Aankoop advies Macbook of iMac specs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
Hallo,

Ik ben niet zo thuis in de hardware vandaag de dag. Ik zoek een iMac (21,5 inch) of een 13 inch MacBook pro deze wil ik gebruiken voor office gebruik en wat foto bewerking voor hobby.

Ik vind het belangrijk dat ik de komende 6 jaar met deze configuratie vooruit kan... wat raden jullie aan?

Fusion of SSD?
8 of 16 GB?
I5 of i7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ssd, 16 GB , i5 is voldoende voor de meeste mensen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je verwacht dat je alleen achter een bureau gaat werken en niet elders, iMac, als je flexibiliteit wil een MacBook met monitor en randapparatuur.

Maar idd sowieso altijd:
- SSD
- 16GB (want bij 21” iMac en MacBooks gesoldeerd)
- Core i5 processor minimaal

Als je voor de MacBook Pro wil gaan, laat de niet TB versies met 7e generatie dual core i5 processoren links liggen. Je wil echt de quad core variant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor wat jij wilt doen maakt het niet zoveel uit (of je moet met hele grote RAW bestanden gaan werken) Ik gebruik zelf dagelijks een 13,3 pro (late 2012) met SSD en 8 GB geheugen zonder enig probleem. Persoonlijk zou ik ook 2e hands kijken zodat je nog geld over hebt voor extra monitor etc. Zeker als je lightroom gebruikt moet je computer pas hard gaan rekening bij het exporteren het geen een moment is voor hooguit een extra kopje koffie of niet. Voor opslag van je foto's en dokumenten zou ik altijd een NAS/server kiezen. Vergeet niet de backup.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 17:02
Frogmen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:27:
Voor wat jij wilt doen maakt het niet zoveel uit (of je moet met hele grote RAW bestanden gaan werken) Ik gebruik zelf dagelijks een 13,3 pro (late 2012) met SSD en 8 GB geheugen zonder enig probleem. Persoonlijk zou ik ook 2e hands kijken zodat je nog geld over hebt voor extra monitor etc. Zeker als je lightroom gebruikt moet je computer pas hard gaan rekening bij het exporteren het geen een moment is voor hooguit een extra kopje koffie of niet. Voor opslag van je foto's en dokumenten zou ik altijd een NAS/server kiezen. Vergeet niet de backup.
Hij wil er graag de komende 6 jaar mee vooruit, dus dan is het niet slim om een oude, tweedehands MacBook aan te schaffen. Dat 8GB geheugen nu geen problemen geeft betekent niet dat dat de komende jaren ook zo blijft. 16GB RAM en zoveel mogelijk flashopslag is het belangrijkste als je nu een Mac gaat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Hij wil er graag de komende 6 jaar mee vooruit, dus dan is het niet slim om een oude, tweedehands MacBook aan te schaffen. Dat 8GB geheugen nu geen problemen geeft betekent niet dat dat de komende jaren ook zo blijft. 16GB RAM en zoveel mogelijk flashopslag is het belangrijkste als je nu een Mac gaat kopen.
Klopt maar als je windows gewend bent verwacht je niet dat een 6 jaar oude laptop nog steeds voldoet. Zeker als het je eerste Mac is zou ik beginnen met een kleine investering (relatief dan) door een 2e hands te kopen kan je daarna als het bevalt voor nieuw gaan. Vreemd genoeg staan er Macs te koop van mensen die het toch niet bevalt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
Dank jullie wel, het is uiteindelijk geworden:

MacBook Pro (15-inch, 2018), 2,6 GHz Intel Core i7 / 16 GB 2400 MHz DDR4 / Intel UHD Graphics 630 1536 MB / 512 GB SSD

Volgens mij moet ik hier heel lang mee vooruit kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daar ga je wel een tijd plezier mee beleven :)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Fietsbel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:51:
ssd, 16 GB , i5 is voldoende voor de meeste mensen.
8GB ook wel heel eerlijk gezegd. De vraag is: en over vijf jaar? Maar die SSD: daar moet je niét op bezuinigen!
hfunny schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:19:
Dank jullie wel, het is uiteindelijk geworden:

MacBook Pro (15-inch, 2018), 2,6 GHz Intel Core i7 / 16 GB 2400 MHz DDR4 / Intel UHD Graphics 630 1536 MB / 512 GB SSD

Volgens mij moet ik hier heel lang mee vooruit kunnen.
Ik zou voor de laagst gespecificeerde i7 gaan, throttling is weliswaar niet zo ernstig als voor de patch maar in principe vind ik eigenlijk vooral de twee extra cores interessant en de theoretische maximum prestaties van de 2.6 en de i9: ach ja. Vooral theoretisch.

[ Voor 57% gewijzigd door BikkelZ op 07-08-2018 23:03 ]

iOS developer

Pagina: 1