.

Het is nu twee weken later en nu blijkt dat ik wel sneller internet heb maar geen Movies en series pakket heb. Het lijkt er op dat ik in de maling ben genomen door de ziggo callcenter medewerker die haar targets wilde halen. Na meerdere keren met de ziggo klantenservice gebeld te hebben, geeft ziggo aan dat het een extern callcenter is geweest en het gesprek niet terug te kunnen luisteren. Als tegenprestatie hebben ze me aanbieding voor 6 maanden gratis Movies en series gegeven. Dat was niet de afspraak en nu heb ik aangegeven dat ik niet meer wil ingaan op de aanbieding maar ziggo wil het contract niet ontbinden.

Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken. Wat kan ik doen om 1. Ziggo aan de gemaakte afspraak te houden of 2. Het contract te laten ontbinden?

Hoop dat iemand me kan helpen!

Groet,

Manuel

Beste antwoord (via M_Rodrigues op 09-08-2018 18:58)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VodafoneZiggo @Anoniem: 467493 kunnen je misschien verder helpen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uitzoeken wie jouw een aanbieding heeft gedaan. Als dit buiten Ziggo om is dan wordt het lastig. Die partij zul je echter wel moeten laten weten van de aanbieding af te zien, je hebt immers bedenktijd.

Als je via Ziggo het een en ander gecommuniceerd hebt gekregen dan moet je met hen in conclaaf gaan welke partij dit is geweest.

Wat het allerbelangrijkste is: houd je financiën in de gaten, als je echt in de maling bent genomen kan je dat duurt komen te staan!

(Je hebt het een paar keer over "in de mailing genomen", ik hoop dat dit een autocorrect foutje is. De gangbare schrijfwijze is "maling".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Rodrigues
Damn, Was de auto spellings correctie. Dank.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb dus wel sneller internet via ziggo maar het Movies en series pakket is niet toegevoegd. Dat ik heb nu ook in de initiële post verduidelijkt.

De aanbieding is gedaan door een extern calcenter dat door ziggo is ingehuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door M_Rodrigues op 06-08-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:07
M_Rodrigues schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:30:
Damn, Was de auto spellings correctie. Dank.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb dus wel sneller internet via ziggo maar het Movies en series pakket is niet toegevoegd. Dat ik heb nu ook in de initiële post verduidelijkt.

De aanbieding is gedaan door een extern calcenter dat door ziggo is ingehuurd.
Je valt nog binnen de wettelijke bedenktermijn, dus als je het er niet eens mee bent annuleren en verder evt stappen zetten

[ Voor 10% gewijzigd door mad-dog op 06-08-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
NVM

Je hebt het al toegevoegd

[ Voor 82% gewijzigd door Breezers op 06-08-2018 21:33 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VodafoneZiggo @Anoniem: 467493 kunnen je misschien verder helpen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Rodrigues
mad-dog schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Je valt nog binnen de wettelijke bedenktermijn, dus als je het er niet eens mee bent annuleren en verder evt stappen zetten
Ziggo zegt dat ik nu vast zit aan het contract en het niet meer kan ontbinden. Ik ben wel nog binnen de twee weken bedenktijd periode. Zouden de regels voor zakelijke contracten anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:07
M_Rodrigues schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:36:
[...]

Ziggo zegt dat ik nu vast zit aan het contract en het niet meer kan ontbinden. Ik ben wel nog binnen de twee weken bedenktijd periode. Zouden de regels voor zakelijke contracten anders zijn?
Oh crap, zakelijk geldt inderdaad dit niet. Dan actie ondernemen richting dit bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Gezien het vorige week gebeurd is heb je recht het aanbod te ontbinden. Dat is de wet koop op afstand.

Dus: Ziggo bellen, en zeggen de boel weer terug gedraaid mag worden.

Wat je ook kunt doen is dreigen met rechtsbijstand, dan willen soms ook ineens dingen lukken.

Ik heb hele slechte ervaringen met Ziggo klantenservice, dus een harde toon is soms nodig dingen geregeld te krijgen. Het is niet de manier dat mij aanspreekt, maar het is gekgenoeg bij Ziggo wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

M_Rodrigues schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:36:
[...]

Voor de duidelijkheid, hij wilde geen zakelijk contract maar zijn film pakket. Dat Ziggo er een zakelijk pakket van gemaakt heeft is hun fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
michelsoe12 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Voor de duidelijkheid, hij wilde geen zakelijk contract maar zijn film pakket. Dat Ziggo er een zakelijk pakket van gemaakt heeft is hun fout.
Tenzij het ook echt op naam van een bedrijf staat...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34
Na meerdere keren met de ziggo klantenservice gebeld te hebben, geeft ziggo aan dat het een extern callcenter is geweest en het gesprek niet terug te kunnen luisteren.
Wat een onzin. Er zitten gewoon wat medewerkers hun duim uit te zuigen zoals gebruikelijk daar :).

Je zou sowieso "schriftelijk" een bevestiging moeten krijgen, wat je uiteraard weer kan ontbinden. Of dit is anders omdat je al klant was, maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

M_Rodrigues schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:14:
Na meerdere keren met de ziggo klantenservice gebeld te hebben, geeft ziggo aan dat het een extern callcenter is geweest en het gesprek niet terug te kunnen luisteren.
Dat is toch mooi? Je bent als het goed is telefonisch een contract aangegaan. Als ze moeilijk doen het niet terug te kunnen luisteren, dan is je contract dus ook erg en dus ongeldig.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25
Lijkt me een helder verhaal: geef gewoon bij Ziggo aan dat je nooit akkoord bent gegaan met dit specifieke contract. Laat hen maar bewijzen dat dat wél het geval is. Als zij dan ineens wel een bandje boven water toveren dan wordt het ook meteen duidelijk dat hier sprake van misleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@M_Rodrigues aangezien dit meer een shopping / juridisch, dan een technisch probleem is. Geef ik het topic een schopje richting het Shopping Forum. Daar zitten ook wat meer juristen die je wellicht de juiste richting op kunnen duwen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hallo Manuel,

Dit is inderdaad een erg vreemde situatie die we graag voor je uitzoeken. We komen daarom graag met je in contact. Zou je ons via een privébericht je klantnummer en geboortedatum willen doorgeven dan pakken wij je gegevens er even bij. Dit moet natuurlijk netjes opgelost worden en jij als klant mag geen dupe worden van onze fouten!

Met vriendelijke groet,
Alex van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je zegt dat het gesprek niet is opgenomen. In dat geval kan Ziggo dus niet aantonen dat jij ook werkelijk dat contract wilde, want dat moet op band staan. Dus dat moet aangetoond kunnen worden, lijkt me? In de praktijk is dit vaak een bandje waarop een beschrijving van de te leveren dienst een staat, in combinatie met een gesproken bevestiging van jou, of je zou een contract opgestuurd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 18:56

LankHoar

Langharig tuig

Tip: neem altijd al je gesprekken op met een call-recorder. Dat mag als particulier gewoon. Zelf gebruik ik op Android "Call Recorder" en het heeft me al vaak geholpen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
LankHoar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:22:
Tip: neem altijd al je gesprekken op met een call-recorder. Dat mag als particulier gewoon. Zelf gebruik ik op Android "Call Recorder" en het heeft me al vaak geholpen.
Bestaat dat voor iPhone ook? (ik meen dat Apple daar ooit nogal spastisch mee omging...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Valorian schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Bestaat dat voor iPhone ook? (ik meen dat Apple daar ooit nogal spastisch mee omging...)
Ik heb nooit langer dan 1 minuut achtereen een iPhone vastgehouden, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven :) Ik zou zeggen, gebruik uw favoriete zoekmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
LankHoar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb nooit langer dan 1 minuut achtereen een iPhone vastgehouden, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven :) Ik zou zeggen, gebruik uw favoriete zoekmachine.
Net gedaan. Blijft drama. Er is geen normale call-decording app, alleen apps waarbij ze via een loop-around ongeveer hetzelfde bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door een conference call op te zetten waarbij het 3e nummer vervolgens de Recording regelt. En nog meer van dat soort non-oplossingen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Valorian schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Net gedaan. Blijft drama. Er is geen normale call-decording app, alleen apps waarbij ze via een loop-around ongeveer hetzelfde bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door een conference call op te zetten waarbij het 3e nummer vervolgens de Recording regelt. En nog meer van dat soort non-oplossingen...
Nog een reden voor mij om ook in de toekomst geen iPhone langer dan 1 minuut vast te houden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
M_Rodrigues schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:14:
(…)
(…)
Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken. Wat kan ik doen om 1. Ziggo aan de gemaakte afspraak te houden of 2. Het contract te laten ontbinden?
Ik ga er even van uit dat Ziggo meent op basis van het gesprek met een callcenter dat je een contract hebt, dus dat je daarna niet iets hebt getekend. Welnu:

JE HEBT HELEMAAL GEEN CONTRACT.
En, een niet-bestaand contract kan je niet laten ontbinden.

Ziggo denkt daar wellicht anders over. Dan moeten ze dat bewijzen dat er wel een contract is ("wie eist, bewijst"), met de opnames van dat externe callcenter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_Rodrigues
Ik heb contact opgenomen met de ziggo webcare vertegenwoordiger. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Hou er allemaal wel voorzichtig rekening mee dat ts niet met ziggo, maar met een derde partij heeft gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

418O2 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:46:
Hou er allemaal wel voorzichtig rekening mee dat ts niet met ziggo, maar met een derde partij heeft gesproken
Dan moet er gelukkig nog steeds bewijs zijn van de contractswijziging. Zij het een gespreksopname danwel een getekend contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:34
Maakt niet uit. Ziggo besteedt gewoon gedeeltelijk hun callcenters uit, en daarom heeft Ziggo zelf het gesprek niet. Dat ligt bij dat betreffende callcenter. Die callcenters hebben ook toegang tot de database van Ziggo, want ze bellen -namens- Ziggo.

Daarentegen is er dus wel iets veranderd in het pakket van TS, en dat kan Ziggo gewoon opzoeken (en ongedaan maken). Ziggo communiceert dat vervolgens weer terug aan dat centrum, en daarop volgens als het goed is maatregelen. Blijft trouwens ronduit een smerige actie van de telemarketeer.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 07-08-2018 17:56 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 06:04

Hokkie

Hello

In de openingspost en de reacties lees ik niet dat er, per mail, een overzicht is toegezonden waarin de gemaakte afspraken staan. Heb je dit?

In essentie gaat een overeenkomst over hetgeen je bent overeengekomen. Dit geldt voor zowel zakelijk alsook particulier. Je kan Ziggo aanschrijven dat zij een wanprestatie leveren en dit dienen zij te weerleggen (enig bewijslast van jouw kant is dan wel gewenst). Doen zij dit niet, dan kan je ontbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hokkie op 07-08-2018 23:06 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dat is irrelevant: die derde partij handelt namens Ziggo. Ziggo kan zich dus niet verschuilen achter die derde partij.
Vergelijk het met een verbouwing: jij schakelt een aannemer in, die vervolgens een loodgieter laat komen. Loodgieter stoot jouw tv om, dus jij stelt de aannemer aansprakelijk: de loodgieter was namens hem aan het werk.

Enige adder onder het gras is het feit dat ze een zakelijk abonnement aangesmeerd hebben. Daar gelden wel andere regels voor wat betreft opzegtermijnen en dergelijke.
Hopelijk komt TS eruit met Ziggo Webcare.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 14-06 15:14

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

redfoxert schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:46:
[...]Tenzij het ook echt op naam van een bedrijf staat...
Precies dit...

Ziggo maakt dat niet uit. Ook als bestuurder van een Vereniging (denk: VvE) wordt je platgebeld met een aanbieding voor een zakelijke aansluiting. Sneller internet, nog steeds een TV-aansluiting, maar voor minder geld. Profiteren denk je, maar ik ben flink pissig geworden: waarom krijgt piet particulier dit niet, maar heb je met een KvK inschrijving wel toegang tot dit? Je hoeft niet eens vanaf een zakelijke rekening te betalen. Ik vind dit een hele dikke middelvinger naar de particulier toe. Minder product, meer geld.
Ik zou zeggen: massaal bestuurder van een vereniging worden. Helaas dat het oprichten honderden euro's kost voor de statuten, maar met een lege huls waar tientallen/honderden bestuurders in zitten kun je die kosten ook drukken. Bespaar je maandelijks een aantal euro's mee, dus het kan al redelijk vlot uit.

De enige reden dat ik Ziggo niet de deur heb gewezen is dat er in mijn ogen weinig goed alternatief is... Maar die oneerlijke constructie kan ik nog steeds boos om worden.

Edit: de cijfers erbij:

Zakelijk: 44€ p/m. 60/10 Mbit, 'Start'TV, geen aansluitkosten, bij jaarcontract 1e 2 maanden gratis.
Piet Particulier: €48,50 p/m, 40/4 Mbit, 'Start'TV, €19,95 aansluitkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakertje op 08-08-2018 08:51 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 11:36
Controleer voor de grap eens je Ziggo Go app, kan zomaar zijn dat je daar wel het movies pakket hebt. Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met vodafone icm ziggo. Als gratis extra koos ik ook het movies pakket, Maar die werkt alleen via Ziggo Go of Horizon box (ik kijk via CI+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 16:54
LankHoar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:22:
Heb je toevallig een linkje naar de app die je gebruikt? Er staan er nogal wat in de Play Store met allemaal dezelfde naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Freakertje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

Precies dit...

Ziggo maakt dat niet uit. Ook als bestuurder van een Vereniging (denk: VvE) wordt je platgebeld met een aanbieding voor een zakelijke aansluiting. Sneller internet, nog steeds een TV-aansluiting, maar voor minder geld. Profiteren denk je, maar ik ben flink pissig geworden: waarom krijgt piet particulier dit niet, maar heb je met een KvK inschrijving wel toegang tot dit? Je hoeft niet eens vanaf een zakelijke rekening te betalen. Ik vind dit een hele dikke middelvinger naar de particulier toe. Minder product, meer geld.
Ik zou zeggen: massaal bestuurder van een vereniging worden. Helaas dat het oprichten honderden euro's kost voor de statuten, maar met een lege huls waar tientallen/honderden bestuurders in zitten kun je die kosten ook drukken. Bespaar je maandelijks een aantal euro's mee, dus het kan al redelijk vlot uit.

De enige reden dat ik Ziggo niet de deur heb gewezen is dat er in mijn ogen weinig goed alternatief is... Maar die oneerlijke constructie kan ik nog steeds boos om worden.

Zakelijk: 44€ p/m. 60/10 Mbit, 'Start'TV, geen aansluitkosten, bij jaarcontract 1e 2 maanden gratis.
Vergeet de consumentenrechten niet mee te rekenen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Blauwschaap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar de app die je gebruikt? Er staan er nogal wat in de Play Store met allemaal dezelfde naam.
https://play.google.com/s...=com.appstar.callrecorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

En in mijn korte berekening betaal ik als ik als Zakelijke Klant mijn Ziggo Max zou moeten afnemen echt meer dan wat ik nu betaal als particulier.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Laten we gewoon ff afwachten wat Ziggo nu doet met TS. Alle aannames en speculaties nu heb je niets aan.
Zo loopt het al uit naar een 'Mijn ervaringen met Ziggo' Topic. Waarschijnlijk gewoon 'een nieuwe' callcentermedewerker die iets verkeerd heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 20:50
Stoelpoot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Vergeet de reflex wet niet. Dus ook als Zzp'er kan je vaak genoeg je Consumenten recht krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 13:00
Freakertje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:41:

Doe je dan ook ff de BTW meerekenen bij de zakelijke aansluiting? 8)7
En bij consument is ook 'tijdelijk' geen aansluitkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 08-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@M_Rodrigues Even voor in de toekomst: nooit deals doen over de telefoon. In het verleden heb ik dat een paar keer gedaan, maar nu kijk ik gewoon op internet of sturen ze mij eerst het maar op papier/email voordat ik teken. Veelal gaan ze daar niet mee akkoord, en dan weet ik voldoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Vergeet de reflex wet niet. Dus ook als Zzp'er kan je vaak genoeg je Consumenten recht krijgen
Maar goed, om terug te komen op het onderwerp: Er is geen enkel recht van toepassing, totdat Ziggo een akkoord van de klant kan overhandigen aan de klant. TS is nu in gesprek met Ziggo, dus laten we dat afwachten zoals Hackus zegt. Er zit iig schot in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Interessant topic!

1) Als ze geen opname hebben, is er ook geen contract afgesloten.

2) Als ze wel een opname hebben, blijkt daaruit snel genoeg wat er is overeengekomen.

3) Als ze een zakelijk pakket aan een particulier verkopen, gelden nog steeds gewoon de wetten die particuliere kopers beschermen. Ze kunnen dus alleen onder wet koop op afstand en bedenktermijnen uit als het nieuwe contract daadwerkelijk op naam van een bedrijf is opgesteld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Arjant2 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Doe je dan ook ff de BTW meerekenen bij de zakelijke aansluiting? 8)7
En bij consument is ook 'tijdelijk' geen aansluitkosten.
OMG... They tricked me! 8)7
Ik zie nu op de laatste pagina inderdaad pas de kleine lettertjes. Daar zullen dus ook wel een aantal consumenten instinken die denken een dealtje te hebben. Dan is het maar helemaal goed dat ik er niet op ingegaan ben. Feitelijk maakt dit het hele zaakje nog smeriger, een gewone consument (zo zie ik mij) verleiden tot een zakelijk contract dat goedkoper lijkt, maar wat puntje bij paaltje nog duurder is ook. En dan heb je helemaal geen poot meer op te staan, vooral als je gelokt bent tot dat jaarcontract. Ziggo is bij mijn weten het enige bedrijf dat vrijwilligers behandeld als ondernemers. Maakt mij eigenlijk alleen maar vastbeslotener om bij een goed alternatief over te stappen.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OMG. Dat is echt standaard voor zakelijke deals, daar wordt nooit de BTW meteen in meegenomen tenzij expliciet vermeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

OMG. Dat is echt standaard voor zakelijke deals, daar wordt nooit de BTW meteen in meegenomen tenzij expliciet vermeld...
Leuk voor je dat je daar gewend aan bent, maar houd je alsjeblieft ook even rekening met de huis-, tuin-, en keukenburger die standaard WEL de incl. BTW prijs voorgeschoteld krijgt? O+

Mijn punt is juist dat je als niet-ondernemer, die slechts voor een paar appartementen, vrijwillig (!) bestuurder moet spelen (VvE is verplicht immers), wel als zakelijk ondernemer benaderd wordt door Ziggo en zo in de BTW -truc kan stinken.
En van dat soort VvE bestuurders zijn er nogal wat in NL. Tienduizenden algauw schat ik zo in. Hier in mijn wijk zijn het er algauw honderden, hier in dit huizenblok al zeven. Om maar even een idee te geven.
Al die mensen zijn over het algemeen niet gewend in ex. BTW te denken, maar worden wel benaderd door Ziggo, doordat ze met naam en toenaam vogelvrij in het KvK register staan. En je kunt je ook niet afmelden via het bel me niet register, want je bent ondernemer! 8)7

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Freakertje je telefoonnummer is prive data, dat mag KvK niet eens doorverkopen zonder je toestemming. Ik heb bij mijn eenmanszaak alle telefoonnummers laten verwijderen.
Belmeniet is wel van toepassing op eenmanszaken, maar callcenters hebben er schijt aan, die zeggen dat zij dat wel mogen of komen met smoes dat je nummer is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Freakertje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Leuk voor je dat je daar gewend aan bent, maar houd je alsjeblieft ook even rekening met de huis-, tuin-, en keukenburger die standaard WEL de incl. BTW prijs voorgeschoteld krijgt? O+

Mijn punt is juist dat je als niet-ondernemer, die slechts voor een paar appartementen, vrijwillig (!) bestuurder moet spelen (VvE is verplicht immers), wel als zakelijk ondernemer benaderd wordt door Ziggo en zo in de BTW -truc kan stinken.
En van dat soort VvE bestuurders zijn er nogal wat in NL. Tienduizenden algauw schat ik zo in. Hier in mijn wijk zijn het er algauw honderden, hier in dit huizenblok al zeven. Om maar even een idee te geven.
Al die mensen zijn over het algemeen niet gewend in ex. BTW te denken, maar worden wel benaderd door Ziggo, doordat ze met naam en toenaam vogelvrij in het KvK register staan. En je kunt je ook niet afmelden via het bel me niet register, want je bent ondernemer! 8)7
En vrijwilligers werken meestal voor verenigingen, die sowieso geen omzetbelastingaangifte doen en dus btw ook niet kunnen aftrekken. Bij dergelijke organisaties is het van geen enkel nut om prijzen ex btw aan te geven...

Ik vind het pure misleiding.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:29
niet echt. Zakelijke communicatie is altijd ex. btw prijzen. Dat je dit als particulier die zaakje wilt spelen (voor de voordelen) niet weet is dus echt je eigen probleem. neemt niet weg dat Ziggo dit moet kunnen oplossen.

Mijn ervaring met bellen is dat je uiteindelijk (na verzoeken om escalatie meestal naar een manager) daadwerkelijk een goede oplossing krijgt.

benno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
mad-dog schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Oh crap, zakelijk geldt inderdaad dit niet. Dan actie ondernemen richting dit bedrijf
Veel voorkomende maar onjuiste gedachte want "kleine ondernemers" (en dat zijn in alle gevallen alle ZZP'ers maar dus ook kleinere BV's) vallen ook onder de consumenten wetgeving en hebben dus dezelfde rechten.

Zakelijk wordt nooit BTW vermeld (moet je er dus zelf bijdenken). Zou geen enkel probleem hoeven te zijn voor VVE-bestuurders want die moeten wel vaker contracten sluiten en zouden dus daar aan gewend moeten zijn. Beetje zelfstudie kan nooit kwaad.

@Freakertje:

Voor dat "zakelijke abonnement" heb je geen inschrijving KvK nodig. Iedereen kan het afsluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door TonVH op 11-08-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie begint hier nu wel erg offtopic te gaan van het probleem van TS. De hele discussie over wel/niet zakelijk en de kosten zijn hier niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1