Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:33
Hi allemaal,

Ik heb zojuist de NZXT Kraken x62 gekocht. Deze komt morgen binnen. Helaas ben ik bang dat die niet eens past in mijn case. Vandaar dit topic.

Ik heb de Fractal Design C TG.

Ik wou graag een top mount doen maar dat lijkt sowieso niet te kunnen. Een front mount wordt dus hoogstwaarschijnlijk mijn enige kans.

Als ik kijk bij de specificaties van de radiator zie ik de volgende afmetingen :

Hoogte 143mm
Breedte 315mm
Diepte 30mm

Met de hoogte en breedte kom ik wel weg, alleen de diepte is een probleem aangezien ik tussen de voorkant van de case (waar de kraken gemount wordt) en de GPU ~4cm heb.

Ik zie zelf ook dat de diepte 30 mm is maar het lijkt alsof dat alleen de radiator is, zonder fans dus.

Nu mijn vraag ;

Wie heeft de Kraken x62 en kan mij vertellen wat de volledige dikte is van de radiator + fans?

Ik hoor graag! En thanks in advance.

Robin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

http://www.fractal-design...define-series/define-c-tg

Front radiator

120/240/360mm

140/280mm

Top radiator

120/240mm (max component height on motherboard 40mm)

Rear radiator

120mm (max width 125mm)

[ Voor 45% gewijzigd door Umbrah op 06-08-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Die X62 kan je inderdaad beter gelijk terugsturen, want zoals je zelf aangeeft gaat die met veel GPU's niet passen. Een X52 past wel bovenin als je low profile RAM hebt.

De radiator is 30mm dik, dus met standaard fans is je totale dikte 55mm. Zelfs als je er slim fans opzet van 15mm zou je dus nog tekort komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Wekko306 op 06-08-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Thanks voor de replies boys.

Ik heb de bestelling omgezet naar een x52, echter past deze waarschijnlijk ook niet xD.

Deze komt waarschijnlijk tegen mijn RAM aan. Ik ga het morgen even checken, anders ga ik voor een goede Air cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ak0nnmgn schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:47:
Thanks voor de replies boys.

Ik heb de bestelling omgezet naar een x52, echter past deze waarschijnlijk ook niet xD.

Deze komt waarschijnlijk tegen mijn RAM aan. Ik ga het morgen even checken, anders ga ik voor een goede Air cooler.
Welke RAM heb je? Ik heb zelf een Meshify C met luchtkoeler, wil misschien nog wel een keer overstappen op waterkoeling maar dan is de beschikbare ruimte in deze case wel een ding ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Wekko306 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:12:
[...]

Welke RAM heb je? Ik heb zelf een Meshify C met luchtkoeler, wil misschien nog wel een keer overstappen op waterkoeling maar dan is de beschikbare ruimte in deze case wel een ding ja.
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Ik ga er morgen achter komen of het past, het zal net wel/net niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ak0nnmgn schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Ik ga er morgen achter komen of het past, het zal net wel/net niet worden.
Die zijn nog vrij laag als ik het zo zie. Ik heb Ripjaws V die nog een stukje hoger is. Ben benieuwd of het gaat passen morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Wekko306 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:05:
[...]

Die zijn nog vrij laag als ik het zo zie. Ik heb Ripjaws V die nog een stukje hoger is. Ben benieuwd of het gaat passen morgen.
Hij past! And man it's beautiful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ak0nnmgn schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Hij past! And man it's beautiful.
Top! Dat vraagt natuurlijk wel om foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Bij mij paste de X62 ook niet echt optimaal.
Tenminste, als je inside the box denkt. Denk je outside the box, dan past het ineens wel :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oH6TV7dXVRJv3WpfnBwTwbMl/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/833ySnbSfsMe6RmHZSGBFoL0/medium.jpg

Fans onder de radiator kwam niet uit met het geheugen, en aan de voorkant zat ik geloof ik met schroefgaten op verkeerde plekken waardoor het ook niet zou passen.
En volgens de handleiding mochten de fans ook op de radiator ipv eronder. Zit nu alleen wat kast tussen. En fanguards uiteindelijk, kat vond die fans te interessant :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Wekko306 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Top! Dat vraagt natuurlijk wel om foto's.
1

2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
Nakebod schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:42:
Bij mij paste de X62 ook niet echt optimaal.
Tenminste, als je inside the box denkt. Denk je outside the box, dan past het ineens wel :Y)

[afbeelding] [afbeelding]

Fans onder de radiator kwam niet uit met het geheugen, en aan de voorkant zat ik geloof ik met schroefgaten op verkeerde plekken waardoor het ook niet zou passen.
En volgens de handleiding mochten de fans ook op de radiator ipv eronder. Zit nu alleen wat kast tussen. En fanguards uiteindelijk, kat vond die fans te interessant :P
LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 14:44

cptbuttlick

Team green

Ziet er goed uit.
Ik wil ook een waterblokje.
Alleen ik heb boven en achter een 120 uitlaat.... Is een enkele 120 ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
cptbuttlick schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:35:
Ziet er goed uit.
Een enkele 120mm (H80 oud) is een stuk minder dan een 280mm radiator. Als je geen 280 of groter kwijt kan zou ik lekker bij luchtkoeling blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 14:44

cptbuttlick

Team green

Wekko306 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:55:
[...]

Een enkele 120mm (H80 oud) is een stuk minder dan een 280mm radiator. Als je geen 280 of groter kwijt kan zou ik lekker bij luchtkoeling blijven.
Past er wel in ( voor ) lees ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
cptbuttlick schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:35:
Ziet er goed uit.
Voor 120 zou ik het laten, tegenwoordig is een sterke luchtkoeler net zo goed als een gemiddelde waterkoeler.

Alleen ziet het er (mening) nét wat minder mooi uit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Oke ik heb een paar vraagjes, die ik nog niet in de praktijk kan testen...maar wel nieuwschierig naar ben...

Ik heb een fractel design r6 temperedd glass kast, daar in kan een Blu Ray Brander... die ik ook graag er in wil hebben...

Daarachter zou dan net de radiator kunnen neem ik aan , even ruw weg opgemeten... iemand toevallig een zelfde soort opzet hier ?

Dan zag ik dat je de ventilator onder je koelblok kon hangen.... dus zeg maar in de kast... maar ook erboven dus tussen de bovenkant / op de bovenkant...

Wat is nu beter, in de kast of zeg maar op de kast aan de bovenkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
Je wilt die ventilator het liefst zo dicht mogelijk op de radiator hebben blazen. Ik zou dus zeggen het lefst in de kast dus
Pagina: 1