[WooCommerce] Product opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Ik ben mijn eerste webshop aan het bouwen met WooCommerce en loop tegen een aantal dingen aan waarvan ik niet direct weet hoe én of ze op te lossen zijn
  • Bij de product eigenschappen kan ik een categorie "afmetingen" aanmaken en vervolgens hier diverse afmetingen in aangeven. Wat ik graag wil is het volgende:
    - Categorie afmetingen 1: 5 verschillende afmetingen
    - Categorie afmetingen 2: 5 verschillende afmetingen.
    - enzovoort
    Aan de voorkant van de shop moet bij het betreffende product waarbij een van de afmetingen categorieën is gekozen slechts te zien zijn: Afmetingen
  • Bij een product bied ik de mogelijkheid om deze in 4 verschillende afmetingen te bestellen en in 12 verschillende kleuren. Hierdoor zijn er dus 48 combinaties mogelijk. Groepen van 12 van deze producten hebben dezelfde prijs. Hoe stel ik dit automatisch in, zonder dat ik bij elke product apart deze prijs moet opgeven?
Ik heb inmiddels 1,5 uur lopen zoeken en een van de problemen (minimale bestelhoeveelheid en de bestelhoeveel stap aanpassen) is opgelost. Maar deze twee krijg ik niet ontdekt. Iemand die me verder kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 15:29
De makkelijkste manier om dit te realiseren is door middel van een variabel product. Je maakt dan vervolgens een product wat je vervolgens voorziet van een aantal opties.

Als het er vervolgens in de front-end niet lekker uit komt, zou je een child-theme kunnen maken en een aantal front-end componenten kunnen aanpassen.

Zie ook https://docs.woocommerce.com/document/variable-product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
merauder schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:49:
De makkelijkste manier om dit te realiseren is door middel van een variabel product. Je maakt dan vervolgens een product wat je vervolgens voorziet van een aantal opties.

Als het er vervolgens in de front-end niet lekker uit komt, zou je een child-theme kunnen maken en een aantal front-end componenten kunnen aanpassen.

Zie ook https://docs.woocommerce.com/document/variable-product/
Dank voor je reactie. Ik doe dit nu inderdaad met een variabel product. Maar nu heb ik een eigenschap "afmetingen" met daarin 5 verschillende maten. Ik wil echter meerder keren de eigenschap afmetingen met daarin 5 verschillende maten. Zodat ik vervolgens per product kan aangeven of de eigenschap afmetingen 1, 2 of 3 geselecteerd moet worden. Op deze manier hoef ik niet per product in de lijst met alle maten de juiste 5 maten te kiezen.

Ook zijn er dus 48 variaties. (voor 1 product) ik wil kunnen aangeven; voor deze 12 producten pak je deze afbeelding met die prijs. Ik kan nu alleen een prijs instellen voor alle 48 opties in een keer. Waardoor ik nu elk product moet af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 15:29
Dit zou je met Custom Attributes moeten kunnen afvangen. Hiermee kan je meerdere voorgedefinieerde attributensets aanmaken.