Deze site is niet veilig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-04 00:21
Halo medetweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, heb zelf op internet gezocht en geprobeerd en het werkt niet. Heb me computer ook helemaal opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet helaas.

Cache via de internet instellingen verwijderd, werkt ook niet.

Certificaat van de site instellen werkt ook niet.

Ik krijg de volgende melding:

Deze site is niet veilig (in het rood)

Foutcode: DLG_FLAGS_SEC_CERT_CN_INVALID

Er staan onder dit fout code: ga verder naar de webpagina (niet aanbevolen)

Maar als ik erop klik gebeurt er alsnog niks.

Als ik niet bij de juiste topic zit, verplaats het gerust.

Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing van jullie te krijgen.

Bedankt allemaal.

Groetjes Cem

[ Voor 3% gewijzigd door JustNutszz op 06-08-2018 20:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Staat je tijd en datum wel goed?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:29
Welke site gaat het om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De reden dat je deze foutmelding krijgt kan door deze punten komen:
  • When the website certificate is not installed precisely.
  • When the website certificate is expired, or the administrator does not renew it.
  • The chances are that website you’re visiting is compromised or the site has a malicious redirection.
Daar helpt een herinstallatie van je Windows helemaal niks tegen, de oorzaak ligt bij de website, niet bij je eigen computer.

Ik weet niet hoe goed je Engels is maar lees deze eens door: https://geekermag.com/error-code-dlg_flags_invalid_ca/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 37691

De foutcode DLG_FLAGS_SEC_CERT_CN_INVALID lijkt me redelijk duidelijk.

Het certificaat van die website lijkt me incorrect gegenereerd. Een certificaat wordt gesigned aan CN (Common Name, domeinnaam/fqdn van het certificaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Bedankt voor de snelle reacties allemaal!

Ja tijd en datum staat overigens goed. Dat zij een collega ook al die wat meer verstand heeft dan ik. Mijn Engels is redelijk..

Het gaat om de site van Epic Games.

[ Voor 10% gewijzigd door JustNutszz op 06-08-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Heeft niks met je computer te maken maar met de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Oké.. want als ik op een andere pc het cliënt wil installeren dan doet hij het maar op pc1 niet. Krijg ik deze foutmelding/foutcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:45:
Het gaat om de site van Epic Games.
Deze? https://www.epicgames.com

Daar is niets mis mee. Anders zul je toch echt even een linkje moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Hoe kan ik een foto toevoegen kan iemand mij dat uitleggen dan laat ik het meteen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:48:
Oké.. want als ik op een andere pc het cliënt wil installeren dan doet hij het maar op pc1 niet. Krijg ik deze foutmelding/foutcode.
En je PC synchroniseert zijn tijd via NTP? En maakt gebruik van de zelfde DNS servers?
Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:50:
Hoe kan ik een foto toevoegen kan iemand mij dat uitleggen dan laat ik het meteen zien.
Liever tekst (URL overtiepen is echt irritant bij grote/lastige links), maar foto's zou je via imgur kunnen uploaden (al ziet het hele internet 't dan).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 06-08-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Ik zal het wel even over typen:

Certificaatfout https://launcher-public-s...b63c&productName=fortnite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"CN = *.ol.epicgames.com", lijkt me op het eerste gezicht correct. Waarom miept je browser daar over?!

Het gaat dus om `https://launcher-public-service-prod06.ol.epicgames.com`, als je die opent met Firefox/Chrome kan je certificate info zien (een download laat het slotje niet zien). Hier werkt het met beide genoemde browsers (up2date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Kingofdos,

Ik probeer het via Chrome en Firefox nu en nog steeds zelfde probleem.. heb via andere pc de installer gedownload en op USB stick gezet, als ik de cliënt wil installeren zeg de cliënt: please wait while we start your update en vervolgens komt er een rode driehoek onder de tekst bij de client en gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:
Kingofdos,

Ik probeer het via Chrome en Firefox nu en nog steeds zelfde probleem.. heb via andere pc de installer gedownload en op USB stick gezet, als ik de cliënt wil installeren zeg de cliënt: please wait while we start your update en vervolgens komt er een rode driehoek onder de tekst bij de client en gebeurt er niks.
Post eens een screenshot van de certificaatdetails, zoals Chrome ze weergeeft:

Afbeeldingslocatie: https://www.globalsign.com/files/1315/1490/9002/chrome-63-certificate-details-view.png

(Daarop klikken, dan verschijnt er een ander scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Klippy

Still Game

Als het maar op 1 PC is, is het een client probleem (jou PC dus).

Heb je anti virus software geïnstalleerd? Zo ja, laat die eens een volledige scan doen.
Anders eens scannen met MalwareBytes (https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/)

Doet me aan dit denken namelijk:
https://arstechnica.com/i...-breaks-https-encryption/

edit:

Ik ben eigenlijk niet 100% zeker of Malwarebytes dit gaat vinden of dat je zelf je certificaten moet verwijderen, hoop dat een andere Tweaker hier ervaring mee heeft en je kan helpen (als het dit probleem is).
Maar scan toch maar even eerst, kan geen kwaad :)

[ Voor 25% gewijzigd door Klippy op 06-08-2018 21:52 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thralas schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:40:
Post eens een screenshot van de certificaatdetails, zoals Chrome ze weergeeft:
Dat zou ik normaal ook zeggen, echter klinkt dit alsof de custom client (.msi) problemen heeft, gezien:
Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:
heb via andere pc de installer gedownload en op USB stick gezet, als ik de cliënt wil installeren zeg de cliënt: please wait while we start your update en vervolgens komt er een rode driehoek onder de tekst bij de client en gebeurt er niks.
Dat klinkt aardig "buiten de browser" als je het mij vraagt. ;)

Is die PC wel up2date? Welk OS/Versie? En bevat het b.v. alle (/de zelfde) .NET versies, etc?! Welke DNS server(s) zijn in gebruik (verschilt dat per PC, of het zelfde geconfigureerd via b.v. DHCP)?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 06-08-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
KingofDos

Pc is up to date, even stappen uitgevoerd wat klippy zei. Via de malware vind ie niks. Windows 10 is het, men internet is gewoon standaard geconfigureerd. Als ik iets anders wil downloaden dan doet hij het gewoon behalve bij Epic Games.. heel vreemd

Bedankt voor jullie reacties, tot heden nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Welke antivirus software gebruik je ?
Bepaalde antimalware software "kruipt" tussen de chain of trust van je certificaten. Bijvoorbeeld met BitDefender had ik daar wel eens last van.
https://www.bitdefender.c...ified-installed-1090.html

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 06-08-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:16
Ik zou zeggen; maak eens een screenshot van de Cert-details (gooi die op imgur of iets en deel de link hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Henk007 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:06:
Bepaalde antimalware software "kruipt" tussen de chain of trust van je certificaten.
Dit dus. Een anti-virus of firewall kan dit prima veroorzaken.
AVG doet dit bijvoorbeeld, en genereert zijn eigen SSL certificaten.
Een router/firewall kan ook een eigen pagina tonen voordat je op internet kan (campings, de trein, etc.).
Cemalcicek7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:45:
Dat zij een collega ook al die wat meer verstand heeft dan ik.
Even contact opnemen met je IT afdeling op het werk en het is zo opgelost.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-06 16:56
Ben eigenlijk wel benieuwd bij welke werkgever je Fortnite mag spelen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Haha ik zat thuis jongens, had me collega geappt via whatsappie. Kwa antivirus heb alles uitgezet en geprobeerd lukte nog steeds niet. Ik zal straks even wat meer proberen te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:22
Je kunt een screenshot op imgur zetten, en die van via de delen -> bbcode hier plaatsen.
Om een screenshot te maken kun je het knipprogramma gebruiken. (snipping tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Heren bedankt! Het is Opgelost!

Router reset gegeven en hij doet weer normaal!

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor snelle reacties en hulp!

Groetjes Cem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 13:37

kodak

FP ProMod
Als de oplossing was om je router een reset te geven dan is de oorzaak van je probleem waarschijnlijk niet opgelost. Je router kan hier alleen een probleem veroorzaken als die wat met het verkeer doet tussen je browser en de site die je wil bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad.
Eventueel zelfs een security breach/exploit van de router vanaf de wan-kant met het doel credentials te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Cemalcicek7 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:19:
Router reset gegeven en hij doet weer normaal!
Ja, eventjes. Totdat die router weer gehackt is en je zonder dat je het weet, bijvoorbeeld, je credit card gegevens of je facebook login gegevens aan een crimineel overhandigd.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 09-08-2018 00:07 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Hmm, wat kan ik dan het beste doen?
Andere router kopen? Heb momenteel één van asus (weet even niet welke type) maar die was rond de €50,-

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Cemalcicek7 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:29:
Hmm, wat kan ik dan het beste doen?
Andere router kopen? Heb momenteel één van asus (weet even niet welke type) maar die was rond de €50,-

Gr
Je zou eens kunnen kijken of die Asus router zélf vanop 't internet direct te benaderen is door in de instellingen van 't apparaatje te kijken. Zo'n ding hoort normaliter niet vanop 't internet te benaderen te zijn middels de admin console (http óf https maakt daarbij niet veel uit) maar ooit wordt dit aangezet door de gebruiker (per-ongeluk, en simpel omdat 't kán).

Sowieso even kijken of je Asus router de laatste firmware heeft draaien welke er door de fabrikant beschikbaar gesteld is. Als je iets van DD-WRT/ OPEN-WRT draait (wat er origineel niet op hoort te draaien) dan moet je uiteraard dáár de laatst geschikte versie van installeren....

Het lijkt mij overigens sterk dat zo'n Asus apparaatje iets aan SSL-Offloading aan het doen is geweest doordat zo'n ding daar amper/niet de spes's voor heeft qua hardware.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 13:37

kodak

FP ProMod
Cemalcicek7 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:29:Hmm, wat kan ik dan het beste doen? Andere router kopen? Heb momenteel één van asus (weet even niet welke type) maar die was rond de €50,-
Je hebt nog steeds erg weinig informatie gegeven over het probleem. Dat maakt het niet makkelijk te beoordelen wat er aan de hand was en of het echt aan je router lag.

Om je vragen te kunnen beantwoorden zou het helpen als je kan aangeven welke router je precies hebt en welke firmware (software) versie die heeft. Kost een beetje moeite, maar kan je veel ellende en onnodig geld uitgeven besparen.

Als het aan je router ligt en een beveiliginsprobleem is dan is het grote kans dat het komt door slecht onderhoud, verkeerd configureren en misschien de situatie dat onderhoud niet eens meer mogelijk is.
Dan is je router binnen de kortste tijd weer gehacked en dan mag je blij zijn als je daar geen nare gevolgen aan overhoudt.

Soms is het voldoende om wat aan het eigen gedrag te verhelpen door eens aan onderhoud te gaan doen, soms is het beter een nieuwe router te kopen en aan onderhoud te gaan doen.

Ergens op het apparaat staat het type en als je inlogt op de router staat het versienummer vast op een beheerpagina of statuspagina. Inloggen is vaak erg eenvoudig door met je browser naar http://192.168.1.1/ te gaan en in te loggen als gebruiker admin en het wachtwoord admin. 8)
Pagina: 1