Ik wil graag in een acces rapport, in een overzicht, de orders van de huidige datum vet afdrukken? Is dat mogelijk?
Ja hoor da's prima mogelijk.
Querytje bouwen, raport maken die gebruik maakt van die query, en als voorwaarde voor de datum een Date() of Now() (date is alleen datum, now is datum + tijd).
Querytje bouwen, raport maken die gebruik maakt van die query, en als voorwaarde voor de datum een Date() of Now() (date is alleen datum, now is datum + tijd).
Exact expert nodig?
Dat klopt, maar ook de overige data moet er bij komen staan, maar de huidige moet opvallen!Op woensdag 18 juli 2001 15:05 schreef Crazy_D het volgende:
Ja hoor da's prima mogelijk.
.. In AccessServer.Createobject
Simpel :
- Maak je rapportje.
- In ontwerpweergave van je rapport selekteer je het datum veld.
- Menu OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK
Geef aan dat de VELDWAARDE gelijk moet zijn aan Now() of Date()
Now() als je in de tabel geen specifiek datumformaat hebt opgegeven.
Date() als je bijvoorbeeld "Korte datumnotatie" (zonder tijd) hebt gekozen in de tabeleigenschappen.
Maak de tekst vet als aan de voorwaarde voldaan is.
Klik op OK
Werkt perfect.
Waarom moeilijk doen als het Microsoft kan
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
ThanX alvast, maar waar staat dat Voorwaardelijke Opmaak? (Access 97)Op woensdag 18 juli 2001 16:20 schreef Skinny het volgende:
[..]
.. In Access
Simpel :
- Maak je rapportje.
- In ontwerpweergave van je rapport selekteer je het datum veld.
- Menu OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK
Geef aan dat de VELDWAARDE gelijk moet zijn aan Now() of Date()
Now() als je in de tabel geen specifiek datumformaat hebt opgegeven.
Date() als je bijvoorbeeld "Korte datumnotatie" (zonder tijd) hebt gekozen in de tabeleigenschappen.
Maak de tekst vet als aan de voorwaarde voldaan is.
Klik op OK![]()
Werkt perfect.
Waarom moeilijk doen als het Microsoft kan
Volgens mij zit dat niet in Access97.
SIZE does matter.
Dat is kl#te, want het de vb-code werkt alleen onder 97, 2000 & 01 gaan klagen over een aantal functies en methodes.Op woensdag 18 juli 2001 17:09 schreef Skinny het volgende:
Volgens mij zit dat niet in Access97.
Hoezo dat dan ? Ikzelf heb nooit problemen gehad met omzetten van db'tjes.Op woensdag 18 juli 2001 17:18 schreef MeneerPeer het volgende:
[..]
Dat is kl#te, want het de vb-code werkt alleen onder 97, 2000 & 01 gaan klagen over een aantal functies en methodes.
SIZE does matter.
Ik heb even zitten puzzelen en de volgende workaround gevonden :
Ik ga er vanuit dat je een rapport hebt met een veld dat Datum heet (en die je vet wil maken als de datum van vandaag erin staat).
Open het rapport in ontwerpweergave en klik met rechtermuisje op de kop "Details". In de eigenschappen daarvan, maak je een nieuwe gebeurtenis aan "Bij opmaken"
in de VB editor zet je het volgende :
Hier ga ik er dus vanuit dat je het datum veld hebt opgemaakt als "Korte datumnotatie". Heb je in dit veld ook de tijd vermeld staan, dan moet je "Date" vervangen door "Now()"
FF opslaan en klaar ben je...
Suc6!
Mark
Ik ga er vanuit dat je een rapport hebt met een veld dat Datum heet (en die je vet wil maken als de datum van vandaag erin staat).
Open het rapport in ontwerpweergave en klik met rechtermuisje op de kop "Details". In de eigenschappen daarvan, maak je een nieuwe gebeurtenis aan "Bij opmaken"
in de VB editor zet je het volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If CDate(Me.Controls("datum")) = Date Then
datum.FontWeight = 700
Else
datum.FontWeight = 400
End If
End Sub |
Hier ga ik er dus vanuit dat je het datum veld hebt opgemaakt als "Korte datumnotatie". Heb je in dit veld ook de tijd vermeld staan, dan moet je "Date" vervangen door "Now()"
FF opslaan en klaar ben je...
Suc6!
Mark
SIZE does matter.
Hoi Skinny,Op woensdag 18 juli 2001 19:00 schreef Skinny het volgende:
[..]
Hoezo dat dan ? Ikzelf heb nooit problemen gehad met omzetten van db'tjes.
Als ik die bewuste Database omzet naar Access 2001. Dan krijg ik een melding met :
There were compliation errors during the conversation or enabeling of this database.
De database wordt dan niet opgeslagen in een gecompilieerde versie.
Trouwens bedankt voor je vorige oplossing!
Met 2001 heb ik wat dat betreft nog niet zoveel ervaring, maar ik denk dat als mijn oplossing bij jou ook gewoon werkt je daar verder geen probleem van moet maken.
SIZE does matter.
Pagina: 1