Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 21:30

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga binnekort op vakantie en het leek me nu de tijd om eens een eigen camera te halen. Normaliter gebruik ik de camera van mijn telefoon maar ik heb behoefte aan wat betere foto's.

Nu hoef ik geen camera van 2000,- te hebben om het perfecte plaatje te schieten. Maar een fatsoenlijke compactcamera zou zijn werk prima moeten doen voor mijn gebruik.
(Vakantie, natuur foto's, ook fijn als hij in het donker een beetje goed werkt)

Ik heb alleen weinig verstand van camera's en wat er allemaal als goed en 'slecht' beschouwd kan worden.

Ik ben deze tegen gekomen in mijn zoektocht onder de 400,-. Daar wil ik het ook wel onder houden:

- pricewatch: Nikon Coolpix A900 Zwart
- pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX400V Zwart
- pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ90 Zilver

Enigszinds wat optische zoom zou wel fijn zijn. Verder heb ik geen specifiek merk waar ik naar aan het kijken ben.

Ik hoor graag wat jullie meningen zijn en of jullie mij kunnen helpen met een zoektocht naar een fijne camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
A er zijn geen slechte camera's de beste camera is diegene die je gebruikt. Dat gezegd hebbende ga naar een winkel neem er een paar ter hand. Kijk of de bediening je bevalt, of het formaat datgene is wat je wenst. Bedenk dat je een uitsnede altijd nog kan maken maar meer groothoek niet.
Kort door de bocht laat je niet afleiden door specs en meningen van anderen maar kijk wat jouw bevalt. Ik kan je een camera adviseren die voor mij perfect is, ook de perfecte specs heeft maar als jij er niet mee overweg kan ligt hij in de kast en is het k... camera voor jou.
PS Ik ben super tevreden over mijn Panasonic LX100

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.