Toon posts:

Waarom krijg ik alleen oude whatsappberichten terug?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb mijn Whatsapp opnieuw geïnstalleerd met de hoop mijn meest recente berichten van de afgelopen maand terug te krijgen.
Helemaal goed uitgezocht hoe dit moet.
Maar na opnieuw installeren krijg ik alleen berichten van juni terug en juist niet die van de afgelopen maand.
Weet iemand hoe dit kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Smartphone met Android.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:05
Heb je wel gekeken of er een goede backup is gemaakt voor dat je whatsapp opnieuw installeerde? En die goed is weggeschreven naar google drive? Dit is wel nodig omdat whatsapp daar zijn backup weg haalt.

Waarschijnlijk dus niet, denk dat je die data dan nu wel als verloren kan beschouwen...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost bevat momenteel iets te weinig informatie waar we iets mee kunnen. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er hoort te staan en voeg dan minimaal het volgende toe:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Hoe heb je de backup teruggezet? (Google Drive of Lokaal?)
- Van wanneer was je laatste backup?
- Had je deze berichten, voor het opnieuw installeren, wel of had je die verwijderd?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Mijn gok is dat je geen recente backup gemaakt had, maar eentje van juni. Waardoor alle bericht daarna niet in de backup staan en zodoende ook niet teruggezet zijn. Wat @GoldenBatt dus ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties.
ik weet wel dat mijn geheugen ver vol is omgaat ik apps moest verwijderen om whatsapp opnieuw te installeren...gaf aan dat er niet voldoende ruimte was en ik hoopte dat dit wellicht het probleem was en daarom niet alles terugkomt maar het nog ergens staat opgeslagen?
Er wordt ook gevraagd of je een maandelijkse wekelijkse of dagelijkse backup wil. Ik kan ook nergens terugvinden wat het verschil is weet iemand dit?
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boymen35
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 00:38
Tussen die 3 dingen zitten ook geen verschil. Whatsapp wil alleen graag weten hoe vaak hij een backup mag maken van je chats. Dat is dus dagelijks, wekelijks of maandelijks. Als het goed is schrijft hij telkens het zelfde bestandje over waardoor er geen overvloed aan backup files komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:08:
T
Er wordt ook gevraagd of je een maandelijkse wekelijkse of dagelijkse backup wil. Ik kan ook nergens terugvinden wat het verschil is weet iemand dit?
Gr.
Bij een backup ben je de gesprekken kwijt die tussen 2 backups gevoerd zijn. Dus bij een dagelijkse maximaal de gesprekken van 24 uur. Bij een maandelijkse backup kan dat dus oplopen tot 4 weken aan niet terug te krijgen berichten.

Voorbeeld: wekelijkse backup loopt op maandagavond en je telefoon gaat donderdag over de flos waardoor je WA opnieuw zou moeten installeren, ben je de gesprekken van na maandagavond kwijt, 2,5 dag dus.

Wel zou ik de backup naar de Gdrive laten wegschrijven, aangezien de lokale backup alleen gebruikt kan worden als je enkel WA opnieuw wilt installeren. Bij een complete telefoon restore is de lokale backup ook weg.
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:49:
Mijn vraag
Ik heb mijn Whatsapp opnieuw geïnstalleerd met de hoop mijn meest recente berichten van de afgelopen maand terug te krijgen.
Helemaal goed uitgezocht hoe dit moet.
Maar na opnieuw installeren krijg ik alleen berichten van juni terug en juist niet die van de afgelopen maand.
Weet iemand hoe dit kan?
Blijkbaar stond/staat je backup dus op "maandelijks". Wat water na de wijn, maar je had even de backup handmatig moeten/kunnen starten voordat je met WA aan de slag ging.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 08:51 ]

Pagina: 1